giv mig en grund til IKKE at købe en hund.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.027 visninger
29 svar
0 synes godt om
22. december 2010

HelleBelle

eller fortæl hvorfor vi skal .

Vi er en lille familie på 3, Malte er snart syv år, og får ikke søskende.

Jeg arbejder i døgntilbud og der vil være nogle dage om måneden hvor den skal være alene fra 7 til 16.30 men de fleste dage er vi hjemme hele tiden eller på skift.

Vi har aldrig haft hund før.

Vi har kig på en lille sød en som er let at ha med rundt.

vi bor i hus med lukket have.

Skal man gå i hundeskole med sådan et lille pus eller bare opdrage på den til husbehov?

Den har et mildt væsen og skulle være meget kærlig.

Måske kan den gøre det lettere at acceptere at vi ikke får flere børn .

Vi er ikke vilde med at stå tidligt op..................

Glæder mig til at læse jeres svar

Helle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Kruse90

Hej med dig

En hund er en skøn investering.
MEN husk, man er utrolig afhængig af den, og tidligt op skal i højest sansynligt, især mens den er hvalp, og sikker også en gang eller to om natten

Efter min personlige mening, skal alle der anskaffer sig hund, gå på hundeskolen, både for jeres egen men i den grad også for hundes skyld.

I lyder som en god familie til en hund, må jeg spørge hvad det er for en?

Men det lyder super spændende

Anmeld

22. december 2010

Mi

Vi har hund, en golden retriver, og skulle i vælge en, så er den race bare suveræn. Men nej, den kan ikke gøre det nemmere at acceptere at i ikke får flere børn. I hvert fald ikke i det lange løb. Vi skulle selv igennem flere behandlinger før vi blev gravide og fik en hund inden vi gik igang.

Jeg er faktisk rigtig træt af den. Den sviner og vi har egentlig slet ikke tid til en hund længere. Det er jo forskellig om man er alene eller har tre små børn, og efter børnene har vi ikke rigtig den fornødne tid længere. Vores børn har heller ikke det helt vildt tætte forhold til den.

Men måske når din søn nu er enebarn, det vil være anderledes for jer. Med hensyn til at den skal være alene hjemme, så kan vores hund sagtens det.

Mit råd: Tænk jer om! Hvad forventer i jer af en hund? Hvad når i skal på ferier? Hvordan vil i opdrage på den (det skal i være enige om inden i får den)? Har i også lyst til en hund om 10 år? Overvej grundig hvilken race i skal have for hunde er vidt forskellige væsner, både med hensyn til sind, aktivitetsniveau og opdragelse.

Held og lykke

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

22. december 2010

PernilleB

Vi har to gange prøvet at have hund nu... og det gik bare ikke... vi elsker hunde i vores familie, men det er hårdt..!! man er super afhængig, og der er så meget man skal huske og gøre... jeg synes ikk det er en skam at prøve og så måske indse a det ikke er noget.. og jeg mener a et barn har godt a en form for ansvar i en tidlig alder..

Anmeld

22. december 2010

Hvem?

eller fortæl hvorfor vi skal .

Vi er en lille familie på 3, Malte er snart syv år, og får ikke søskende.

Jeg arbejder i døgntilbud og der vil være nogle dage om måneden hvor den skal være alene fra 7 til 16.30 men de fleste dage er vi hjemme hele tiden eller på skift.

Vi har aldrig haft hund før.

Vi har kig på en lille sød en som er let at ha med rundt.

vi bor i hus med lukket have.

Skal man gå i hundeskole med sådan et lille pus eller bare opdrage på den til husbehov?

Den har et mildt væsen og skulle være meget kærlig.

Måske kan den gøre det lettere at acceptere at vi ikke får flere børn .

Vi er ikke vilde med at stå tidligt op..................

Glæder mig til at læse jeres svar

Helle.

Jeg ville for alt i verden ikke undvære min hund (Berner Sennen), hun gør mig tryg når jeg er alene hjemme med drengene, hvilket er tit, hun er det skønneste familiemedlem, og så elsker hun min dreng og omvendt.

Men en hund, uanset alder, så vil jeg helt klart anbefale lydighedstræning, også bare for at skabe en bånd til hunden, hunde elsker udfordringer og leg. Så hvis i et meget udemennesker, med overskud til gåture i skoven - eller hvor som helst - og bare har masser af kærlighed til overs for en bette vaps, så syntes jeg da i skal, men man anskaffer sig ikke bare en hund, for at have en hund, det er som et familiemedlem, der skal være del af familien og skal passes og plejes, det er dyrt i både foder, dyrlæger, vacciner, hundeskole, o.s.v. men hvis du spørger mig, så er det det hele værd!

Anmeld

22. december 2010

HelleBelle

Kruse90 skriver:

Hej med dig

En hund er en skøn investering.
MEN husk, man er utrolig afhængig af den, og tidligt op skal i højest sansynligt, især mens den er hvalp, og sikker også en gang eller to om natten

Efter min personlige mening, skal alle der anskaffer sig hund, gå på hundeskolen, både for jeres egen men i den grad også for hundes skyld.

I lyder som en god familie til en hund, må jeg spørge hvad det er for en?

Men det lyder super spændende

hejsa skal lige finde ud af hvilken hunderace det er, dvs jeg ved det er 2 der er blandet netop for at få en mild lille hund skriver lige når jeg ved det.

Helle

Anmeld

22. december 2010

Margorie

Små hunde gør ofte meget skal i huske.. Og ja med vores hund skal man altså tidligt op, ellers så tisser den inden for, gerne både i sofaen og på gulvtæppet (som hævn for at være blevet glemt måske) Hundeskole vil jeg helt klart anbefale, det er/kan være meget problematisk hvis en hund ikke vender sig til andre hunde og mennesker. Vores hund har aldrig helt lært det med andre hunde- så den gøer som en sindsyg når vi går tur og møder andre :/
Men han er nu dejlig alligevel.

Anmeld

22. december 2010

HelleBelle

MarianneSonne skriver:

Vi har hund, en golden retriver, og skulle i vælge en, så er den race bare suveræn. Men nej, den kan ikke gøre det nemmere at acceptere at i ikke får flere børn. I hvert fald ikke i det lange løb. Vi skulle selv igennem flere behandlinger før vi blev gravide og fik en hund inden vi gik igang.

Jeg er faktisk rigtig træt af den. Den sviner og vi har egentlig slet ikke tid til en hund længere. Det er jo forskellig om man er alene eller har tre små børn, og efter børnene har vi ikke rigtig den fornødne tid længere. Vores børn har heller ikke det helt vildt tætte forhold til den.

Men måske når din søn nu er enebarn, det vil være anderledes for jer. Med hensyn til at den skal være alene hjemme, så kan vores hund sagtens det.

Mit råd: Tænk jer om! Hvad forventer i jer af en hund? Hvad når i skal på ferier? Hvordan vil i opdrage på den (det skal i være enige om inden i får den)? Har i også lyst til en hund om 10 år? Overvej grundig hvilken race i skal have for hunde er vidt forskellige væsner, både med hensyn til sind, aktivitetsniveau og opdragelse.

Held og lykke

Marianne

www.stjerneleg.dk

Gode råd du giver, det vil vi snakke lidt om tak for det.

vi har heldigvis masser af tid til den.

Ved jo godt den ikke fjerner savnet af flere børn, men kunne den blive en god ven for min søn ville det jo være en stor bonus

Helle

Anmeld

22. december 2010

twinboys

Altid være afhængig ...

Anmeld

22. december 2010

HelleBelle

PernilleB skriver:

Vi har to gange prøvet at have hund nu... og det gik bare ikke... vi elsker hunde i vores familie, men det er hårdt..!! man er super afhængig, og der er så meget man skal huske og gøre... jeg synes ikk det er en skam at prøve og så måske indse a det ikke er noget.. og jeg mener a et barn har godt a en form for ansvar i en tidlig alder..

Hm har også tænkt på hvad nu hvis det ikke går...... Hvad har i gjort med jeres hunde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.