Anonym skriver:
Jeg skriver anonymt fordi jeg ikke vil "hænge nogen ud"
Efter en lang samtale med en rigtig god ven som lige er blevet far, er jeg noget så harm! 
Han er ikke sammen med moderen og har ikke været det fra start af men vil gerne være en del af sit barns liv.
Nå, men han vil så for en sikkerheds skyld have en faderskabstest da han og barnets mor ikke var sammen da hun blev gravid. Det er selvfølgelig fuldt ud forståeligt! Han ser dog barnet så ofte han kan og ud fra de billeder jeg har set, er der ingen tvivl om at han er far
Moderen siger også at der ikke er nogen tvivl
Han fortæller mig så at moderen har valgt barnets navn UDEN at han overhovedet har haft noget at skulle sige!! Det kan hun da simpelthen ikke være bekendt!
Ydermere er det vist også lidt af en kamp for ham overhovedet at få lov til at se hende.
Jeg bliver simpelthen så harm over de mødre der tror de ejer deres børn ALENE!
Hun har SELV valgt at få et barn med ham, SELV valgt at graviditeten ikke skulle afbrydes og så må hun også finde sig i at dele barnet (selvfølgelig ikke som helt lille, men på sigt) og medinddrage faderen i vigtige beslutninger, så som hvad barnet skal hedde.
Øv, jeg synes det er fejt!
Jeg vil også sige, at det er svært at vurdere en sag når man ikke kender den 100 procent. For havde det været barnets mor der havde skrevet kunne den have lydt helt anderledes.
Det med navnet ved jeg ikke rigtig om jeg synes er så forageligt. Hvis jeg skulle være alene med mit barn og havde været det i lang tid, så tror jeg altså også jeg selv ville have valgt et navn.
Tilgengæld så synes jeg da, hvis det er korrekt at hun ikke vil lade ham se barnet, at det er totalt uacceptabelt. Jeg har aldrig forstået det med at man ikke vil lade sit barns far se barnet. Hvis barnets far ikke er misbruger eller noget andet (hvor man forhåbenlig i første omgang så ikke ville være sammen med sådan en mand og blive gravid med ham) jamen så synes jeg, at man må tage det ansvar det er at blive deleforældre sammen.
Hvis man ikke er interesseret i det, så synes jeg, at man skal blive insemineret med donersæd og så klare det hele selv uden at skulle tænke på, at der også er en anden part involveret.
Når der nu ER en far i billedet som er interesseret i at se sin søn, så forstår jeg ikke hvorfor en mor ikke er interesseret i det. Det må da ikke være rart at være den eneste i vs som ikke har en far osv. De opdager jo hurtigt, at der "mangler" noget i forhold til andre børn. Så hvis man har muligheden, så kan jeg ikke forstå det.
Men igen, det er så svært at vide hvordan en enkelt sag er, med mindre man er en af parterne. Måske har manden i det meste af graviditeten nægtet at det var hans og tage del i det, indtil den prøve var taget. Måske er moderen blev ked og såret og dette og derfor denne reaktion osv. Det er svært at vide fra en udenforstående.
Lige meget hvad, så håber jeg da, de finder ud af det. Ikke for deres skyld. Men for barnets.