Mad omkring de 7 1/2-8 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. december 2010

Henri84

Jer med unger deromkring, hvad spiser de i løbet af en dag og hvor mange måltider?
Min trunte spiser lidt for meget om natten sys jeg
Herhjemme er det sådan:
Morgen: Havgregrød/øllebrød, maks 1 dl lige nu (hun spiser ALT for meget om natten). Ca. 60 ml MME.
Sen formiddag: 1-1 1/2 stk. rugbrød med forskelligt pålæg + ca. 135 ml MME + 100 ml vand
Eftermiddag: Ca. 2 dl A-38 med frugtmos ELLER ris/hirse/majsgrød. Ca. 100 dl vand
Aften: Det samme som os, en tallerken fuld. Alternativt ca. 2 dl grøntsagsmos/ 1 1/2 stk rugbrød hvis vi får noget hun ikke kan. Ca. 135 ml MME + 100 ml vand

Hun VIL ikke hverken tage bryst eller flaske om dagen, og får derfor udelukkende drikkevarer af kop.

Om natten ammes hun 3-6 gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2010

Nettemor

syns det lyder til at hun får rimeligt med mad om dagen til at hun ikke burde behøve noget om natten. har du tænkt på om det måske bare er vane? min søn havde det for vane med 3 gange. så skar jeg ned til 1 gang ved kun at tilbyde han brystet én gang og ellers fik han tilbudt vand ( du skal være forberedt på protest) og nu hvor han er 9 mdr får han ingen bryst om natten. kun vand. hvilket så også har resulteret i at han max vågner 1 gang om natten..

ikke sikkert det virker for jer men her var det det  der skulle til

Anmeld

26. december 2010

Fru'Rugaard

Henri84 skriver:

Jer med unger deromkring, hvad spiser de i løbet af en dag og hvor mange måltider?
Min trunte spiser lidt for meget om natten sys jeg
Herhjemme er det sådan:
Morgen: Havgregrød/øllebrød, maks 1 dl lige nu (hun spiser ALT for meget om natten). Ca. 60 ml MME.
Sen formiddag: 1-1 1/2 stk. rugbrød med forskelligt pålæg + ca. 135 ml MME + 100 ml vand
Eftermiddag: Ca. 2 dl A-38 med frugtmos ELLER ris/hirse/majsgrød. Ca. 100 dl vand
Aften: Det samme som os, en tallerken fuld. Alternativt ca. 2 dl grøntsagsmos/ 1 1/2 stk rugbrød hvis vi får noget hun ikke kan. Ca. 135 ml MME + 100 ml vand

Hun VIL ikke hverken tage bryst eller flaske om dagen, og får derfor udelukkende drikkevarer af kop.

Om natten ammes hun 3-6 gange

Min datter får:
Morgenmad kl 8-9:00- havregrød.
Middag: kl 11-12:00 en hel skive rugbrød.
Sover middagslur til kl 14-15:00, og sommetider får hun lidt frugtmos der, men ellers får hun først noget til hendes aftensmad kl. 17-18:00

Rikke - Mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

26. december 2010

Fru'Rugaard

Fru'Rugaard skriver:

Min datter får:
Sover middagslur til kl 14-15:00, og sommetider får hun lidt frugtmos der, men ellers får hun først noget til hendes aftensmad kl. 17-18:00

Og det ska lige siges at min datter får ikke mad om natten, har hun ikke fået siden hun var 1½- 2 måneder, og sover stadig natten igennem, hun sover maks 14 timer om natten.

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

26. december 2010

Henri84

Fru'Rugaard skriver:

Min datter får:

Hvor meget mælk får hun så på et døgn? Eller ammer du?

Anmeld

26. december 2010

Henri84

nettemor skriver:

syns det lyder til at hun får rimeligt med mad om dagen til at hun ikke burde behøve noget om natten. har du tænkt på om det måske bare er vane? min søn havde det for vane med 3 gange. så skar jeg ned til 1 gang ved kun at tilbyde han brystet én gang og ellers fik han tilbudt vand ( du skal være forberedt på protest) og nu hvor han er 9 mdr får han ingen bryst om natten. kun vand. hvilket så også har resulteret i at han max vågner 1 gang om natten..

ikke sikkert det virker for jer men her var det det  der skulle til

Nej jeg synes jo også hun burde kunne klare sig med måske en enkelt tår... Mit dilemma er også lidt om hun får nok at drike i løbet af dagen? Jeg har nemlig ikke turdet pille ved amningerne fordi jeg er i tvivl om om hun drikker nok til et helt døgn i løbet af dagen...?
Jeg skal også have taget kampen op med hende. Hun er bare møg stædig

Anmeld

26. december 2010

Fru'Rugaard

Henri84 skriver:

Hvor meget mælk får hun så på et døgn? Eller ammer du?

Hun får ikke mælk, hun ville ikke ha flaske mere da hun var 7 måneder, så hun får bare sødmælk til hendes måltider.

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

26. december 2010

Fru'Rugaard

Henri84 skriver:

Nej jeg synes jo også hun burde kunne klare sig med måske en enkelt tår... Mit dilemma er også lidt om hun får nok at drike i løbet af dagen? Jeg har nemlig ikke turdet pille ved amningerne fordi jeg er i tvivl om om hun drikker nok til et helt døgn i løbet af dagen...?

Min sp siger at de skal have en ½ liter mælk om dagen.

Anmeld

26. december 2010

Nettemor

Henri84 skriver:

jamen hvis du tilbyder hende vand om natten får hun jo stadig tilbudet om væske..

Anmeld

26. december 2010

Henri84

nettemor skriver:

jamen hvis du tilbyder hende vand om natten får hun jo stadig tilbudet om væske..

Det er rigtigt... Hun tager bare ikke flaske.. Men så må jeg jo have gang i en kop...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.