Havde BL sidst, men dette er meget værre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.037 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. december 2010

L-Mortil3

Ja jeg er sådan lidt i vildrede, så nu må jeg altså lige høre jer piger til hvad det kan være!

Jeg havde meget slem bækkenløsning sidst, men mestendels af smerten sad faktisk i lænden, og gjorde "BARE" at jeg havde voldsomme smerter, ved gang, lagt for længe, siddet for længe, det føltes somom bækkenet fortsatte i en retning, selvom jeg gik i en anden.

Men i denne graviditet er det ikke rigtig sådanne smerter jeg oplever, denne gang oplever jeg at mine ben pludselig giver efter, når jeg ligger på sofaen og tænker jeg lige vil rejse mig, ja så nægter benene at bevæge sig, har jeg lagt på siden med bøjede/samlede ben, og jeg kommer op og stå, kan jeg ikke tage et skridt fremaf, benene bliver bare stående på jorden.

HVER gang jeg endelig får taget et skridt knaser det og giver en stikkende meget stærk smerte lige i "trekanten" fortil (afbilledet) smerten er stærk, og konstant, og stopper ikke før jeg ligger mig igen.

Kan det være bækkenløsning denne gang også? Eller er det "bare" noget andet? Hvad tror i? (Lægen holder julelukket )

Jeg har måtte blive hjemme fra arbejde i 3 dage nu, trods det jeg kun arbejder 9-13, for når jeg først har sat mig i bilen, kan jeg ikke komme ud igen Det er virkelig IKKE rart!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

L-Mortil3

Tager lige en oppelopper, der må være en der har det som mig

Anmeld

22. december 2010

Vidunderligeunger

desværre.. men ville lige sende et cyperkram... det lyder bare skide træls.. Ring hvis du skal bruge hjælp eller noget, jesper og mig går alligevel bare og dangderer den...

Anmeld

22. december 2010

<3

Jojo det er bækkenløsning Det kommer i øvrigt ikke til at gå væk igen. Desværre.

Pilates hjælper.Måske et bækkenbælte som du kan låne af din fg.

Anmeld

22. december 2010

blomst84

Det lyder som min bækkenløsning... Det er skambenet der er ramt ligesom på din tegning.. Nogen gange går mit bækken så løst at mine ben svigter, men det kan en fysioterapeut sætte på plads.. Hvor længe har din læge lukket? For jeg ville nok anbefale sig en fys, det har i hvert fald hjulpet mig

Anmeld

22. december 2010

Rockertand

Bækkenløsning bliver som regel værre og værre for hver graviditet, desværre. En procentdel oplever desværre også, at det bliver kronisk. Vi krydser fingre for, at du kommer godt igennem det.

Anmeld

22. december 2010

L-Mortil3

Sikke noget bar mås og nøgler Havde håbet lidt på, det bare var noget forbigående (ønsketænkning). Gik til fys fra uge 14 til uge 38 sidste gang, uden nogen sønderlig bedring, andet end på den voksende økonomi (LOL ) . Puha, lægen åbner kort mellem jul og nytår, så må jeg jo finde ud af hvad pokker jeg så skal, kan da altid tage krykkerne i brug fra sidste graviditet, så falder jeg da ikke, og fremaf kommer jeg da også... Suk...

Og lige som man troede man INTET skulle lide af denne gang .

Anmeld

22. december 2010

SussieThyssen

Line&Liam skriver:

Ja jeg er sådan lidt i vildrede, så nu må jeg altså lige høre jer piger til hvad det kan være!

Jeg havde meget slem bækkenløsning sidst, men mestendels af smerten sad faktisk i lænden, og gjorde "BARE" at jeg havde voldsomme smerter, ved gang, lagt for længe, siddet for længe, det føltes somom bækkenet fortsatte i en retning, selvom jeg gik i en anden.

Men i denne graviditet er det ikke rigtig sådanne smerter jeg oplever, denne gang oplever jeg at mine ben pludselig giver efter, når jeg ligger på sofaen og tænker jeg lige vil rejse mig, ja så nægter benene at bevæge sig, har jeg lagt på siden med bøjede/samlede ben, og jeg kommer op og stå, kan jeg ikke tage et skridt fremaf, benene bliver bare stående på jorden.

HVER gang jeg endelig får taget et skridt knaser det og giver en stikkende meget stærk smerte lige i "trekanten" fortil (afbilledet) smerten er stærk, og konstant, og stopper ikke før jeg ligger mig igen.

Kan det være bækkenløsning denne gang også? Eller er det "bare" noget andet? Hvad tror i? (Lægen holder julelukket )

Jeg har måtte blive hjemme fra arbejde i 3 dage nu, trods det jeg kun arbejder 9-13, for når jeg først har sat mig i bilen, kan jeg ikke komme ud igen Det er virkelig IKKE rart!

Ja..desværre skat..det er bragende bækkenløsning.
Desværre kan jeg også fortælle dig, at for hver graviditet tiltager generne.
Har man een gang begyndt at få det, forværres det for hver gang, og du vil komme dig lidt mindre efter hver graviditet.
Det er barske løjer, men sådan er det.
Jeg har selv gået gennem rumlen, og haft det præcis som du.
Se at komme til fys snarest muligt efter nytår, så du kan få noget behandling.
Det hjælper også rigtigt godt med varmtvandsbassin og massage, så kan du finde en god massør, så gå endeligt til det også.
Den knasen du hører og mærker, er når dine lårbensknogler gnider mod bækkenet fordi de bliver presset ind mod toppen af hofteskålene, samtidigt med at bækkenbunden skrider fra hinanden.
den lammende følelse i kontakten til musklerne skyldes at trykket fra barnet og den forkerte stilling dit bækken gradvist indtager, klemmer på diverse nervebaner ned til benene.
Der er kun en vej frem...sygemelding og masser af hvile og ro. Og så kan du købe nogle specielle trusser med elastik bånd, der kan hjælpe med at holde sammen på bækkenet.
Rigtig god bedring søde ven....jeg synes bare at det er så synd for dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. december 2010

L-Mortil3

SussieThyssen skriver:

Ja..desværre skat..det er bragende bækkenløsning.
Desværre kan jeg også fortælle dig, at for hver graviditet tiltager generne.
Har man een gang begyndt at få det, forværres det for hver gang, og du vil komme dig lidt mindre efter hver graviditet.
Det er barske løjer, men sådan er det.
Jeg har selv gået gennem rumlen, og haft det præcis som du.
Se at komme til fys snarest muligt efter nytår, så du kan få noget behandling.
Det hjælper også rigtigt godt med varmtvandsbassin og massage, så kan du finde en god massør, så gå endeligt til det også.
Den knasen du hører og mærker, er når dine lårbensknogler gnider mod bækkenet fordi de bliver presset ind mod toppen af hofteskålene, samtidigt med at bækkenbunden skrider fra hinanden.
den lammende følelse i kontakten til musklerne skyldes at trykket fra barnet og den forkerte stilling dit bækken gradvist indtager, klemmer på diverse nervebaner ned til benene.
Der er kun en vej frem...sygemelding og masser af hvile og ro. Og så kan du købe nogle specielle trusser med elastik bånd, der kan hjælpe med at holde sammen på bækkenet.
Rigtig god bedring søde ven....jeg synes bare at det er så synd for dig.

Kærligst
Sussie

Puha ja, det er godt nok grove løjer, der er ikke andet for end at starte op på hele møllen fra sidste gang som du selv nævner med varmtvandsbassin, fys, ro og hvile, SÅ ærgeligt når man liiiiiige troede... Tusind tak for svar!

Anmeld

23. december 2010

Muffinmus

JAmen det ermeget mulgit, bl bliver jo ofte IKKE bedre næste gang man bliver gravid desværre....tit værre. DEt burde du også vide når du havde det sidst, med mindre du ikke har læst om det og din læge ikke er ret informativ...hvilket de jo glemmer at være nogle gange.Dine chancer for at bl er slem er endnu større hvis du får dine børn for tæt....en graviditet tager ca 2 år for kroppen at komme sig over, og hvis du har bl, ja så kan det tage endnu længere.Så folk med slem bl første gang skal tænke sig meget om inden de springer ud i den næste tur, netop fordi de ofte bliver værre.

Men vil du tro du skal passe meget på fra nu af, ellers ender du med at ligge ned hele dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.