SKAT, forskudspgørelse, årsopgørelse og overskydende skat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.197 visninger
18 svar
0 synes godt om
26. december 2010

elluL

Ja sidder her og har været inde at ændre min forskudsopgørelse. Men sidder og tænker på om man selv kan lave en beregning på om man skal betale penge tilbage i skat, eller får penge tilbage? Jeg bekymre mig lidt, da der er en del forskel på lønindkomsten, i år(sidste år) og så på år 2011. Har faktisk stået til at tjene 150000 mere årligt, end jeg har gjort, da jeg har været på barselsdagpenge hele året, men har det en betydning?

Håber der sidder nogen kloge hoveder derude der kan hjælpe mig.

Knus Lulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvis du har tjent mindre end du har opgjort til SKAT betyder det, at du skal have penge tilbage i skat (hvis alle andre opgivne oplysninger ellers passer)

Anmeld

26. december 2010

Pige2009

Lulle. skriver:

Ja sidder her og har været inde at ændre min forskudsopgørelse. Men sidder og tænker på om man selv kan lave en beregning på om man skal betale penge tilbage i skat, eller får penge tilbage? Jeg bekymre mig lidt, da der er en del forskel på lønindkomsten, i år(sidste år) og så på år 2011. Har faktisk stået til at tjene 150000 mere årligt, end jeg har gjort, da jeg har været på barselsdagpenge hele året, men har det en betydning?

Håber der sidder nogen kloge hoveder derude der kan hjælpe mig.

Knus Lulle

Både og... Dit fradrag er større desto mere du tjener, så det kan være, du har fået et større fradrag, end hvad du er berettiget til. Det kan også være, at din trækprocent er det højere, så du har betalt for meget. Svært at sige...

Anmeld

26. december 2010

elluL

MoarHvidovre skriver:

Hvis du har tjent mindre end du har opgjort til SKAT betyder det, at du skal have penge tilbage i skat (hvis alle andre opgivne oplysninger ellers passer)

Okay. Jamen det har jeg. Jeg har i hvert fald tjent 150000 mindre end der står. Men kan jeg selv lave en udregning på det? Og ellers kan jeg vel først se det når man få den nye årsopgørelse eller? Er en fisk til alt der

Anmeld

26. december 2010

Muffinmus

både og, for hun har jo betalt skat af det så det er mest hvis det beretiger til en lavere trækprocent, og er det ikk mest hvis man f.eks plejer at tjene over 360.000 og tjener mindre end det.

Også ved jeg ikke om du er sat til en form for beskæftigelsesfradrag eller om det er frameldt automatisk, men ellers skal du betale det tilbage du har fået for meget på baggrund af at du har sat din indkomst for højt...

Så man kan altså ikke være sikker på at få penge tilbage abre af den grund, men mest på baggrund af den 1-2 % den MÅSKE har været for høj.

Anmeld

26. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Lulle. skriver:

Okay. Jamen det har jeg. Jeg har i hvert fald tjent 150000 mindre end der står. Men kan jeg selv lave en udregning på det? Og ellers kan jeg vel først se det når man få den nye årsopgørelse eller? Er en fisk til alt der

Jeg ved ikke, hvordan at du selv kan regne det ud. Jeg ændrede ikke min selvangivelse, da jeg var på barsel og jeg fik efterfølgende penge tilbage i skat

Anmeld

26. december 2010

elluL

Baagøe skriver:

Både og... Dit fradrag er større desto mere du tjener, så det kan være, du har fået et større fradrag, end hvad du er berettiget til. Det kan også være, at din trækprocent er det højere, så du har betalt for meget. Svært at sige...

Lige præcis. Det er det der bekymre mig. Da jeg har tjent ca 150000 mindre end der står. Og efter jeg har rettet min forskudsopgørelse, kan jeg jo så se at mit fradrag falder ca. 400 kr!! Skal jeg så betale tilbage i skat?!! Eller kan det ha noget at gøre med at jeg også har ændret at jeg intet lån har mere?? ØV! Ved godt det er tidligt at spekulere over, vil bare gerne være forberedt! Undskyld de mange spørgsmål

Anmeld

26. december 2010

Pige2009

Lulle. skriver:

Lige præcis. Det er det der bekymre mig. Da jeg har tjent ca 150000 mindre end der står. Og efter jeg har rettet min forskudsopgørelse, kan jeg jo så se at mit fradrag falder ca. 400 kr!! Skal jeg så betale tilbage i skat?!! Eller kan det ha noget at gøre med at jeg også har ændret at jeg intet lån har mere?? ØV! Ved godt det er tidligt at spekulere over, vil bare gerne være forberedt! Undskyld de mange spørgsmål

Det gør ikke spor. Hvad med din trækprocent? Hvis du har haft et fradrag 400 kr. større end du er berettiget til, skal du betale det tilbage.

Hvis du ikke længere har noget lån og har opført det, har det også indflydelse på dit fradrag, da man kan trække renterne fra og dermed få et større fradrag, så der kan muligvis også være noget her, der skal betales tilbage.

Anmeld

26. december 2010

elluL

Baagøe skriver:

Det gør ikke spor. Hvad med din trækprocent? Hvis du har haft et fradrag 400 kr. større end du er berettiget til, skal du betale det tilbage.

Hvis du ikke længere har noget lån og har opført det, har det også indflydelse på dit fradrag, da man kan trække renterne fra og dermed få et større fradrag, så der kan muligvis også være noget her, der skal betales tilbage.

Trækprocenten ligger på det samme. Arh, øv! Jeg tænkte jo slet ikke på den gang jeg gik på barsel at det ville ha en påirkning og at jeg sku ændre det!!! Lånet er først blevet betalt ud, marts i år? Igen har det en betydning? Øv!

Anmeld

26. december 2010

Muffinmus

muligvis hvis du har fået større fradrag hele året og ikke kun til marts....

Ahmen jeg HADER det skatte pis, hvert år ved man aldrig helt om man skal græde eller juble....

For 3 år siden fik jeg 10.000 tilbage, kæft jeg jublede, men græd snot over de 3300 jeg skulle af med her i februar i år.

Håber filme da jeg får bare en slant tilbage, ville lune godt til afbetaling på mit laseroperationslån jo:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.