Årets mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. december 2010

Skouboe

... det er så ikke mig...

Jeg er lige kommet hjem fra øre- næse- hals fætter med Silja. Jeg ville gerne have ham til at kigge hende i halsen og have en snak om hvad vi kunne gøre i forhold til hendes refluks.

Det er blevet rigtigt slemt her på det sidste - hun sover dårligt og spiser næsten ikke igen. De sidste par dage har hun levet af 2x grød samt 400 ml MME og det er bare på ingen måde nok.

Når vi nu alligevel var der bad jeg ham om lige at kigge på hendes ører - også inspireret af Rosa's råd.

Hun har så helt flade kurver på begge ører, og han mener at hovedparten af hendes spise- og søvn problemer skyldes ørerne. Det er så slemt at han rent ekstraordinært vil lægge dræn på hende selvom hun kun er knap 5 måneder - han vil ikke engang afvente og se om det bliver bedre... jeg skulle have en tid hurtigst muligt og indtil da skulle jeg give hende panodil som stikpiller 3x dagligt.

Nu er der så desværre en jul og et nytår i vejen, så hun kan først få det gjort 7. januar.

Tror I at jeg sad hos ørelægen og følte mig som en nittemor??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

sophiemy

Stakkels mus, håber dræn hjælper hende

Når det er sagt ..... kan du så stoppe! Du fandt da selv ud af at komme afsted til ørelægen. Min dreng var meget større, da institutionen var nødt til at tage fat i mig og sende mig af sted. Synes overhovedet ikke du er nogen nitte-af-en-mor

God bedring og håber I får en god jul uden for mange smerter

Anmeld

22. december 2010

Laulund87

Hold da op i har noget at døje med!

Du er sgu en god mor, det kan jeg helt klart fornemme! Desuden bliver børn jo syge og det er der bare ikke så meget at gøre ved, selvom det ikke gør det nemmere! Maria har også helt flade kurver på begge ører, på 4. månede!! Men ørelægen vil ikke gøre noget endnu

Du er en super mor

Anmeld

22. december 2010

SiLiMiMa

ej, pjat... super mor! Hvor skulle du vide det fra.... du har fokuseret på et problem - refluks. Du tog hende til lægen og var smart at nævne ørerne og fik svar. Så nu kan det kun gå fremad dejligt!

glædelig jul!

heise

Anmeld

22. december 2010

Ni-ko-li-ne

Hvor skulle du have vidst det fra? Godt at i fandt ud af det!

Anmeld

22. december 2010

SussieThyssen

Skouboe skriver:

... det er så ikke mig...

Jeg er lige kommet hjem fra øre- næse- hals fætter med Silja. Jeg ville gerne have ham til at kigge hende i halsen og have en snak om hvad vi kunne gøre i forhold til hendes refluks.

Det er blevet rigtigt slemt her på det sidste - hun sover dårligt og spiser næsten ikke igen. De sidste par dage har hun levet af 2x grød samt 400 ml MME og det er bare på ingen måde nok.

Når vi nu alligevel var der bad jeg ham om lige at kigge på hendes ører - også inspireret af Rosa's råd.

Hun har så helt flade kurver på begge ører, og han mener at hovedparten af hendes spise- og søvn problemer skyldes ørerne. Det er så slemt at han rent ekstraordinært vil lægge dræn på hende selvom hun kun er knap 5 måneder - han vil ikke engang afvente og se om det bliver bedre... jeg skulle have en tid hurtigst muligt og indtil da skulle jeg give hende panodil som stikpiller 3x dagligt.

Nu er der så desværre en jul og et nytår i vejen, så hun kan først få det gjort 7. januar.

Tror I at jeg sad hos ørelægen og følte mig som en nittemor??? 

Jamen søde ven dog..det gør dig da ikke til en dårlig mor, at din bebs har probler med dårlige ører.
Jo hvis du efterlod hende ude i kulden uden hye og den slags, men det gør du jo ikke...så du kan da ikke gøre hverken fra eller til, at den lille trold har problemer.
Men du ville være en dårlig mor hvis du svigtede hende og ikke var der for hende med alt det, hun skal gå igennem.
og da du jo er der og vil gøre alt for hende..jamen så er du den bedste mor hun kan ønske sig.
Så op med hagen vense...og stort knus til dig.

Hov jo...ehmm...du siger din lille trold lider af reflux....har du prøvet med gedemælk i stedet for mme???
Blot en tanke.
Jeg var nemlig ved at dø af for meget mavesyre og reflux, da jeg blev født og jeg kunne ikke engang tåle min mors mælk, men de redede mig på gedemælk.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2010

Pige2009

Det er du da absolut ikke! Hovedsagen er, at de kan gøre noget og I har fået besked om, hvad der skal ske Fokusér på det positive.

I ønskes en rigtig glædelig jul, samt et godt og lykkebringende nytår uden vrøvl med ørerne

Anmeld

22. december 2010

eElak

Årets mor.. Jamen det er da dig!!! 

Du lyttede til en andens erfaring, fik din datter tjekket, og har nu en rimelig klar årsag - som kan løses!!! 

No better mom than that.. 

Anmeld

22. december 2010

Skouboe

Tak allesammen

Jeg ved godt at jeg gør det så godt jeg kan - nogen gange føles det bare ikke godt nok. Kender I det?

Jeg er ærligt talt slidt op efter alle de probemer med Silja. Jeg sover næsten ikke om natten og render rundt med en hård knude af bekymring i maven konstant, og det betyder at jeg nogle gange ikke har så lang en lunte overfor Silja som hun fortjener.

Når hun nægter at spise sin flaske og jeg bare VED at det betyder en laaaang nat hvor jeg skal op konstant fordi hun er sulten (og naturligvis stadig ikke vil spise) så bliver jeg rigtigt sur på hende og skælder ud... også selvom jeg ved at hun jo ikke kan gøre for det...

og noget af det der ramte mig idag ved ørelægen var jo netop at han bekræftede at det ikke er hendes skyld, hvilket jo bare gør det værre. Ikke nok med at jeg ikke hjalp hende da hun havde det svært og ikke kunne spise - jeg gjorde det ovenikøbet værre ved at lade mine frustrationer og søvnmangel gå ud over en stakkels forsvarsløs 5 måneder gammel baby..

Jeg ved godt at jeg ikke kan ændre på det nu, og at jeg jo kun er menneske.. men samvittigheden gør RIGTIGT ondt lige nu...

Jeg har det også skidt med at skulle give hende panodil 3 gange i døgnet frem til operationen, men jeg tør simpelt hen ikke at lade være. Hun skal ikke have det skidt mere på min bekostning.

Anmeld

22. december 2010

Mi

Kender det godt. Min store pige som nu er seks år har vi lige været ved ørelæge med. Hun har fået dræn i 3-4 gange, første gang var hun 4 år gammel. Det snakkede jeg så med lægen om, at det var undeligt at hun var så gammel før hun skulle have dræn i. Som regel starter det når de er små, og så vokser de fra det. Men han mente nu nok at hun altid havde haft væske på ørene og at vi bare ikke havde opdaget det

Med hensyn til panodilen, så skal du ikke være bekymret for at give hende det. Vi har fået samme besked af vores læge.

Maja på to år har lige været nede og få dræn i begge øre i dag (det er 2. gang), og hun græd overhovedet ikke. Mor er bare SÅ stolt og glad 

Vores læge fortalte forresten at man nu havde fundet ud af, at det rør, som går fra mellemøret og ned i svælget, og som skal trykudligne er skævt ved disse "ørebørn". Sådan er de bare født, og som de vokser sig større så bliver der bedre plads, og det retter sig igen. Mange vokser fra det når de er 1½, nærmest alle er vokset fra det ved 6-7 års alderen.  

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.