Så er ænderne i ovnen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. december 2010

slettet_7530

og ris a la manden ved at blive lavet, hvor langt er i  i forberedelserne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

Maise

haha du er da vist en dag før tid skal ænderne ikke først i imorgen ??

Anmeld

23. december 2010

Bom

Albertesmor skriver:

Er OVERHOVEDET ikke begyndt på noget der ligner julemad..

Jeg er sneet inde, så kan ikke komme ud og hente mælk til risengrøden, men hvis det går helt galt får jeg bare mælken leveret..  Vi får mælk fra en landmand, og han kommer sikkert gladeligt med mælken på sin traktor..  Rigtig landligt..

Anmeld

23. december 2010

Manakauapo

Altså iår er det eneste jeg skal lave brune kartofler, så jeg er ikke begyndt endnu!  

Men ellers er vi løbet tør for gavepapir, bånd, tape, mærkater og ikke mindst SLIK og FRUGT. Så jeg må tage vintertøjet på og begive mig ud i snestormen...

Anmeld

23. december 2010

ekzunz

Det var tidligt med ænderne....

Jeg tog først mine ænder op af fryseren igår eftermiddags, men de skal også først i ovnen imorgen. Vi har heldigvis 2 ovne, så vi kan lave både and og flæskesteg samtidig.

Risengrøden blev lavet igår, så jeg kan lave ris a la mande i dag.

Anmeld

23. december 2010

SussieThyssen

Albertesmor skriver:

uhh jeg får mus i maven...LOL
Jeg begynder om ikke så længe med de første 2 ænder, men skal lige have vågnet lidt og drikke lidt morgenkaffe.
Risalamande skal jeg ikke lave....
Guuud..tænk nu hvis min mor ikke kan komme igennem...så har vi ingen dessert...nå godt jeg har grødris, mandler og masser af fløde, så kan jeg da lave det selv, hvis det skulle blive helt tosset.
God arbejdslyst sveske og glædelig jul
Kærligst
Sussie

Anmeld

23. december 2010

slettet_7530

haha du er da vist en dag før tid skal ænderne ikke først i imorgen ??

Niksen biksen ænder bliver bedst hvis de bliver stegt dagen i forvejen og stegt færdige dagen efter  min mor har altid stået for anden indtil sidste år hvor jeg gjorde det og alle gæsterne udbrød at det var den bedste and de nognsinde havde smagt, svigermor var i dyb respekt over at vi overhovdet ingen stress havde på selve dagen sidste år, så her bliver nadne langtidsstegt dagen før og færdigstegt dagen efter så det kun er steg og tilbehør jeg skal tænke på på selve dagen

Anmeld

23. december 2010

NinaNymannMadsen

min farmor sørger for ris ala manden (staves) min far laver anden idag, så er den nemmer at klippe imorgen, og så varmer vi den igen imorgen så den ikke er kold når den skal spises.

flæskestegen tages op idag og laves imorgen lige som alt det andet.

min far har tilbudt at hjælpe, da min kæreste aldrig har lavet sådan mad før og gerne vil ha hjælp til det så han kan lære det. men det vi selv kan gør vi også. ¨

så vi er da nogen lunde langt vil jeg mene

Anmeld

23. december 2010

Maise

Albertesmor skriver:

Niksen biksen ænder bliver bedst hvis de bliver stegt dagen i forvejen og stegt færdige dagen efter  min mor har altid stået for anden indtil sidste år hvor jeg gjorde det og alle gæsterne udbrød at det var den bedste and de nognsinde havde smagt, svigermor var i dyb respekt over at vi overhovdet ingen stress havde på selve dagen sidste år, så her bliver nadne langtidsstegt dagen før og færdigstegt dagen efter så det kun er steg og tilbehør jeg skal tænke på på selve dagen

det tip må jeg skribe mig bag øret. mine forældre har altid bare langtidsstegt den på dagen. vi skal til svigermor i år med jakobs søstre og ialt 7 børn, bliver fantastisk børnejul. har glædet mig vildt til det. hendes ovn svigtede for 5 år siden da vi skulle holde jul der og vi måtte indetil naboen og stege færdig. elektrikeren kom dagen efter og da virkede den igen, hmmmmmmm han fandt ingen fejl. løs forbindelse vel. den har virket siden. en nisse på spil

god jul

Anmeld

23. december 2010

slettet_7530

SussieThyssen skriver:

uhh jeg får mus i maven...LOL
Jeg begynder om ikke så længe med de første 2 ænder, men skal lige have vågnet lidt og drikke lidt morgenkaffe.
Risalamande skal jeg ikke lave....
Guuud..tænk nu hvis min mor ikke kan komme igennem...så har vi ingen dessert...nå godt jeg har grødris, mandler og masser af fløde, så kan jeg da lave det selv, hvis det skulle blive helt tosset.
God arbejdslyst sveske og glædelig jul
Kærligst
Sussie

Ja jeg så vi laver and på samme måde  skønt ikek at skulle stresse i morgen og kunne køre på kirkegården i fred og ro.

Selv tak Sveske og selv god arblyst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.