Årets mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

Skouboe

Rosa skriver:

ÅÅÅH!!! Jeg HADER ører - hvad skal de til for???  Hvorfor er der ikke en lille samling lamper på de små som begynder at lyse når det er ørene, næsen, maven osv.? 

Ej, men velkommen i nittemor-klubben. "Vi har det på mange måder sjovere end de andre mødre, men af og til er prisen bare alt for høj" som en anden nittemor sagde til mig over et glas rødvin på en tirsdag formiddag på gåtur med barnevognene. 

Jeg har selv dunket mig selv tusind gange i hovedet over at jeg ikke chekkede de to "store" som det allerførste. ALLE ved sgu da (i bagklogskabens lys) at det ALTID er ører eller tænder!!!  I vores tilfælde kom der jo så endnu en åbenbaring til da jeg liiige skimmede den der tigerspringsbog og fandt at ALT bare passede på os og Jonte, her i optrækket til uge 37.springet... 

Nå, men altså  - fra en nittemor til en anden: Rigtig god bedring med hende, den lille skattemus!!!

et glas rødvin på en tirsdag formiddag på gåtur med barnevognene...

Sejt!! Det får mig næsten til at ønske at jeg kunne tåle alkohol længere - når man ikke kan være "overskudsagtig-sidde-på-cafe-med-mit-skønne-barn-og-nippe-latte" mor, kan man i det mindste drikke rødvin mens man okser rundt med barnevognen og ikke kan stoppe fordi så vågner ungerne.

Jeg er i øvrigt HELT enig med dig i at der er burde være en masse lamper der lyser og fortæller dig hvad der er galt. Og det værste er, at det bliver ikke nemmere 2. gang... Så har man bare 2 der kan være syge...

Jeg er ked af at jeg ikke tænkte på at fortælle dig om vidunderlige uger - den har virkelig reddet dagen mere end en gang herhjemme. Det kan godt være den ikke har en masse løsninger, men der er da i den mindste en forklaring og lidt trøst til en hårdt presset forælder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Rosa

Skouboe skriver:

et glas rødvin på en tirsdag formiddag på gåtur med barnevognene...

Sejt!! Det får mig næsten til at ønske at jeg kunne tåle alkohol længere - når man ikke kan være "overskudsagtig-sidde-på-cafe-med-mit-skønne-barn-og-nippe-latte" mor, kan man i det mindste drikke rødvin mens man okser rundt med barnevognen og ikke kan stoppe fordi så vågner ungerne.

Jeg er i øvrigt HELT enig med dig i at der er burde være en masse lamper der lyser og fortæller dig hvad der er galt. Og det værste er, at det bliver ikke nemmere 2. gang... Så har man bare 2 der kan være syge...

Jeg er ked af at jeg ikke tænkte på at fortælle dig om vidunderlige uger - den har virkelig reddet dagen mere end en gang herhjemme. Det kan godt være den ikke har en masse løsninger, men der er da i den mindste en forklaring og lidt trøst til en hårdt presset forælder.

Lige præcis - hvis morgenkaffen kan være "to-go", hvorfor så ikke rødvinen?  Og hvis man alligevel ligner en spritter i ansigtet pga søvnmangel - hvorfor så ikke bare gå all-in? 

Du skal forresten slet ikke tænke på det med den bog, for jeg har haft den siden han blev født, så det er min egen bøf! Jeg synes måske bare kun den passede 40-60% før, mod 90% nu 

Jeg lavede engang en aftale med en veninde om at vi ikke skulle have børn før der fandtes

1.bleer lavet som Nano-cover der skal prayes på og skylles af

2. Fødselsvaseline for en glat og smidig passage

3. Et betjeningspanel a la iPhone der kom med fejlkoder som man så kunne slå op i sin babymanual

Hvad sker der for nutidens opfindere - kom nu i gang!!!

Anmeld

22. december 2010

anna-jonas

Ajjj, men Pernille, gi' nu lige dig selv lidt credit. Det er jo meget sjældent at så små børn har møb....................så hvordan skulle du lige vide det. Lad være med at være så hård ved dig selv.

Godt at det blev opdaget, og jeg håber at lille Silja kan få appetitten igen, nu hun er på smertestillende.

Mange knus Mette

Anmeld

22. december 2010

JustAnotherName

Rosa skriver:

Lige præcis - hvis morgenkaffen kan være "to-go", hvorfor så ikke rødvinen?  Og hvis man alligevel ligner en spritter i ansigtet pga søvnmangel - hvorfor så ikke bare gå all-in? 

Du skal forresten slet ikke tænke på det med den bog, for jeg har haft den siden han blev født, så det er min egen bøf! Jeg synes måske bare kun den passede 40-60% før, mod 90% nu 

Jeg lavede engang en aftale med en veninde om at vi ikke skulle have børn før der fandtes

1.bleer lavet som Nano-cover der skal prayes på og skylles af

2. Fødselsvaseline for en glat og smidig passage

3. Et betjeningspanel a la iPhone der kom med fejlkoder som man så kunne slå op i sin babymanual

Hvad sker der for nutidens opfindere - kom nu i gang!!!

Din tankegang er simpelthen herlig 

Anmeld

22. december 2010

JustAnotherName

Tak allesammen

Jeg ved godt at jeg gør det så godt jeg kan - nogen gange føles det bare ikke godt nok. Kender I det?

Jeg er ærligt talt slidt op efter alle de probemer med Silja. Jeg sover næsten ikke om natten og render rundt med en hård knude af bekymring i maven konstant, og det betyder at jeg nogle gange ikke har så lang en lunte overfor Silja som hun fortjener.

Når hun nægter at spise sin flaske og jeg bare VED at det betyder en laaaang nat hvor jeg skal op konstant fordi hun er sulten (og naturligvis stadig ikke vil spise) så bliver jeg rigtigt sur på hende og skælder ud... også selvom jeg ved at hun jo ikke kan gøre for det...

og noget af det der ramte mig idag ved ørelægen var jo netop at han bekræftede at det ikke er hendes skyld, hvilket jo bare gør det værre. Ikke nok med at jeg ikke hjalp hende da hun havde det svært og ikke kunne spise - jeg gjorde det ovenikøbet værre ved at lade mine frustrationer og søvnmangel gå ud over en stakkels forsvarsløs 5 måneder gammel baby..

Jeg ved godt at jeg ikke kan ændre på det nu, og at jeg jo kun er menneske.. men samvittigheden gør RIGTIGT ondt lige nu...

Jeg har det også skidt med at skulle give hende panodil 3 gange i døgnet frem til operationen, men jeg tør simpelt hen ikke at lade være. Hun skal ikke have det skidt mere på min bekostning.

Jo - det kender jeg også godt.
Søvnmangel kan gøre en så ....aaarrghhh!!! Det er hæsligt!

Og da Celina var lillebitte (og Bianca jo i øvrigt heller ikke var så stor endda), der var jeg i perioder bare kørt HELT ned af træthed.
Og ind imellem skældte jeg også ud på stakkels lille uskyldige baby-Celina.

Især de første 6 uger, hvor jeg havde såååååå svært ved at amme ....da der var  hul begge brystvorter og det gjorde NALLE-FAR!! Når jeg endelig overvandt mig selv, og fik hende lagt til, så kunne jeg bryde helt ud i gråd, hvis hun slap taget inden hun var færdig, og skulle have fat igen. Og når hun vågnede om natten og skulle ammes i de første 6 uger ....ååhhh, det var frygteligt! Stakkels barn, at hun skulle have sådan en vrælende, bandende, sur/træt underskuds-mor.

Man er lyn-hurtig, og knald-dygtig, som mor, til at banke sig selv oveni hovedet med sådanne fejl-opførsler man gør, og til at lade stemmen af dårlig samvittighed snakke højest i ens hovede ...så det helt kan overskygge alt det fantastiske man gør for ens barn/børn.
For fanden - Man vil jo gøre ALT!! ALT for dem!!!

Så vær ikke så hård ved dig selv, søde Pernille.
Nu er det heldigvis opdaget. Og det giver mere mening.
Så må I bare afvente, at der kan gøres noget mere for hende.

Sender en stor, forstående, varm, trøstende mor-krammer 

Anmeld

22. december 2010

Rosa

JustAnotherName skriver:

Din tankegang er simpelthen herlig 

Ja lige over da 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.