Åååårh hvor kan jeg bare blive PISSE træt af min far altså..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. december 2010

mariamiss6

I år har jeghaft STORE problemer med min ene bremsekaliber. Den har ikke villet trække tilbage, og har derfor slidt mine bremseklodser ufatteligt hurtigt, og også mine skiver faktisk, så jeg til sidst har haft svært ved at bremse... Jeg skifter klodser og skiver, og far motionerer min kaliber, men den er stadig ikke i orden. Det er temmelig tydeligt, at den SKAL skiftes, hvilket han da også pointerer - ud af flere mulige løsninger.
Jeg får så på et tidspunkt ekstra penge,s om jeg kan vælge at bruge nu og her på kalibre, eller hen ad vejen på diverse husholdningshalløj.
Så siger manden gudhjælpemig at det nok ikke er kaliberen så. Så han vil IKKE have jeg køber nye....

Jeg bliver selvfølgelig lidt irriteret, og forklarer ham at jeg har råd nu eller aldrig, og han bliver smæk fornærmet, og siger jeg ikke skal købe dem, for nu er det pludselig nok bare en lampe der har løs forbindelse (min advarselslampe for bremser har nu lyst, uafbrudt, i flere måneder)
Jeg bliver hysterisk, og vælger at ringe til min mekaniker fætter, som jeg ikke har råd til at bruge. Jeg får ham til (gratis) at smide bilen på liften og bare diagnosticere den, så jeg kan fise ud og købe de nødvendige dele, og så senere finde ud af hvem der skal skifte dem for mig...
Han tager hjulet af bilen, og konstaterer straks at min kaliber ikke trækker ordentligt tilbage, og at den SKAL skiftes.
Fint, så smutter jeg op og køber et helt sæt nye kalibre, med klodser til...
Min far gider stadig ikke lave det siger han, og kalibrene når at lægge i bagagerummet så længe, at de sidste klodser jeg købte faktisk er slidt op igen, og allerede går på de sprit nye skiver.
Til sidst er det så slemt, at jeg en af dagen mærker, at min dårlige kaliber faktisk kun slipper nok til at jeg kan køre uden at bremse på det hjul, men den skurer VOLDSOMT og jeg kan tydeligt mærke at den slet ikke er trukket nok tilbage...
Så jeg siger de skal skiftes, for nu er den ved at sætte sig fast i bremset tilstand...
Min far skifter den, ved højlydte protester (ja ja, men jeg KAN altså ikke selv skifte bremsekalibre)

Sidste år gad han ikke skifte mine dæk på bilen, så jeg kørte på sommerdæk hele året, heldigvis var der masser af mønster på dem, og hvis jeg selv skal sige det er jeg ret god i vintervejret bag et rat. Så det var vel okay, men bare ikke i orden trods alt....

I år får han så efter LANG tid og MANGE diskussioner skiftet mine dæk. Og det viser sig så der er problemer med ventilerne, så jeg skal pumpe luft i dem hver dag. JEG brokker mig ikke, men er glad for, og taknemmelig over at han ENDELIG har skiftet mine dæk (en masse omstændigheder gjorde at jeg ikke selv kunne)
Jeg kører hver dag op og pumper luft i dækkene, men har ikke fået det gjort de sidste par dage.
Igår skal jeg så til julefrokost, og da jeg ikke har kørt nogle dage er dækkene jo flade, så jeg liiiister op på tanken for enden af vejen, og vil så pumpe luft i dækkene, det ene er faktisk helt fladt... Men desværre virker luftdimmeren ikke, og jeg ringer så til min far, for at høre om han har en kompressor. det har han ikke, og jeg må derfor liste bilen hjem igen, hvor min far skifter det helt flade dæk, til et andet, som vidst er mit reservedæk, som er godt brugt efter at have kørt på det et års tid vidst :S

Nåh, men jeg får så nogle nye dæk og fælge idag, for 500 bobs og 2 julebryg.
Min kammerat kommer med dem, og jeg smider dem i bagagerummet, så bilen er liiiiige klar til værkstedet....

Min far proklamere, at han ikke gider skifte dem, og jeg siger bare fint....

Regner med at ringe til min onkel eller fætter imorgen, for de har begge eget værksted med lift, og kan hurtigt skifte de dæk.... Men min far beslutter at sætte dem på alligevel UDEN jeg har bedt om det.
Siger han skal passe på når han kører, for bilen lå ad helvedes til på vejen igår, da jeg skulle køre langt med 3 forskellige slags dæk på.

Da han kommer tilbage siger jeg tak for hjælpen, og han smutter op til sig selv....

Nu har han så lige været her nede og skælde mig ud, fordi jeg skal jo huske at pumpe luft i dækkene, fordi de manglede da han puttede dem på, men han ved jo ikke om de taber luften igen... Ja ja jeg skal da nok holde øje, men de ER jo lige kommet på, så giv mig nu lige en chance ikke...
I ørvigt så lå min bil altså ikke dårligt på vejen nu, så hvis den gjorde igår da jeg kørte havde jeg kørt for stærkt, for han havde da været helt oppe på 120!!!!
FLOT spasser... Igår da jeg kørte var det MEGET koldere, og der var sort is på vejene (det vil sige is der er så tynd og klar, at den ikke kunne ses oven på asfalten) så min altså skøjtede rundt på må og få som det passede den, OGSÅ når jeg kun kørte 30 km i timen, og uanset om jeg bremsede eller ej....

Jeg er PISSE træt af at min far ALTID skal brokke sig når min bil har brug for doktor... Hvis han virkelig ikke gider lave den, kan han da så for helvede ikke bare sige nej, i stedet for at skælde mig ud hele tiden?

Hver anden gang jeg siger til ham der er noget galt med den siger han "det gider jeg ikke ordne nu" og der går så flere måneder inden han måske tager sig sammen.
De andre gange siger han "den fejler ikke noget" hvorefter han så nogle måneder senere SELV opdager at den altså fejler "noget" alligevel, og jeg får så en skideballe for ikke at nævne det, fordi alt kunne jo gå galt motoren gå i stykker og det ville virkelig koste mange mange penge for et eller andet som han i hvert fald ikke ville kunne reparere....

Havde jeg nu betalt mig fra skidtet, så var det også galt, for så kunne han jo have gjort det gratis, og jeg havde kunnet bruge mine penge på ting som mad og den slags...

Arh men for fanden da altså... ER det muligt at stille manden tilfreds????

Jeg bliver sindssyg af at han ALTID står på spring for min søster, og laver hendes ting MED DET SAMME de går i stykker, og i øvrigt kaster penge i nakken af hende hele tiden...

jeg beder aldrig om penge til meget mere end et par liter mælk, og absolut kun hvis jeg har brug for det... Faktisk plejer jeg at bede ham købe de 3 liter mælk, for på den måde ved han pengene er brugt til det de skulle, og så får jeg ikke flere penge end jeg skulle bruge... skal lige hilse og sige at det sker måske et par måneder om året, at jeg ikke har råd til 3 liter mælk når vi nærmer os lønningsdag...

Og han har ALTID sagt at vi skal sige hvis der er noget galt med bilerne, og at det er aaaaaalt for dyrt med værksteder, og alle de andre gratis'er eller billigere vi kender er nogle klamphuggere ikke...

Men for fanden da, hvad helvede hjælper det hvis han ALDRIG vil høre når man siger der er noget galt med ens bil, eller ALDRIG gider lave den når han godt ved der er noget galt med den...

Jeg bliver sindssyg... Jeg kan bare ALDRIG stille den mand tilfreds, eller gøre noget som helst godt nok....

Jeg ELSKER at have familie der er gode og hjælpsomme og støtter og hjælper een på de rigtige tidspunkter.... Bare pisse ærgerligt det aldrig er min familie, når jeg har brug for hjælp....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2010

Fines mor

tjjaa hva skal man sige, at jeg lærte det på den hårde måde!! Min far gad efter jeg flyttede hjemmefra ikke hjælpe mig, så da jeg blev single så måtte jeg klare mig selv!. Det har så gjort, at jeg dengang lærte mange ting selv, så jeg syntes du skal droppe hans hjælp - og evt. finde nogle andre som kan hjælpe, i sidste ende så må du jo betale nogle fra at lave bilen.

Anmeld

26. december 2010

mariamiss6

Fines mor skriver:

tjjaa hva skal man sige, at jeg lærte det på den hårde måde!! Min far gad efter jeg flyttede hjemmefra ikke hjælpe mig, så da jeg blev single så måtte jeg klare mig selv!. Det har så gjort, at jeg dengang lærte mange ting selv, så jeg syntes du skal droppe hans hjælp - og evt. finde nogle andre som kan hjælpe, i sidste ende så må du jo betale nogle fra at lave bilen.

Jeg synes bare det er belastende, for hvis jeg nu får andre til det, hvad enten jeg betaler for det eller ej, så skælder han mig ud for at være blevet snydt, eller også påstår han jeg ikke har bedt om hans hjælp, eller at det der er blevet lavet ikke er gjort godt nok...

Det er bare til at blive sindssyg af, fordi det i virkeligheden ikke kun drejer sig om bilen - manden er slet ikke til at snakke med, med mindre man har et fuldstændig latterligt temperament som en 4-årig og store brune dådyrsøjne...

Anmeld

26. december 2010

Fines mor

mariamiss6 skriver:

Jeg synes bare det er belastende, for hvis jeg nu får andre til det, hvad enten jeg betaler for det eller ej, så skælder han mig ud for at være blevet snydt, eller også påstår han jeg ikke har bedt om hans hjælp, eller at det der er blevet lavet ikke er gjort godt nok...

Det er bare til at blive sindssyg af, fordi det i virkeligheden ikke kun drejer sig om bilen - manden er slet ikke til at snakke med, med mindre man har et fuldstændig latterligt temperament som en 4-årig og store brune dådyrsøjne...

Så drop at fortæl ham om dine vanskeligheder, så kan han jo ikke blive sur!!!:-)

Anmeld

26. december 2010

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg kan sagtens følge dig...

Bedste bud er at prøve (ved udmærket godt det tager LANG tid før det virker) at bruge hans egne forklaring til ham.

F.eks. når han begynder med hvorfor du fik nogen til at lave det så sig noget i retning af at du følte dig fortabt og ikke vidste hvad du ellers skulle gøre for han havde ikke tid og du var bange for at køre i bilen når den ikke var sikker (hvis du har barn allerede så brug også det med om han ønsker at risikere barnebarnet noget)

Snak ham efter munden hvis han begynder at være helt urimelig.

Det er svært og mange gange trættende men "ældre" mænd (også nogen gange damer) bliver som børn når de når en hvis alder og så nytter logik m.v. ikke længere i en diskussion med dem...

Anmeld

26. december 2010

mariamiss6

Fines mor skriver:

Så drop at fortæl ham om dine vanskeligheder, så kan han jo ikke blive sur!!!:-)

Det er jo liiiiiiige det uanset om jeg fortæller ham det eller ej, så bliver han også sur

Generelt gider jeg slet ikke fortælle ham noget som helst, for som sagt kan jeg aldrig gøre noget rigtigt, eller godt nok

Han er bare generelt god til at pisse mig af. Og selv om jeg tilsyneladende intet har gjort, så finder han altid et eller andet at skælde ud over (og ja, jeg er faktisk 27 og bor for mig selv - trods han er min nabo)

Generelt har det bare altid været sådan mellem min far og jeg...

Jeg trængte bare til for en gangs skyld at råbe og skælde ud på ham, men siden det ikke kan betale sig, og han selv (eller næsten selv) har opdraget mig til at tro at tavshed er guld, måtte jeg jo smide mit lort her

Anmeld

26. december 2010

Fines mor

mariamiss6 skriver:

Det er jo liiiiiiige det uanset om jeg fortæller ham det eller ej, så bliver han også sur

Generelt gider jeg slet ikke fortælle ham noget som helst, for som sagt kan jeg aldrig gøre noget rigtigt, eller godt nok

Han er bare generelt god til at pisse mig af. Og selv om jeg tilsyneladende intet har gjort, så finder han altid et eller andet at skælde ud over (og ja, jeg er faktisk 27 og bor for mig selv - trods han er min nabo)

Jeg trængte bare til for en gangs skyld at råbe og skælde ud på ham, men siden det ikke kan betale sig, og han selv (eller næsten selv) har opdraget mig til at tro at tavshed er guld, måtte jeg jo smide mit lort her

Næste gang han gør det, skælder ud... så kan du jo sprøge h am, hvad hans hensigt med at blive så sur på dig er!! Så må han jo stoppe op og tænke, hov... hvorfor spurgte hun om det;-))

Har han en bevist hensigt med sin adfærd overfor dig, evt. ved han at du tænder af?

Anmeld

26. december 2010

Fines mor

mariamiss6 skriver:

Måske lidt længere afstand kunne være sundt på sigt for jer begge to:-)

Anmeld

26. december 2010

mariamiss6

Wampires skriver:

Jeg kan sagtens følge dig...

Bedste bud er at prøve (ved udmærket godt det tager LANG tid før det virker) at bruge hans egne forklaring til ham.

F.eks. når han begynder med hvorfor du fik nogen til at lave det så sig noget i retning af at du følte dig fortabt og ikke vidste hvad du ellers skulle gøre for han havde ikke tid og du var bange for at køre i bilen når den ikke var sikker (hvis du har barn allerede så brug også det med om han ønsker at risikere barnebarnet noget)

Snak ham efter munden hvis han begynder at være helt urimelig.

Det er svært og mange gange trættende men "ældre" mænd (også nogen gange damer) bliver som børn når de når en hvis alder og så nytter logik m.v. ikke længere i en diskussion med dem...

LOOOOOOOOOL jeg kan lige se min far med lynild i øjnene hvis jeg forsøger mig med "det gælder jo mine børns sikkerhed i bilen" - er du da sindssyg for en ballade....

Det bedste med lige nøjagtig problematikken idag, om de her dæk der skulle skiftes, er at jeg idag da jeg fik dækkene, spurgte om vi skulle sætte dem på med det sammen. Hans svar var et meget surt "det gider jeg sgu ikke nu"....

jeg svarede helt roligt, okay, og gik min vej igen...

Smed dækkene i bilen, og ville så ringe til min onkel eller fætter, som tidligere nævnt...

Men min far kom SELV ned med en meget "jeg føler mig virkelig presset og tvunget" attitude, og sagde noget i retning af: "DU skal tage de gamle dæk ud af bilen, og smide de nye i"

Jeg siger at det har jeg allerede gjort....

Han svarer noget i retning af - og meget surt og demonstrerende med halvvilde øjneL: "De NYE dæk!?"

Og jeg svarer ja.

Hvorefter han lidt mindre surt beder om nøglen, som han får, og han kører op og skifter dækkene - altså UDEN at jeg har bedt om det siden han sagde han ikke gad....

Jeg var kun vildt imponeret over at han alligevel sagde han ville gøre det idag, og jeg siger selvfølgelig tak for hjælpen da han kommer tilbage...

Og da han senere HELT uprovokeret og uopfordret kommer ind og begynder at pisse mig op og ned ad ryggen for at lægge mærke til de gamle dæks greb på vejen igår, bliver jeg altså lidt sur, og forsøger at svare igen - skulle jeg aaaaaaaaaaaaaldrig have gjort..... Nu skal jegnemlig bøde for det åbenlyst de næste 14 dage, og i hvert fald de næste 10 gange jeg mener min bil måske kan fejle et eller andet....

det bedste er, at han for noget tid siden, da han altså ikke gad skifte mine kalibre, foran 2 af hans egne brødre starter en diskussion, som jeg ihærdigt prøver at lade som om jeg ikke hører, om at jeg aldrig tjekker det ene eller andet, og at jeg bestemt ikke kan mangle olie, fordi vi næsten lige har fyldt på...
Da jeg så siger "jamen du siger jo selv den bruger rigtig meget olie, og at det sikkert er noget med toppakningen"
så siger han pludseig atd et er et ½ år siden vi sidst har fyldt på - what the fuck???? og at den toppakning ikke fejler noget andet end at jeg aldrig tjekker olien....

Jeg kunne jo også bare have fyldt olie på, hvis jeg mente den manglede... Ja det kunne jeg da sagtens, men jeg må jo ikke åbne køleren, fordi låsen så skal skilles ad, for at få køleren til at lukke igen.... arh men altså, sådan kører den hele tiden....

Da han så for kort tid siden skal et eller andet med min bil, åbner han selv køleren, og fylder - venligst af ham - sprinklervæske på (som jeg kun har bedt om i 1 måned, men ikke har måttet åbne køleren for jo ) kommer han hjem, og hoverer mig med at olietanken IGEN var helt tom fordi den jo bruger voldsomt meget olie, og at jeg altså jævnligt skal fylde på...

Arh men altså.... Jeg HAR jo sagt at de ting er galt med bilen, men næææææh nej, og jeg skal ikke tro jeg ved noget som helst om min bil... Og jeg skal i hvert fald ikke åbne køleren, for den kan jo ikke lukke... Og vil du rende og skide i havet altså....

Og så lige by the way, jeg har IKKE så jeg kan betale nogen 100-300 i timen for at fikse noget som helst på min bil... Havde jeg nu det, så gjorde jeg det fandmer gladeligt....

Et dæk kan jeg sikkert fint skifte selv, jeg skal bare lige være sikker på at stille den donkraft rigtigt, så skal det nok gå såmænd....
Men en bremsekaliber? arj det ansvar tør jeg så ikke lige tage, det er noget med at lufte slanger ud og alt muligt sjov, som jeg bare ikke tør tage chancer med....

Anmeld

26. december 2010

mariamiss6

Fines mor skriver:

Måske lidt længere afstand kunne være sundt på sigt for jer begge to:-)

Ja det kunne det da sagtens, men jeg flytter fandmer ikke her fra, bare fordi HANS hus går på tvang, fordi HAN ikek kan betale, og er så HELDIG at få en akut lejlighed med benefits her ude....

Desværre er hans benefits at han i ny og næ får i hovede og røv af udlejer (min fars egen onkel) og nedslag i huslejen, fordi han lidt leger pedel her ude... For desværre for mig, gider pedellen ikke altid fikse det der nu er i stykker her hjemme :S

Igår fiksede han ved højlydte protester, og klokken bøvs om aftenen, min gulvvarme, som har været i stykker siden sommeren, hvor jeg bad om at få det lavet INDEN vinter, da denne lejlighed er svær at varme op (ikke utæt, blot i sig selv kold)

Han påstod noget med en eller anden kobbertråd som kostede dyrt at finde frem, og det skulle jeg betale... Men vupti, da alle andre end mig begyndte at klage over kulden her nede, ja så kunne det pludselig godt fikses, fordi det var en voksen mand, fra min fars gamle hjemmeværnsslæng der frøs.....

SUK! og så forstår man ikke hvor jeg en gang i mellem har mit hysteri fra???? og jeg er altså ikke nær så slem som min far, og det er ikke engang lyvn....

For satan da den mand kan pisse mig af i dén grad....

jeg ved godt det lyder som seriøs teenagebrok, men helt ærligt, selv min mor er begyndt at skælde ham ud, og hun er ellers enormt konfliktsky, og de har ikke været sammen i 20 år snart....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.