Lukkedage / tvungen ferie - hvad mener i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

Mi

Jeg syntes ikke at det er smart med lukkedage, men omvendt så har jeg været på arbejde i institutioner i flere af de dage, som de efterhånden lukker, og det er ikke mange børn som kommer. Det er ALTID sådan at der måske er 8-12 børn tilmeldt, som man så sætter personale på efter, og så dukker der måske kun 2 børn op. Det er sindsygt dyrt at holde åben de dage. Og når der nu skal spares et sted, så er det nok der det gør mindst ondt. Desuden tror jeg ikke at man altid skal være så bange for at benytte nødpasning. Min erfaring er at langt de fleste børn over 4 år ca, ikke vil have et problem med det. Hos os er det også sådan, at der om muligt følger en personale med fra de børnehaver, som børnene kommer fra. På den måde er der noget trygt for dem.

Vi betaler også kun for pasningen i 11 måneder her i kommunen, juli er betalingsfri.

Det mest problematiske syntes jeg er når børnehaverne holder lukket to uger hver sommer. I det lille samfund jeg arbejdede i sidste sommer arbejdede rigtig mange på den samme virksomhed, og de kan jo ikke allesammen få fri de samme to uger.

Men jeg tror også at vi skal være bedre til at hjælpe hinanden familierne imellem. Så kan en familie holde fri den ene uge, og passe den anden families børn og omvendt næste uge. På den måde bliver regnestykket måske lidt lettere at få til at gå op på lukkedagene.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

eElak

MarianneSonne skriver:

Jeg syntes ikke at det er smart med lukkedage, men omvendt så har jeg været på arbejde i institutioner i flere af de dage, som de efterhånden lukker, og det er ikke mange børn som kommer. Det er ALTID sådan at der måske er 8-12 børn tilmeldt, som man så sætter personale på efter, og så dukker der måske kun 2 børn op. Det er sindsygt dyrt at holde åben de dage. Og når der nu skal spares et sted, så er det nok der det gør mindst ondt. Desuden tror jeg ikke at man altid skal være så bange for at benytte nødpasning. Min erfaring er at langt de fleste børn over 4 år ca, ikke vil have et problem med det. Hos os er det også sådan, at der om muligt følger en personale med fra de børnehaver, som børnene kommer fra. På den måde er der noget trygt for dem.

Vi betaler også kun for pasningen i 11 måneder her i kommunen, juli er betalingsfri.

Det mest problematiske syntes jeg er når børnehaverne holder lukket to uger hver sommer. I det lille samfund jeg arbejdede i sidste sommer arbejdede rigtig mange på den samme virksomhed, og de kan jo ikke allesammen få fri de samme to uger.

Men jeg tror også at vi skal være bedre til at hjælpe hinanden familierne imellem. Så kan en familie holde fri den ene uge, og passe den anden families børn og omvendt næste uge. På den måde bliver regnestykket måske lidt lettere at få til at gå op på lukkedagene.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Det er ligefør at man skulle sætte et gebyr på for at tilmelde sit barn til at komme - for at blive væk, i forhold til planlægningen... I forhold til en vis varslingsperiode... For det andet er da at drive gæk med personalet.... det er sikkert på baggrund af sådan noget her at de har valgt den (i min verden) tåbelige beslutning. 

Ja, jeg er delvist enig i forhold til børn på 4 år og derover... Jeg har ikke så meget erfaring med det endnu, da jeg kun har knægten på 1.75 år (21 mdr). Tror de kan tage langt mere når de er ældre - især når der følger personale med.. Men for pokker... børn 0-3 år er efter min mening ikke gearet til det... 

Det ville være noget andet hvis Juli måned var betalingsfri her.. Så kunne jeg "kun" brokke mig over det pædagogiske aspekt i det her, og ikke det økonomiske... Det er det pædagogiske som går mig allermest på.. Men det er også skidt at man betaler for en hel måned, hvor den halve kun er funktionel.. 

Anmeld

22. december 2010

Muffinmus

tvungen ferie er i sig selv et super godt initiativ, men kun på den måde at man tvinger forældre til rent faktisk at holde ferie med deres børn....

Og det er der mange der IKKE gider faktisk. Så idden er sådan set god nok, det er der røv at nogle står og bestemmer hviker uger i året der er bedst at holde lukket og det holder ikke.

Så er både for og  imod ideen.

Hvem filan siger det lige skal være bedst med ferie uge 29 og 30??

Hvad med dem der gerne vil forkæle sin familie med en ferie, men ikke har råd fordi de SKAL holde den i de dyreste uger EVER??

Eller at mand og kone så skal holde hver for sig fordi den ene part SKAL holde de 2 uger i sommerferien, mens den anden part måske  kun kan holde fra 25 eller 31?

Bare lige et eksempel..

Anmeld

22. december 2010

Astridsmor09

Der er altså også tvungen ferie på nogle arbejdspladser i bestemte uger, så tror lige så godt man kan vænne sig til det

Anmeld

22. december 2010

SussieThyssen

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjerneleg.dk

Ja, jeg har da også tit passet mine børnebørn sådanne dage eller ved sygdom.

Anmeld

22. december 2010

Aves..

Ville ønske de havde gjort det her nede....her har de fyret hver 5. pædagog...så nu er der 1 pædagog til 17,4 barn...det er ren opbevaring som jeg bestemt ikke vil byde mit barn...så jeg ville klart have foretrukket dette frem for det vi står i..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.