giv mig en grund til IKKE at købe en hund.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

HelleBelle

twinboys skriver:

Altid være afhængig ...

ha ha rene ord for pengene, men ja det er bestemt med i vores overvejelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

HelleBelle

SanneBoe skriver:

Jeg ville for alt i verden ikke undvære min hund (Berner Sennen), hun gør mig tryg når jeg er alene hjemme med drengene, hvilket er tit, hun er det skønneste familiemedlem, og så elsker hun min dreng og omvendt.

Men en hund, uanset alder, så vil jeg helt klart anbefale lydighedstræning, også bare for at skabe en bånd til hunden, hunde elsker udfordringer og leg. Så hvis i et meget udemennesker, med overskud til gåture i skoven - eller hvor som helst - og bare har masser af kærlighed til overs for en bette vaps, så syntes jeg da i skal, men man anskaffer sig ikke bare en hund, for at have en hund, det er som et familiemedlem, der skal være del af familien og skal passes og plejes, det er dyrt i både foder, dyrlæger, vacciner, hundeskole, o.s.v. men hvis du spørger mig, så er det det hele værd!

Får lyst til at få hund når jeg læser dit indlæg .

Du skriver det er dyrt, hvad er dyrt? altså kan du sige hvad det ca koster jer?

Vil helt klart overveje træning.

Helle

Anmeld

22. december 2010

twinboys

HelleBelle skriver:

ha ha rene ord for pengene, men ja det er bestemt med i vores overvejelser.

Det er vores eneste grund til IKKE at få hund... Vi rejser meget og har ikke lyst til at få en hund for at sende den væk mens vi hygger os...

Men vores hjerter brænder for hund og så en bestemt en... uuuhhhh

Anmeld

22. december 2010

HelleBelle

Margorie skriver:

Små hunde gør ofte meget skal i huske.. Og ja med vores hund skal man altså tidligt op, ellers så tisser den inden for, gerne både i sofaen og på gulvtæppet (som hævn for at være blevet glemt måske) Hundeskole vil jeg helt klart anbefale, det er/kan være meget problematisk hvis en hund ikke vender sig til andre hunde og mennesker. Vores hund har aldrig helt lært det med andre hunde- så den gøer som en sindsyg når vi går tur og møder andre :/
Men han er nu dejlig alligevel.

Den hund vi har kig på gør ikke så meget , og vi har heldigvis kun gulvtæppe i gangen, så det er let at tørre op efter den.

Kan se flere anbefaler træning så det vil vi nok melde os til

Anmeld

22. december 2010

aarhusmor

Vi er også 3 i huset og jeg har altid haft hund. Vores hund nu er en 28 kilo formel 1 labrador, som jeg på ingen måde kan undvære. Hun er sød som dagen er lang og hun passer godt på os. Hun kan også være alene hjemme uden problemer. Men har aldrig været alene hjemme i længere tid end 10 timer. Og det er kun hvis vi bliver inviterteret til fest at hun er alene i max. 10 timer.

Hun er lydig, gør alt hvad der bliver sagt. Hun elsker at lege bold i haven og får sin motion på den måde

Alligevel vil jeg anbefale at I ikke får en hund, med mindre I aftaler en vigtig ting. Nemlig at der kommer en og lufter hunden når I ikke er hjemme de lange dage. I skal også være klar over at der altid er hår på gulvet. Man kan støvsuge sig ud af meget. Men kommer der uventede gæster, så synes de at I har det beskidt.

Mange hunde er kede af at være alene hjemme. Jeg har sjældent oplevet så dygtig en hund som den jeg har nu. Jeg har haft 10 hunde i mit liv. Det her er nr. 2 hund som kan være alene. Resten hylede eller gøede hele dagen.

Mange af dem stak af og gravede huller i naboens haver, så indhegn haven. (men ikke den jeg har nu, men den er også overelsket og forkælet)

Der lugter altid lidt af hund når man kommer ind i et hjem med en sådan.

Jeg kan heller ikke få flere børn og fik Mille da jeg havde tabt et par fostre ud i træk. Den erstattede manglen en kort tid. Men ikke for altid. Vi fik så mirakuløst en søn, som er 4 år nu. Han kan ikke lide hunde! Selvfølgelig kan han lide Mille og han kan da godt smide bolden til hende i haven. Men han er ikke vild med hunde og han gider ikke Mille. Hun må ikke komme på hans værelse. Men måske er det fordi han ikke oplevede hende som hvalp.

Det ville klart være lettere uden Mille. Men uden hende virker hjemmet så forkert. Hun hører til her, ingen tvivl om det.

Nå jeg ved ikke om jeg fik dig snakket fra det, eller ind i det

Anmeld

22. december 2010

HelleBelle

twinboys skriver:

Det er vores eneste grund til IKKE at få hund... Vi rejser meget og har ikke lyst til at få en hund for at sende den væk mens vi hygger os...

Men vores hjerter brænder for hund og så en bestemt en... uuuhhhh

Det er bestemt også en af grundene til at vi overvejer det meget....er ret sikker på at vi har et par hundepassere eller 3, men det vil vi undersøge før vi springer ud i det.

Vi rejser ikke så meget men en uge eller to om sommeren. På weekends vil vi sandsynligvis kunne ta den med.

min søster har broren til den vi kigger på, så hun vil gerne ta den i ferien hvis det ikke falder sammen.

Ærgerligt i ikke har plads til den i Jeres liv lige nu, men det er jo en prioritering , vi er også glade for at rejse men vil nok fortrække hverdagens glæde den hund ville give .

Anmeld

22. december 2010

Den lykkelige

Vi har en skøn hund på snart 6 år  Børnevenlig, glad, mad øre, stille og rolig, følsom og MEGET putte hund..
Vi venter en lille til februar, så er spændt på hvordan hun tager det, når det ikke "bare" er andres børn..
Hun er alletiders og meget nem..... MEN hvis jeg skulle vælge i fremtiden vil jeg ikke have flere hunde.. Og jeg har altid været i hjem med hus.. da jeg boede hjemme havde vi 4 forskellige hunde.. Man er utrolig afhængig af den på rigtig mange måder.. Hun skal ikke være alene hjemme for længe og man kan ikke gøre alle de ting man vil.. Derudover sviner det også meget! Vi (eller jeg) støvsuger hver dag.. Plus at det koster.. vores kom lige tilskade med benet.. der røg 4000 kr.. 

Min kæreste vil meget gerne have en igen efter hende.. men jeg tænker bare "ja vi ser til den tid"..

Men som en anden skriver herinde at i da bestemt skal prøve.. Det synes jeg absolut ikke.. en hund er ikke noget man bare anskaffer sig for at finde ud af at det ikke lige var en.. I skal være sten sikre på det valg og det er jo ikke bare et par måneder eller år.. mange hunde bliver jo 12-16 år.. Har set så mange som køber fordi den er så sød som hvalp, men når hverdagen kommer med ansvaret og den kedelige afhængighed, ja så sælger de eller gør så hunden får et trist liv..
Jeg ELSKER vores hund, men hvis jeg skulle vælge fremover vil jeg ikke have en..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. december 2010

SussieThyssen

HelleBelle skriver:

eller fortæl hvorfor vi skal .

Vi er en lille familie på 3, Malte er snart syv år, og får ikke søskende.

Jeg arbejder i døgntilbud og der vil være nogle dage om måneden hvor den skal være alene fra 7 til 16.30 men de fleste dage er vi hjemme hele tiden eller på skift.

Vi har aldrig haft hund før.

Vi har kig på en lille sød en som er let at ha med rundt.

vi bor i hus med lukket have.

Skal man gå i hundeskole med sådan et lille pus eller bare opdrage på den til husbehov?

Den har et mildt væsen og skulle være meget kærlig.

Måske kan den gøre det lettere at acceptere at vi ikke får flere børn .

Vi er ikke vilde med at stå tidligt op..................

Glæder mig til at læse jeres svar

Helle.

En lille hund er også en hund, så min mening er at JA...alle hunde skal til dressur.
Men det kan der også komme mange sjove timer ud af, især for jeres knægt. Man laver nemlig meget mere end blot at gå rundt i en cirkel og sitte på komando og den slags. Der er også agility og fri leg med vovserne, og en masse herlig kontakt med andre hundeejere. Jeres hund vil få kontakt til andre hunde og lære at geberde sig i forhold til dem. Der findes ikke noget værre end et hysterisk kræ, der kommer farende hen og bider ens store slædehund i haserne, blot fordi dens sociale kontaktmønster er blevet ødelagt af menneskers uforstand.
At nægte sin hund samværd med andre hunde, svarer helt til at nægte sit barn kontakt til andre børn.

Så er der det med at få sig en hund. I skriver, at I ikke bryder jer om at stå tidligt op om morgenen.
Well den går ikke Grandberg
Får man først en 8 uger gammel hvalp inden for sine døre, så skal man regne med at skulle ud med den tidlig morgen de første måneder indtil den har lært at holde sig i længere tid.
I det hele taget skal man regne med, at hvalpe på 8 uger ikke kan holde sig meget længere end 2 timer ad gangen, så at få sådan en, ja så er man altså tilbage til det med at få en baby igen.
Den skal lære renlighed, lydighed, den skal vaccineres, have den rette kost, motioneres og har krav på lige så meget omsorg og opmærksomhed som et menneskebarn.
En hund er ikke som at have en kat, der af natur er mindre socialt indstillet. En hund er et flokdyr og uden en flok bliver den ulykkelig, stresset og frustreret. Den skal lære sin plads at kende i flokkens heraki, dvs nederst.
Den skal opdrages hele tiden, den vil få hvalpeoprør og teenoprør. Den vil bide i alt, når den skifter tænder, og hvis det er en nervøs hundetype, med højt stofskifte, som mange af de små hunderacer er, så kan den let blive en nervøs hystade, der enten bider eller ligger og ryster af skræk under sofaen.
Og så er der det med at få den passet. Anskaffer I jer en hund, har I et familiemedlem mere i mange år.
I kan ikke bare tage jer en tur, når I har lyst. I kan ikke bare rejse på ferie. For forlader I jeres hund, svarer det til at flokken efterlader en af ulvene, og det forstår den ikke. At blive efterladt i en hundepension, er det værste man kan gøre mod sådan et dyr, for i dens verden, svarer det til at blive forvist.
Og nej, jeg køber ikke den med at det er åhh så sjovt og dejligt for en hund at komme i pension.
Den har måske en natur, der gør at den accepterer det, men bryder sig om det, gør den ikke. Hvergang man efterlader den, vil den føle et svigt af sin flok og et knæk på dens selvværd og identitet.
Jeg har selv i lange perioder af mit liv haft hund, både store og små, og jeg har aldrig forladt min hund i længere tid af gangen.
Man må ganske enkelt afgøre med sig selv, om man vil tage de hensyn der skal til for at blive en god hundeejer eller bevare sin frihed.
Så er der udgifterne i forbindelse med at have hund.
Dyrlægebesøg, årlige chekups, vaccinationer, chipning, pelspleje, tårnhøje regninger ved sygdom, forsikringer og prisen på det rette fodder m.m. er blot nogle af de udgifter man skal regne med.
Mange tror at man bare kan fodre hunden med lavprisfodder og rester fra middagsmaden, men så kan man også regne med, at man får en hund, der vil få alle de samme skavanker pga dårlig kost, som vore dages mennesker har. Sukkersyge, forhøjet blodtryk, gigt og massive tandproblemer er blot nogle af de sygdomme de kan få ved dårligt fodder.

Men...skal vi så vende det om og se på alle glæderne, ja så har man en kammerat og følgesvend i mange, mange år. Jeres søn vil få mange dejlige timer til at gå med leg og ture og mange fælles gode oplevelser. Der vil altid være en glad logrende hale og et grin på et muntert hundefjæs når man kommer hjem. Kærligheden i en velpassets hunds øjne når den putter sit hoved på ens hånd overgår alt, og dens hengivenhed og empati er hjertegribende. Er man ked, så ved den det, er man syg, ved den næsten ikke hvad den skal gøre for at trøste, og det er disse ting man skal opveje mod besværlighederne.

Umiddelbart så vil jeg anbefale jer, at I først skal læse en masse om hunde og deres pasning, og når I er førstegangshundeejere, så vil jeg på det kraftigste anbefale et dressurkursus, ikke kun for hundens skyld, men i særdeleshed for jeres. I kan derigennem lære en masse om det at passe en hund, I kan tale med andre hundeejere og I kan få proffessionelle svar på jeres spørgsmål. Så et dressurhold vil altså også være gavnligt for jer selv.

Endeligt så vil jeg sige, at hvis I skal have hund, så vælg ikke en af de mindste. I har en dreng på 6 år, I har have og energi. Så vælg jer i stedet en hunderace, der er lidt større og som er lidt mere robust og ikke så sart. En cockerspaniel eller beaglekrysning er en pragtfuld hunderace at lade gå ind i sådan en blanding. De er venlige af sind, glade og udadvendte og har et godt helbred. Og så har de tilpas meget energi til at kunne følges med jeres knægt i al slags leg, og er ikke sarte i vejr og vind til gode lange gåture. Men de er heller ikke så store, at de fylder for meget.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2010

PernilleB

HelleBelle skriver:

Hm har også tænkt på hvad nu hvis det ikke går...... Hvad har i gjort med jeres hunde?

den 1 vi havde var en hvalp min kæreste havde da jeg mødte ham... og han fik stress og vi kunne ikk overskue det... han kom på et inernat i 1 uge og kom vidre til en anden mand, som havde mere tid og erfaring end os... så han er et godt sted nu... nr to var på lånekontrakt... blue border i hillerød... bordercollier... en gammel en der bare skulle hygges om... men hun tissede og sked konstandt på gulvet og det gad vi ikk, så vi kunne frit levere hende tilbage igen...

Anmeld

22. december 2010

Barbamama

Jeg eeelsker hunde, men jeg gider ikke selv have en. (Jeg er så også blevet allergisk, så det ville være en dårlig ide. He he). Men jeg tænker at man er enormt afhængig og hvis man er i byen SKAL man have nogen til at passe den eller tidligt hjem fordi den skal ud og gå. Man kan ikke bare sige at man kommer hjem når man har lyst. Og så skal man ud uanset om himmel og hav står i et! Så jeg ville ikke vælge at få hund. Men det er jo bare mig. He he.. Der er da også mange kvaliteter med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.