Hvad gør jeg? vil ikke have mme efter grød start...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.057 visninger
24 svar
0 synes godt om
25. december 2010

K&S

Hejsa

Anton er startet på grød (majsgrød med sveske/æblemos), men nu vil han stort set ikke have flasken med MME - det eneste tidspunkt, han spiser, hvad han normalt har spist er tidligt om morgenen, hvor han har sovet hele natten....! Han virker sulten, men vil slet ikke spise

Nogle der har prøvet noget lignende?

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2010

PernilleB

yap..!!! de får smag for det søde grød der... det er rent ud sagt en LORTE mur a komme igennem... vi kunne ikk andet and a blive ved med a tilbyde hende flaske... og om det så tog en time, så skulle det ned... ellers fik hun bare ikk noget i en time fx, og så når hun var nok sulten så spiste hun flasken... men det er svært "a lade sit barn sulte"..!!

Anmeld

25. december 2010

Zafir

SKAL de drikke flaske efter de er begyndt på mad???

Altså - undskyld min uvidenhed, men jeg har jo kun prøvet at være babse-mor..

Anmeld

25. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da vi startede på grød herhjemme med begge børn startede jeg med, at tage en flaske helt væk og erstatte den med grød. Så fik de MME i en kop ved siden af grøden 

Anmeld

25. december 2010

FrkLarsen

K&S skriver:

Hejsa

Anton er startet på grød (majsgrød med sveske/æblemos), men nu vil han stort set ikke have flasken med MME - det eneste tidspunkt, han spiser, hvad han normalt har spist er tidligt om morgenen, hvor han har sovet hele natten....! Han virker sulten, men vil slet ikke spise

Nogle der har prøvet noget lignende?

Katja

Det samme er sket her med vores Emilie.

Hun synes simpelthen ikke at mme er ligeså guf guf som grøden er, desværre. 

Emilie starter ud med grød (risgrød m. pære og banan) inden flaske ved middagstid, hun spiser lidt, og får så tilbudt flaske, men NÆGTER, hun strækker sig bagud og flytter hovedet væk fra flasken, det er virkelig en kamp at få hende til at tage flasken. (det samme sker ved aften grøden (hirsegrød med pære og banan).

Kigger lige med, håber en af kvinderne har et godt råd  

Anmeld

25. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
FrkLarsen skriver:

Det samme er sket her med vores Emilie.

Hun synes simpelthen ikke at mme er ligeså guf guf som grøden er, desværre. 

Emilie starter ud med grød (risgrød m. pære og banan) inden flaske ved middagstid, hun spiser lidt, og får så tilbudt flaske, men NÆGTER, hun strækker sig bagud og flytter hovedet væk fra flasken, det er virkelig en kamp at få hende til at tage flasken. (det samme sker ved aften grøden (hirsegrød med pære og banan).

Kigger lige med, håber en af kvinderne har et godt råd  

Jeg ville tilbyde hende MME i en kop og hvis hun stadigvæk afviser betyder det vel, at hun ikke er sulten

Anmeld

25. december 2010

K&S

Zafir skriver:

SKAL de drikke flaske efter de er begyndt på mad???

Altså - undskyld min uvidenhed, men jeg har jo kun prøvet at være babse-mor..

Ja, de skal have deres "daglige mælkeindtag" - indtil videres får Anton kun grød til middag og aften - og "burde" så få flaske ellers, men nixen bixen, det vil han bare ikke

Anmeld

25. december 2010

K&S

PernilleB skriver:

yap..!!! de får smag for det søde grød der... det er rent ud sagt en LORTE mur a komme igennem... vi kunne ikk andet and a blive ved med a tilbyde hende flaske... og om det så tog en time, så skulle det ned... ellers fik hun bare ikk noget i en time fx, og så når hun var nok sulten så spiste hun flasken... men det er svært "a lade sit barn sulte"..!!

Anton har skreget og skreget fordi han var sulten, men ville slet ikke engang have flasken i munden, han klemte læberne fuldstændigt sammen, når jeg forsøgte at få mme i ham 

Anmeld

25. december 2010

K&S

MoarHvidovre skriver:

Da vi startede på grød herhjemme med begge børn startede jeg med, at tage en flaske helt væk og erstatte den med grød. Så fik de MME i en kop ved siden af grøden 

Jeg har også fjernet en flaske helt og så har han fået grød + vand - men resten af døgnet vil han ikke have flasken uanset hvor sulten han er...! Men jeg må prøve at give MME i kop istedet for vand

Jeg har slet ikke lige prøvet at læse mig frem til det lige nu, men er der en "guideline" for, hvor meget MME de skal have i døgnet, når 2 flasker skiftes ud med grød?

Anmeld

25. december 2010

ESV

Har du overvejet at prøve at give ham det af en kop?? ved godt det måske sviner lidt mere men så må det jo bare være sådan...

Så så lige dit seneste indlæg efter jeg havde svaret!! Sorry

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.