mystiske opkald...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

Giraffen

Anonym skriver:

Nu har jeg lige nu her modtaget et opkald på min fastnet telefon, hvor der så, når jeg tager telefonen, kun er musik i den anden ende... 2 af sådanne opkald fik jeg også i forgårs, meget underligt...

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det er sådan noget a la: Vi ringer og tjekker om de er hjemme i julen, hvis de ikke svarer, er de nok ikke hjemme???

Har I oplevet sådan noget, og hvad gjorde i???

Det kan godt være en "hacking", hvor de så bonger sindssygt mange penge for opkaldene, det er så tarveligt.

Jeg ville ringe til selskabet og få dem til at tjekke om opkaldet har kostet noget, eller tjekke det på nettet.

Jeg har før prøvet det, hvor en amerikansk stemme sagde et eller andet og jeg skyyyndte mig at smække på.

Det sker dog også hvis man fx har ringet til en virksomhed og bedt om at blive ringet op når der er ledigt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

twinboys

jeg har to gange i december måned blevet ringet op fra 2 udenlandske nr... 1 . gang var der en der spurgte noget om en virksomhed og anden gang sagde de ikke noget,.. Jeg har meldt begge nr. til politiet i Haderslev....

Så klamt

Anmeld

22. december 2010

Anette&Sophia

Anonym skriver:

men hvis man skal spore nummeret, skal man jo have fat i politiet???

ja, eller dit telefon selvskab.

måske de kan oplyse dig om hvilket nummer der ringede på det tidspunkt.

så kunne man evt snakke med politiet og fortælle dem om de mærkelige opringninger, som virkelig mistænkeligt, og så sig at du måske godt kunne være bange for at det kunne være tyve der ville tjekke om du var hjemme..

Anmeld

22. december 2010

Mi

Det lyder skummelt, især her i juletiden. Hvis i kan få viderestillet jeres opkald, så er det nok det optimale, og ellers så sørg for at skilte med at i har hund i vinduer eller døre. Har fået at vide at det hjælper.

Jeg har prøvet en gang, hvor der ringede en som talte tysk og vidste at jeg hvad jeg hedder. Vores mellemnavn er tysk, og jeg troede måske at det var en af mine forældres bekendte i tyskland som havde ringet forkert. Heldigvis var en af vores bekendte her og hun er tysker, så hun talte med vedkommende. Det viste sig at være noget med et lotteri  Rimelig mærkeligt.

marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

23. december 2010

Dansker i England

Nu ved jeg ikke, om man gør sådan i Dk, men herovre er der nogle salgsfirmaer, der ringer fx 20 numre op på en gang, og når de så får fat på en, bliver der bare spillet musik til resten af numrene, når de svarer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.