Wampires skriver:
Jeg kan sagtens følge dig...
Bedste bud er at prøve (ved udmærket godt det tager LANG tid før det virker) at bruge hans egne forklaring til ham.
F.eks. når han begynder med hvorfor du fik nogen til at lave det så sig noget i retning af at du følte dig fortabt og ikke vidste hvad du ellers skulle gøre for han havde ikke tid og du var bange for at køre i bilen når den ikke var sikker (hvis du har barn allerede så brug også det med om han ønsker at risikere barnebarnet noget)
Snak ham efter munden hvis han begynder at være helt urimelig.
Det er svært og mange gange trættende men "ældre" mænd (også nogen gange damer) bliver som børn når de når en hvis alder og så nytter logik m.v. ikke længere i en diskussion med dem...
LOOOOOOOOOL jeg kan lige se min far med lynild i øjnene hvis jeg forsøger mig med "det gælder jo mine børns sikkerhed i bilen" - er du da sindssyg for en ballade....
Det bedste med lige nøjagtig problematikken idag, om de her dæk der skulle skiftes, er at jeg idag da jeg fik dækkene, spurgte om vi skulle sætte dem på med det sammen. Hans svar var et meget surt "det gider jeg sgu ikke nu"....
jeg svarede helt roligt, okay, og gik min vej igen...
Smed dækkene i bilen, og ville så ringe til min onkel eller fætter, som tidligere nævnt...
Men min far kom SELV ned med en meget "jeg føler mig virkelig presset og tvunget" attitude, og sagde noget i retning af: "DU skal tage de gamle dæk ud af bilen, og smide de nye i"
Jeg siger at det har jeg allerede gjort....
Han svarer noget i retning af - og meget surt og demonstrerende med halvvilde øjneL: "De NYE dæk!?"
Og jeg svarer ja.
Hvorefter han lidt mindre surt beder om nøglen, som han får, og han kører op og skifter dækkene - altså UDEN at jeg har bedt om det siden han sagde han ikke gad....
Jeg var kun vildt imponeret over at han alligevel sagde han ville gøre det idag, og jeg siger selvfølgelig tak for hjælpen da han kommer tilbage...
Og da han senere HELT uprovokeret og uopfordret kommer ind og begynder at pisse mig op og ned ad ryggen for at lægge mærke til de gamle dæks greb på vejen igår, bliver jeg altså lidt sur, og forsøger at svare igen - skulle jeg aaaaaaaaaaaaaldrig have gjort..... Nu skal jegnemlig bøde for det åbenlyst de næste 14 dage, og i hvert fald de næste 10 gange jeg mener min bil måske kan fejle et eller andet....
det bedste er, at han for noget tid siden, da han altså ikke gad skifte mine kalibre, foran 2 af hans egne brødre starter en diskussion, som jeg ihærdigt prøver at lade som om jeg ikke hører, om at jeg aldrig tjekker det ene eller andet, og at jeg bestemt ikke kan mangle olie, fordi vi næsten lige har fyldt på...
Da jeg så siger "jamen du siger jo selv den bruger rigtig meget olie, og at det sikkert er noget med toppakningen"
så siger han pludseig atd et er et ½ år siden vi sidst har fyldt på - what the fuck???? og at den toppakning ikke fejler noget andet end at jeg aldrig tjekker olien....
Jeg kunne jo også bare have fyldt olie på, hvis jeg mente den manglede... Ja det kunne jeg da sagtens, men jeg må jo ikke åbne køleren, fordi låsen så skal skilles ad, for at få køleren til at lukke igen.... arh men altså, sådan kører den hele tiden....
Da han så for kort tid siden skal et eller andet med min bil, åbner han selv køleren, og fylder - venligst af ham - sprinklervæske på (som jeg kun har bedt om i 1 måned, men ikke har måttet åbne køleren for jo

) kommer han hjem, og hoverer mig med at olietanken IGEN var helt tom fordi den jo bruger voldsomt meget olie, og at jeg altså jævnligt skal fylde på...
Arh men altså.... Jeg HAR jo sagt at de ting er galt med bilen, men næææææh nej, og jeg skal ikke tro jeg ved noget som helst om min bil... Og jeg skal i hvert fald ikke åbne køleren, for den kan jo ikke lukke... Og vil du rende og skide i havet altså....
Og så lige by the way, jeg har IKKE så jeg kan betale nogen 100-300 i timen for at fikse noget som helst på min bil... Havde jeg nu det, så gjorde jeg det fandmer gladeligt....
Et dæk kan jeg sikkert fint skifte selv, jeg skal bare lige være sikker på at stille den donkraft rigtigt, så skal det nok gå såmænd....
Men en bremsekaliber? arj det ansvar tør jeg så ikke lige tage, det er noget med at lufte slanger ud og alt muligt sjov, som jeg bare ikke tør tage chancer med....