eller fortæl hvorfor vi skal
.
Vi er en lille familie på 3, Malte er snart syv år, og får ikke søskende.
Jeg arbejder i døgntilbud og der vil være nogle dage om måneden hvor den skal være alene fra 7 til 16.30 men de fleste dage er vi hjemme hele tiden eller på skift.
Vi har aldrig haft hund før.
Vi har kig på en lille sød en
som er let at ha med rundt.
vi bor i hus med lukket have.
Skal man gå i hundeskole med sådan et lille pus eller bare opdrage på den til husbehov?
Den har et mildt væsen og skulle være meget kærlig.
Måske kan den gøre det lettere at acceptere at vi ikke får flere børn
.
Vi er ikke vilde med at stå tidligt op..................
Glæder mig til at læse jeres svar
Helle.
Jeg ville for alt i verden ikke undvære min hund (Berner Sennen), hun gør mig tryg når jeg er alene hjemme med drengene, hvilket er tit, hun er det skønneste familiemedlem, og så elsker hun min dreng og omvendt.
Men en hund, uanset alder, så vil jeg helt klart anbefale lydighedstræning, også bare for at skabe en bånd til hunden, hunde elsker udfordringer og leg. Så hvis i et meget udemennesker, med overskud til gåture i skoven - eller hvor som helst - og bare har masser af kærlighed til overs for en bette vaps, så syntes jeg da i skal, men man anskaffer sig ikke bare en hund, for at have en hund, det er som et familiemedlem, der skal være del af familien og skal passes og plejes, det er dyrt i både foder, dyrlæger, vacciner, hundeskole, o.s.v. men hvis du spørger mig, så er det det hele værd!