Mad omkring de 7 1/2-8 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2010

Nettemor

Henri84 skriver:

Det er rigtigt... Hun tager bare ikke flaske.. Men så må jeg jo have gang i en kop...

min dreng vil heller ik ha flaske.. men han får bare af et glas som om dagen. så bare en klud under.. hvis dun vil ta tudekop kan det jo også være løsningen for der er jo ik så meget spild så.. men jeg har dewt på den måde at hvis det bare er vand gør det ik noget om der bliver spildt et par dråber. selvfølgelig ikke så meget atdet hele er drivvådt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Henri84 skriver:

Jer med unger deromkring, hvad spiser de i løbet af en dag og hvor mange måltider?
Min trunte spiser lidt for meget om natten sys jeg
Herhjemme er det sådan:
Morgen: Havgregrød/øllebrød, maks 1 dl lige nu (hun spiser ALT for meget om natten). Ca. 60 ml MME.
Sen formiddag: 1-1 1/2 stk. rugbrød med forskelligt pålæg + ca. 135 ml MME + 100 ml vand
Eftermiddag: Ca. 2 dl A-38 med frugtmos ELLER ris/hirse/majsgrød. Ca. 100 dl vand
Aften: Det samme som os, en tallerken fuld. Alternativt ca. 2 dl grøntsagsmos/ 1 1/2 stk rugbrød hvis vi får noget hun ikke kan. Ca. 135 ml MME + 100 ml vand

Hun VIL ikke hverken tage bryst eller flaske om dagen, og får derfor udelukkende drikkevarer af kop.

Om natten ammes hun 3-6 gange

Pyha, det er ikke meget nattesøvn du får, hva!?

Jeg har for 3 uger siden haft samme problem, tog en lang snak med min sp omkring det, og tog simpelthen en kold tyrker! Stoppede natamning fra den ene dag til den anden.. Lisa blev rigtig tosset de første par dage, men har efterhånden accepteret det nu...  Nu giver vi hende lidt vand eller kamille the på flaske om natten, når hun vågner.. Bare lige et par mundfulde! Det går rigtigt fint!

Grunden til at jeg ikke 'turde' stoppe om natten, var fordi Lisa ikke spiser ret meget grød/brød i løbet af dagen... Hun spiser kun ca halvdelen af hvad din datter får, så jeg vil mene at din datter sagtens kan klarer sig uden.. Det er blevet til en vane for hende!

Iøvrigt så er det Lisas far der står op om natten og giver sutteflaske da jeg dufter for meget af mælk, og hun ikke vil overgi sig, hvis ejg går ind på hendes værelse.. Vi prøvede et par dage at flytte hendes seng ind til os igen, og hu  skreg og skreg om natten og hver gang Kim gik ud af soveværelset hvor jeg lå, og ind på Lisas eget værelse, så fladt hun til ro!!

Håber det går glat, for jer, med at stoppe om natten, for man bliver et monster uden sin søvn!!

Stine og Lisa.

Anmeld

27. december 2010

Henri84

I nat gik overraskende godt. Hun vågnede omkring 22.30 og ville spise, det fik hun lov til, og så sov hun faktisk helt frem til kl. 6.20 hvor hun igen spiste lidt. Dog ville hun alligevel ikke spise det vilde til morgenmad selvom hun burde være sulten...?
Tvivler på vi er lige så heldige i nat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.