Årets mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

719 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. december 2010

Skouboe

... det er så ikke mig...

Jeg er lige kommet hjem fra øre- næse- hals fætter med Silja. Jeg ville gerne have ham til at kigge hende i halsen og have en snak om hvad vi kunne gøre i forhold til hendes refluks.

Det er blevet rigtigt slemt her på det sidste - hun sover dårligt og spiser næsten ikke igen. De sidste par dage har hun levet af 2x grød samt 400 ml MME og det er bare på ingen måde nok.

Når vi nu alligevel var der bad jeg ham om lige at kigge på hendes ører - også inspireret af Rosa's råd.

Hun har så helt flade kurver på begge ører, og han mener at hovedparten af hendes spise- og søvn problemer skyldes ørerne. Det er så slemt at han rent ekstraordinært vil lægge dræn på hende selvom hun kun er knap 5 måneder - han vil ikke engang afvente og se om det bliver bedre... jeg skulle have en tid hurtigst muligt og indtil da skulle jeg give hende panodil som stikpiller 3x dagligt.

Nu er der så desværre en jul og et nytår i vejen, så hun kan først få det gjort 7. januar.

Tror I at jeg sad hos ørelægen og følte mig som en nittemor??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

lion

Skouboe skriver:

Jeg er lige kommet hjem fra øre- næse- hals fætter med Silja. Jeg ville gerne have ham til at kigge hende i halsen og have en snak om hvad vi kunne gøre i forhold til hendes refluks.

Det er blevet rigtigt slemt her på det sidste - hun sover dårligt og spiser næsten ikke igen. De sidste par dage har hun levet af 2x grød samt 400 ml MME og det er bare på ingen måde nok.

Når vi nu alligevel var der bad jeg ham om lige at kigge på hendes ører - også inspireret af Rosa's råd.

Hun har så helt flade kurver på begge ører, og han mener at hovedparten af hendes spise- og søvn problemer skyldes ørerne. Det er så slemt at han rent ekstraordinært vil lægge dræn på hende selvom hun kun er knap 5 måneder - han vil ikke engang afvente og se om det bliver bedre... jeg skulle have en tid hurtigst muligt og indtil da skulle jeg give hende panodil som stikpiller 3x dagligt.

Nu er der så desværre en jul og et nytår i vejen, så hun kan først få det gjort 7. januar.

Hvordan skulle du vide at det ikke var hende refluks der var grunden. De havde jo samme symtomper.

Men jeg synes da kun du er en god mor, når du beder lægen kigge på ørene selvom du ikke troede noget var galt.

Anmeld

22. december 2010

Milka

Skouboe skriver:

åh nej pernille

men hvordan fanden skulle du kunne have vidst det?? hver gang du skriver om siljas problemer tænker jeg altid: gud hvor gør pernille egentlig meget for SELV at finde årsag til / løsning på problemerne, og gud hvor er læger egentlig initiativløse (og åndssvage)

har du indtryk af at panodilen hjælper? håber den kan få jer igennem julen og henover nytåret. og hold op med det der nittemor fis – jeg kan virkelig ikke se hvordan du kunne have gjort mere for dit barn.

jeg er glad for at der er en løsning i sigte. kram

Anmeld

22. december 2010

Karo

Jeg er også enig med Camilla og Helene. Hvordan skulle du lige ha vist at det ikke var refluksen der var årsgen ? Men nu var det jo dig der bad ham om at kigge på hendes øre og derfor også dig der var årsag til at i fandt frem til øreproblemet

Så i mine øjne er du bestmt ingen nitte mor

Anmeld

22. december 2010

Rosa

Skouboe skriver:

ÅÅÅH!!! Jeg HADER ører - hvad skal de til for???  Hvorfor er der ikke en lille samling lamper på de små som begynder at lyse når det er ørene, næsen, maven osv.? 

Ej, men velkommen i nittemor-klubben. "Vi har det på mange måder sjovere end de andre mødre, men af og til er prisen bare alt for høj" som en anden nittemor sagde til mig over et glas rødvin på en tirsdag formiddag på gåtur med barnevognene. 

Jeg har selv dunket mig selv tusind gange i hovedet over at jeg ikke chekkede de to "store" som det allerførste. ALLE ved sgu da (i bagklogskabens lys) at det ALTID er ører eller tænder!!!  I vores tilfælde kom der jo så endnu en åbenbaring til da jeg liiige skimmede den der tigerspringsbog og fandt at ALT bare passede på os og Jonte, her i optrækket til uge 37.springet... 

Nå, men altså  - fra en nittemor til en anden: Rigtig god bedring med hende, den lille skattemus!!!

Anmeld

22. december 2010

sarahb

Skouboe skriver:

Det er tit sååå svært at bedømme hvad der er med de små... Og du er da bestemt ikke en dårlig mor, vi kan jo ikke vide alt, selvom det ville være det bedste. Det bedste er at der nu bliver gjort noget så hun får det meget bedre.
Vi skal til ørelæge og snakke med dem den 4/1 og hvis han siger Isaac skal ha dræn skal vi komme dagen efter og få lagt dem.. Han har haft mellemørebetændelse 5 gange det sidste halve år.

Anmeld

22. december 2010

Barbamama

Åh nej hvor er det bare synd! Men hvor er det godt det er blevet opdaget så I kan få hjælp. Og prøv lige at hør Pernille. Hvis du havde vidst det havde du jo gjort alt i din magt for at hjælpe hende. Man kan ikke vide alting og man kan ikke opfange alle signaler!!! Det er da bare heldigt du har fået et godt råd fra Rosa og så fået det tjekket. Knus

Anmeld

22. december 2010

Ranarupta

Pernille, jeg er helt enig med de andre piger!
Hvordan i alverden skulle du kunne vide, at det var ørerne?
Jeg synes, at du er en fantastisk mor, der gør alt hvad hun kan for sine guldklumper!
Hvorfor skulle det ikke have været refluksen, der var problemet?

Jeg forstår godt, at du er ked af det og at du får den der nittefølelse, men den skal du smide væk - du har slet ikke gjort noget forkert. Tværtimod!

Jeg synes derimod at det er skønt, at lægen handler og at han er så sikker i sin sag!

Knus - og glædelig jul til jer alle!

Anmeld

22. december 2010

JustAnotherName

Helt enig med de andre. Det kunne du jo umuligt have vidst.
Og det at du handler og I så opdagede det, viser jo, at du alligevel tog dine forbehold og tjekkede ekstra efter - hvilket beviser dine "gode mor-evner" .....selvom det selvfølgelig er skide træls, at der viste sig at være noget med de ører. Øv!! Rigtig god bedring. Og sikke noget møg, at der nu bliver mere ventetid pga. helligdagene.

Du er en god mor, Pernille.

Knus og god jul (trods sygdom - god bedring med Jer begge!) fra
Bianca, Celina og Katrine.

Anmeld

22. december 2010

Skouboe

Tak allesammen

Jeg ved godt at jeg gør det så godt jeg kan - nogen gange føles det bare ikke godt nok. Kender I det?

Jeg er ærligt talt slidt op efter alle de probemer med Silja. Jeg sover næsten ikke om natten og render rundt med en hård knude af bekymring i maven konstant, og det betyder at jeg nogle gange ikke har så lang en lunte overfor Silja som hun fortjener.

Når hun nægter at spise sin flaske og jeg bare VED at det betyder en laaaang nat hvor jeg skal op konstant fordi hun er sulten (og naturligvis stadig ikke vil spise) så bliver jeg rigtigt sur på hende og skælder ud... også selvom jeg ved at hun jo ikke kan gøre for det...

og noget af det der ramte mig idag ved ørelægen var jo netop at han bekræftede at det ikke er hendes skyld, hvilket jo bare gør det værre. Ikke nok med at jeg ikke hjalp hende da hun havde det svært og ikke kunne spise - jeg gjorde det ovenikøbet værre ved at lade mine frustrationer og søvnmangel gå ud over en stakkels forsvarsløs 5 måneder gammel baby..

Jeg ved godt at jeg ikke kan ændre på det nu, og at jeg jo kun er menneske.. men samvittigheden gør RIGTIGT ondt lige nu...

Jeg har det også skidt med at skulle give hende panodil 3 gange i døgnet frem til operationen, men jeg tør simpelt hen ikke at lade være. Hun skal ikke have det skidt mere på min bekostning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.