Rodbehandling - gør det ondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

SussieThyssen

Bavianis skriver:

Hej alle

Jeg tror simpelthen jeg har en tand der kræver en rodbehandling... Jeg er jo gravid, og vil derfor ikke tage Panodil. Jeg tænker bare - hvis det nu gør mega ondt i lang tid bagefter, så er det bare virkelig træls...

Jer der har fået en rodbehandling - gør det ondt bagefter?? Og gør det ondt under behandlingen?

Puhhh det skal man ikke spørge andre om.
Da jeg var helt ung, ville jeg have sagt nej...men inden for de sidste 20 år..jo.
Og nu...jeg vil hellere have hevet den ud end have den rodbehandlet...men sådan er vi så forskellige.
Jeg tror at min grænse for smerter går ved mit hoved...jeg kan bare ikke have det. Alt under halsen er det ret lige meget med, men jeg kan ikke have smerter i mine tænder, så uanset hvad min tandlæge siger, så er det ud med skidtet, hvis der skal tales om rodbehandlinger.
Så prøv selv og se hvordan det går...du er ung og har friske rødder, der er lettilgængelige, så jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Muffinmus

spændende at følge med i. for jeg skal have det lavet den 20 januar, og skal renses den 27 og sidste besøg ugen efter igen. Har ikke kunne tykke med den sidste kindtand siden de rev min visdomstand ud for 2 mdr siden. Det må have påvirket den ved siden af.

Glæder mig ikke til det for skal bagefter have lavet en krone på den tand også, farvel 5000 kr.

Anmeld

21. december 2010

Mette 28

Bavianis skriver:

Skal rodbehandlingen foretages over flere gange??

Og kan du ikke lige uddybe hvorfor du ikke kunne få en imens du var graivd og hvad det der nerve-halløj er for noget?

Den bliver normalt lavet over 2 gange, 1 gang åbner de op og kommer noget i så betændelsen går væk, anden gang renser de nerven ud. Jeg er mega bange for tandlæger, så bange at jeg næsten besvimer fordi jeg glemmer at trække vejet og det er endda en underdrivelse, bryder fuldstændigt ud i gråd. Men jeg fik en i foråret efter jeg havde gået med voldsom tandpine i mange mdr, overgav mig da jeg ikke engang kunne tygge pasta mere. og jeg blev bedøvet ekstra så bange er jeg, jeg mærkede virkelig intet og var slet ikke bange under den som jeg er ved et almindeligt hul. Du skal bare bede om mere bedøvelse hvis du føler det mindste ubehag. Jeg er før blevet bedøvet mens jeg var gravid med min første og en veninde har fået flere rodbehandlinger mens hun ventede sig, så du kan sagtens få den tand lavet..

Anmeld

21. december 2010

>>Carina<<

Med en ordentlig bedøvelse gør det ikke ondt. Jeg er klinikassistent og laver dagligt flere rodbehandlinger. Meget sjældent folk siger det gør ondt.
Du skal regne med at det tager 3 besøg.

Anmeld

21. december 2010

Bavianis

Carina1984 skriver:

Med en ordentlig bedøvelse gør det ikke ondt. Jeg er klinikassistent og laver dagligt flere rodbehandlinger. Meget sjældent folk siger det gør ondt.
Du skal regne med at det tager 3 besøg.

Og det er ikke normalt at man har brug for smertestillende bagefter? Og kan man lave det på gravide?

Anmeld

21. december 2010

Bavianis

Mette 27 skriver:

Den bliver normalt lavet over 2 gange, 1 gang åbner de op og kommer noget i så betændelsen går væk, anden gang renser de nerven ud. Jeg er mega bange for tandlæger, så bange at jeg næsten besvimer fordi jeg glemmer at trække vejet og det er endda en underdrivelse, bryder fuldstændigt ud i gråd. Men jeg fik en i foråret efter jeg havde gået med voldsom tandpine i mange mdr, overgav mig da jeg ikke engang kunne tygge pasta mere. og jeg blev bedøvet ekstra så bange er jeg, jeg mærkede virkelig intet og var slet ikke bange under den som jeg er ved et almindeligt hul. Du skal bare bede om mere bedøvelse hvis du føler det mindste ubehag. Jeg er før blevet bedøvet mens jeg var gravid med min første og en veninde har fået flere rodbehandlinger mens hun ventede sig, så du kan sagtens få den tand lavet..

Puha, det er jeg er simpelthen så glad for at høre. Jeg haaader pgså at gå til tandlægen...

Havde du brug for smertestillende bagefter? 

Anmeld

21. december 2010

>>Carina<<

Bavianis skriver:

Og det er ikke normalt at man har brug for smertestillende bagefter? Og kan man lave det på gravide?

ingen smertestillinde burde være nødvendig :-)

Måske gir de dig penicillin hvis det er slemt.

held og lykke :-)

Anmeld

21. december 2010

Mette 28

Bavianis skriver:

Puha, det er jeg er simpelthen så glad for at høre. Jeg haaader pgså at gå til tandlægen...

Havde du brug for smertestillende bagefter? 

Nej det havde jeg ikke brug for, havde dog noget liggede for det gav mig ro da jeg intet viste om det, men jeg kunne da mærke hun havde lavet den, men det var mere en underlig ny fornemmelse i tanden, så ingenting tog jeg, men he he tog en masse før så ondt havde jeg.. Var virkelig en lettelse at få lavet, så skønt at kunne spise ordentligt igen.. Du skal bare tænke på at bedøvelsen tager smerten så du mærker intet og man kan altid bede om mere, tror jeg fik 5 sprøjter den dag... Og det var i den helt store kindtand jeg fik det lavet...

Anmeld

21. december 2010

lilleløven

Bavianis skriver:

Hej alle

Jeg tror simpelthen jeg har en tand der kræver en rodbehandling... Jeg er jo gravid, og vil derfor ikke tage Panodil. Jeg tænker bare - hvis det nu gør mega ondt i lang tid bagefter, så er det bare virkelig træls...

Jer der har fået en rodbehandling - gør det ondt bagefter?? Og gør det ondt under behandlingen?

Du kan sagtens få rodbehandling når du er gravid. Jeg blev rodbehandlet da jeg var gravid, fik bedøvelse(tror ikke de rodbehandler uden) fik ikke smertestillende bagefter. Det tog 3 besøg, men hjalp allerede ved 1 besøg. Bare få ringet, jeg trak den aaalt for lang tid og måtte besøge tandlægevagten(av tand OG pengepung!)

Anmeld

21. december 2010

Silas&Mille

Jeg kan kun tale for hvordan jeg havde det efter min rodbehandling.

Og JA!!! det gjorde forbandet ondt!!! 

Min rodbehandling var et resultat af en forkert lagt fyldning af flere omgange. Fyldningen var lavet om 3 gange mener jeg.
Der var så gået betændelse i tanden under fyldningen fordi den var lavet forkert.

Og det kan jeg sige dig det gør NAS når de så skal fikse en rodbehandling i sådan en tand. Jeg fik stærke smertestillende, tror det var 600 eller 800 mg ipubrofen (staves). Jeg var så heller ikke gravid så der var der ikke så meget at snakke om eller tage hensyn til.
Det tog 3 besøg før behandlingen var færdig.

Og så var jeg nødt til at blive hjemme fra arbejde i to dage fordi det gjorde så ondt. 

Er du 'heldig' at det bare er en almindelig rodbehandling, tror jeg ikke det gør så ondt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.