HJÆLP!! hvordan filan laver man and??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.659 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. december 2010

charlottekri

ja, overskriften siger vist det hele... hvordan tilbereder man et par ænder???

jeg har jo inviteret familien til jul, men har aldrig proppet ænder i ovnen før  

så hvordan laver man en saftig and med sprød skind?? hvor meget skal ovnen stå på og skal det være varmluft eller alm. ovn?? hvor tit skal man vende den og skal man hælde saften over??? og hvor lang tid skal de have (2 stk. på 3 kg)??

jeg har æbler og svesker til fyld (det plejer min mor at putte indeni)

håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig

knus charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

aarhusmor

Du gnider den i olie og salt, stopper fyldet i den og giver den 4 timer ved 160 grader. Når du tager den ud skal benene næsten kunne falde af, af sig selv. Der må ikke komme rødt kødsaft ud af den.

Hvis du laver et vandbad nedenunder den, så bliver den ikke tør.

Anmeld

23. december 2010

charlottekri

aarhusmor skriver:

Du gnider den i olie og salt, stopper fyldet i den og giver den 4 timer ved 160 grader. Når du tager den ud skal benene næsten kunne falde af, af sig selv. Der må ikke komme rødt kødsaft ud af den.

Hvis du laver et vandbad nedenunder den, så bliver den ikke tør.

skal man ikke vende dem for at få det sprødt på begge sider? og skal man ikke hælde væde over dem med jævne mellemrum?

Anmeld

23. december 2010

mor-til-vanessa

charlottekri skriver:

så hvordan laver man en saftig and med sprød skind?? hvor meget skal ovnen stå på og skal det være varmluft eller alm. ovn?? hvor tit skal man vende den og skal man hælde saften over??? og hvor lang tid skal de have (2 stk. på 3 kg)??

knus charlotte

i alm ovn skal 1 and have 200 g og en time pr kg.

altså hvis anden vejer 3 kg så skal den have 3 timer i alm ovn ved 200 g.

da jeg for et par år siden lavede kalkun, lagde jeg den i en bradepande med noget vand. jeg havde kommet nogle løg og gulerødder i vandet, for at give det smag, og så har du noget godt til saucen. indimellem hældte jeg noget vand over den. og den smagte super fint. jeg tror også jeg smurte kalkunen med noget smør inden den kom i ovnen, men kan ikke helt huske det, det er flere år siden.

Anmeld

23. december 2010

mor-til-vanessa

charlottekri skriver:

knus charlotte

her er et link også  http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=188

Anmeld

23. december 2010

charlottekri

mor-til-vanessa skriver:

her er et link også  http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=188

tusind tak

Anmeld

23. december 2010

twinboys

Vi laver vores på weberen

Anmeld

23. december 2010

charlottekri

twinboys skriver:

Vi laver vores på weberen

yikes, det har jeg da slet ikke mod på  

Anmeld

23. december 2010

twinboys

charlottekri skriver:

yikes, det har jeg da slet ikke mod på  

Den plejer at bliver sååååååååååååååååå lækker... rap rap

Anmeld

23. december 2010

slettet_7530

Skylle grundigt indeni og udenpå med vand, aftørres med køkkenrulle fyldes med æbler og svesker lukkes med kødnåle, ind på nederste rille på 130 grader alm ovn skal lægged brystsiden nedaf i bradepanden, efter 4 timer vender du ænderne om og steger den yderliger 1 time, inden bradepanden sættes i ovnen skal der hældes kogende vand ved ca 0,5 cm.

Synes du ikke skindet er helt sprødt så giver du lidt grille til slut man siger 80 minutter pr kg and

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.