Hvad gør jeg? vil ikke have mme efter grød start...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2010

K&S

ESV skriver:

Har du overvejet at prøve at give ham det af en kop?? ved godt det måske sviner lidt mere men så må det jo bare være sådan...

Jeg vil prøve det, har haft prøvet det 1 gang, men han kunne slet ikke lige finde ud af at samle læberne  svineriet er jeg ligeglad med - jo mere grød og mælk i hovedet, jo bedre har maden været

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
K&S skriver:

Jeg har også fjernet en flaske helt og så har han fået grød + vand - men resten af døgnet vil han ikke have flasken uanset hvor sulten han er...! Men jeg må prøve at give MME i kop istedet for vand

Jeg har slet ikke lige prøvet at læse mig frem til det lige nu, men er der en "guideline" for, hvor meget MME de skal have i døgnet, når 2 flasker skiftes ud med grød?

De skal have den samme mængde MME. Jeg gjorde det, at jeg blandede MME i grøden og så fik de også i en kop. Hvis man ikke komme op på den mængde der anbefales skal man give jerndråber ved siden af

Anmeld

25. december 2010

Pige2009

K&S skriver:

Hejsa

Anton er startet på grød (majsgrød med sveske/æblemos), men nu vil han stort set ikke have flasken med MME - det eneste tidspunkt, han spiser, hvad han normalt har spist er tidligt om morgenen, hvor han har sovet hele natten....! Han virker sulten, men vil slet ikke spise

Nogle der har prøvet noget lignende?

Katja

Laura startede med den mere smagløse boghvede- og majsgrød uden frugtmos, så hun netop ikke skulle få smag for det søde. Hvor gammel er han?

Anmeld

25. december 2010

K&S

MoarHvidovre skriver:

De skal have den samme mængde MME. Jeg gjorde det, at jeg blandede MME i grøden og så fik de også i en kop. Hvis man ikke komme op på den mængde der anbefales skal man give jerndråber ved siden af

Han får selvfølgelig også MME i grøden, det havde jeg da lige svedt ud  og ellers er jerndråberne skrevet bag øret...! Tak tak

Anmeld

25. december 2010

K&S

Baagøe skriver:

Laura startede med den mere smagløse boghvede- og majsgrød uden frugtmos, så hun netop ikke skulle få smag for det søde. Hvor gammel er han?

Anton er 5 måneder den 3. januar - han har fået majsgrød, men jeg har måtte give lidt sveskemos, fordi hans mave gik helt i stå.

Anmeld

25. december 2010

Pige2009

K&S skriver:

Anton er 5 måneder den 3. januar - han har fået majsgrød, men jeg har måtte give lidt sveskemos, fordi hans mave gik helt i stå.

Har du prøvet med ren boghvedegrød? Den var et hit her!

Anmeld

26. december 2010

K&S

Baagøe skriver:

Har du prøvet med ren boghvedegrød? Den var et hit her!

Den må jeg prøve men sveskemosen kommer jeg nok ikke uden om pga. hans mave - han har haft problemer med den siden fødslen - vi er kommet helt ud af lactulosen, så vil helst ikke starte med det igen og sveskemosen virker, men det smager jo sødt også selvom det jo bare er svesker og vand kogt og blendet

Anmeld

26. december 2010

PernilleB

K&S skriver:

Anton har skreget og skreget fordi han var sulten, men ville slet ikke engang have flasken i munden, han klemte læberne fuldstændigt sammen, når jeg forsøgte at få mme i ham 

lige det du beskriver det, med han lukker munden sammen, det har vi osse prøvet.. i vores tilfælde var hun ikk sulten... kan der sidde en prut, som klemmer..?? måske være træt..??

Anmeld

26. december 2010

Pige2009

K&S skriver:

Den må jeg prøve men sveskemosen kommer jeg nok ikke uden om pga. hans mave - han har haft problemer med den siden fødslen - vi er kommet helt ud af lactulosen, så vil helst ikke starte med det igen og sveskemosen virker, men det smager jo sødt også selvom det jo bare er svesker og vand kogt og blendet

Håber det snart bliver bedre. Et godt råd er at holde ham fra risgrød, da det også giver hård mave.

Majs-, boghvede- og hirsegrød er de lidt mildere Jeg brugte poserne fra Urtekram.

Anmeld

26. december 2010

K&S

Baagøe skriver:

Håber det snart bliver bedre. Et godt råd er at holde ham fra risgrød, da det også giver hård mave.

Majs-, boghvede- og hirsegrød er de lidt mildere Jeg brugte poserne fra Urtekram.

Tak for hjælpen

Jeg har nu besluttet at "starte forfra" - så nu har han kun fået MME hele dagen i dag og så starter vi på grød i morgen (uden frugtmos - så må vi ty til lactulosen, hvis det bliver nødvendigt), så han ikke vænner sig til det søde - jeg håber, det virker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.