Lukkedage / tvungen ferie - hvad mener i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.985 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. december 2010

eElak

Hejsa. 

i kommunen hvor jeg bor, er der blevet indført flere lukkedage, end der er i øjeblikket. så nu skal der være lukket i uge 29-30 samt mellem jul/nytår (og vidst noget mere). 

jeg personligt er MEGET UTILFREDS med denne ordning, da jeg selv vil planlægge min og mit barns ferie! Jeg synes ikke det kan passe at jeg skal betale for at min søn bliver passet, og så får jeg sådan set kun det halve i en måned om året. 

Ok, nødpasning er vidst arrangeret. Men min søn skal ikke straffes for nogle politikers latterlige beslutning og ynkelige forsøg på at spare penge. Nødpasningen kan være i den anden ende af byen (og KBH et jo pænt stor).

Min søns dagpleje er også utilfreds med denne ordning, da hun plejer at holde ferie udenfor skolernes sommerferie. Nu er hun tvunget til at holde ferie i Juli i stedet.

Der står lidt om det i artiklen her
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1475269.ece 

Men lad mig høre jeres mening - og lad os holde denne debat på et dejligt sobert niveau (selvom jeg fremstår som en brokkerøv lige nu)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

sarahb

Jeg synes også det er dybt åndsvagt, da man ja selv gerne vil bestemme sine ferie, plus hvis man skal rejse er det ofte lige DER billetterne er møg dyre. Det er så svinsk at der skal tages stilling over hoved på både dagplejere og forældre.

Anmeld

22. december 2010

Fru Hansen

At der er lukkedage er en ting, men at de ikke planlægger så det ligger samtidig gør mig rasende. Hos os har dagpleje og børnehave/sfo to forskellige sæt lukkedage. Dog har de begge lukket i uge 29 og så ellers forskellige dage derudover.

Når jeg så selv er dagplejer der skal have beredsskabsåbent i dagplejens lukkeuge (29) skal jeg være på arbejde og samtidig have mine to store børn hjemme far sfo og klub. foruden hende jeg selv har i dagpleje.
Oven i det kan jeg ikke selv vælge af min sommerferie
Den har kommunen sørme også valgt for mig. 
I uge 30 har dagplejen åbent og jeg er på arbejde, men der er stadig lukkeuge i sfoen. Så endnu en uge hjemme til den ene af de store. Som om det ikke var nok er den sidste uge af min ferie efter skolestarten.

Jeg har stort set ikke ferie med mine egne børn ikke engang i lukkeugerne

Hvordan i alverden kan børneudvalget lægge lukkedagene forskelligt. Tror de at dagplejere ikke selv har børn. Eller tror de at ingen forældre har børn i flere forskellige pasningsordninger... Jeg kender da en del forældre der som jeg har tre børn i hver deres pasningsordning.

Anmeld

22. december 2010

SussieThyssen

KaLee skriver:

Hejsa. 

i kommunen hvor jeg bor, er der blevet indført flere lukkedage, end der er i øjeblikket. så nu skal der være lukket i uge 29-30 samt mellem jul/nytår (og vidst noget mere). 

jeg personligt er MEGET UTILFREDS med denne ordning, da jeg selv vil planlægge min og mit barns ferie! Jeg synes ikke det kan passe at jeg skal betale for at min søn bliver passet, og så får jeg sådan set kun det halve i en måned om året. 

Ok, nødpasning er vidst arrangeret. Men min søn skal ikke straffes for nogle politikers latterlige beslutning og ynkelige forsøg på at spare penge. Nødpasningen kan være i den anden ende af byen (og KBH et jo pænt stor).

Min søns dagpleje er også utilfreds med denne ordning, da hun plejer at holde ferie udenfor skolernes sommerferie. Nu er hun tvunget til at holde ferie i Juli i stedet.

Der står lidt om det i artiklen her
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1475269.ece 

Men lad mig høre jeres mening - og lad os holde denne debat på et dejligt sobert niveau (selvom jeg fremstår som en brokkerøv lige nu)  

Tjaaa...når vi kan tilpasse os tvungen industriferie og skolernes tvungne ferier, så kan vi også tilpasse os tvungne ferier og lukkedage de andre steder.
Så jeg hører ikke til de, der kan hidse mig op over det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2010

Jyden

Jeg synes, at det er helt okay med de lukkedage/uger. De følger jo skoleferierne, og når først man har skolesøgende børn, så kan man jo heller ikke bare lige tage ferie når som helst eller efter hvornår rejserne er billigst.

Synes også, at man skal tænke på, at det giver personalet i institutionerne mm. mulighed for at holde ferie med evt skolesøgende børn.

Anmeld

22. december 2010

Jyden

fru-nielsen skriver:

At der er lukkedage er en ting, men at de ikke planlægger så det ligger samtidig gør mig rasende. Hos os har dagpleje og børnehave/sfo to forskellige sæt lukkedage. Dog har de begge lukket i uge 29 og så ellers forskellige dage derudover.

Når jeg så selv er dagplejer der skal have beredsskabsåbent i dagplejens lukkeuge (29) skal jeg være på arbejde og samtidig have mine to store børn hjemme far sfo og klub. foruden hende jeg selv har i dagpleje.
I uge 30 har dagplejen åbent og jeg er på arbejde, men der er stadig lukkeuge i sfoen. Så endnu en uge hjemme til den ene af de store. Som om det ikke var nok er den sidste uge af min ferie efter skolestarten.

Hvordan i alverden kan børneudvalget lægge lukkedagene forskelligt. Tror de at dagplejere ikke selv har børn. Eller tror de at ingen forældre har børn i flere forskellige pasningsordninger... Jeg kender da en del forældre der som jeg har tre børn i hver deres pasningsordning.

Det lyder da godt nok også dumt! I vores kommune er lukkedagene/ugerne ens uanset om det er dp, bh eller skole.

Anmeld

22. december 2010

eElak

fru-nielsen skriver:

se så var jeg blevet MEGET tosset:....

ÆV en ordning du har... 

Anmeld

22. december 2010

Heidi B

SussieThyssen skriver:

Tjaaa...når vi kan tilpasse os tvungen industriferie og skolernes tvungne ferier, så kan vi også tilpasse os tvungne ferier og lukkedage de andre steder.
Så jeg hører ikke til de, der kan hidse mig op over det.

Kærligst
Sussie

Man kan da høre at i ikke har tvungen ferir fra jobbet også.

Min mand er i DSB, og har fast ferie. Han ved de næste 10 år ud i fremtiden hvilke uger han har.... Sidste år 24+25+26, i år 33+34+35, næste år 27+28+29... Jeg kan lægge min ferie når jeg vil... Men hvis jeg næste år skal holde to ugers ferie med mine børn i uge 29 30, fordi børnehaven er lukket og min mand holder ferie i ugerne 33+34+35, så er det godt nok ikke meget ferie hele familien får sammen....

Ja, undskyld, blev lige lidt stødt...

I forvejen skal jeg jo holde fri mellem jul og nytår, de tre dag før påske, fredag efter kristi himmelfart og en fredag i november.

Så der er ikke meget jeg selv kan planlægge

Anmeld

22. december 2010

eElak

Heidi B skriver:

Min mand er i DSB, og har fast ferie. Han ved de næste 10 år ud i fremtiden hvilke uger han har.... Sidste år 24+25+26, i år 33+34+35, næste år 27+28+29... Jeg kan lægge min ferie når jeg vil... Men hvis jeg næste år skal holde to ugers ferie med mine børn i uge 29 30, fordi børnehaven er lukket og min mand holder ferie i ugerne 33+34+35, så er det godt nok ikke meget ferie hele familien får sammen....

I forvejen skal jeg jo holde fri mellem jul og nytår, de tre dag før påske, fredag efter kristi himmelfart og en fredag i november.

Det var også min tanke!

At sådan nogle med turnus ordninger må blive pænt ramt af denne geniale plan... 

Altså til Juli aner jeg slet ikke hvor jeg står i forhold til arbejdsmarkedet, da jeg er udlært d. 15 juni.

Enten helt ny i job - hvor jeg er nødt til at kræve ferie for at passe mit barn, hvor mange andre sikkert har børn i skolealderen.. 

Ellers er jeg sikkert røget i noget aktiveringshalløj, fordi jobbene i mit fag ikke hænger på træerne mere som før i tiden... Og tror da næppe at A-kassen går med til at jeg bare udebliver fra dette, for at passe knægten 

Anmeld

22. december 2010

SussieThyssen

Heidi B skriver:

Jeg håber da ikke det var mig du blev stødt på
Men jeg ved ikke, jeg har levet med div. mænd der i årevis har haft tvungne ferier inkl mig selv som lærer og med lidt smidighed så går det jo alligevel.
Vel er det irriterende at man ikke selv kan bestemme, men jeg ser sådan på det, at når man kan leve med børns tvungne ferier fra de er 5-6 år gamle, samt arbejdsmarkedes mere eller mindre tvungne ferier også, så kan man såmænd lige så godt acceptere at børnenes tvungne ferier/lukkedage kommer helt fra starten de skal ud i samfundet.
Men igen..det er så mit synspunkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.