Hej damer!
Jeg er lidt i tvivl. Vores lejlighed er ret kold om vinteren - mange vinduer i gammelt træ, små og gamle radiatorer. Der er koldt og især fodkoldt. Vi har desuden længe haft problemer med søvn både dag og nat herhjemme.
Nu har jeg lagt vores nye elektriske varmetæppe på gulvet ovenpå en tyk dyne, der hvor vi leger med Jonte, og nu er han så faldet i søvn for 1,5 (!!!) time siden, hvilket ALDRIG sker ellers, og sover stadig sødt. (Ved faktisk ikke rigtig hvad jeg skal give mig til
)
Tæppet er sat på svag varme, men jeg er overbevist om at det er det som har denne effekt. Han er snotforkølet og har været det længe, og jeg tror han har rigtig godt af den lune "seng".
Desuden har han i et par uger nu KUN kunnet sove hvis vi bar rundt på ham og vuggede ham (8kg - avav min ryg!), den klassiske 8måneders seperationsangst har jeg ladet mig oplyse om. Jeg tror tæppet virker så godt fordi det er lidt som at ligge op ad mors varme krop.
MEN - jeg mener at det er almen viden at de ikke må sove FOR varmt. Jeg har selvfølgelig chekket ham i nakken og han har en normal varm babytemperatur, er ikke svedig eller noget...
Kan jeg tage det roligt og lade ham dejse om på tæppet og måske endda lægge det i hans seng? Eller er det absolut no-go?
Kh
Rosa
Anmeld