Rodbehandling - gør det ondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.524 visninger
20 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Bavianis

Hej alle

Jeg tror simpelthen jeg har en tand der kræver en rodbehandling... Jeg er jo gravid, og vil derfor ikke tage Panodil. Jeg tænker bare - hvis det nu gør mega ondt i lang tid bagefter, så er det bare virkelig træls...

Jer der har fået en rodbehandling - gør det ondt bagefter?? Og gør det ondt under behandlingen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Aves..

Nej, det gør ikke ondt...hverken under eller efter...kun før er skidt...jeg har en tand der har fpet 4!! rodbehandlinger og fjernet rodspidsen operativt og den gør stadig ondt så de rødder der er tilbage skal lige have en tur mere..

Anmeld

21. december 2010

Berta

JA - det gør mega ondt. Har fået lavet en (over 4 tandlægebesøg).

Anmeld

21. december 2010

..

Jeg har fået 4-5 stykker. Jeg vil ikke ligefrem sige at det gør ondt, man er jo bedøvet men jeg syntes at det er ubehageligt! De der syle de stikker ned for at rense ved nerverne har jeg det ret svært med

Anmeld

21. december 2010

Lou87

Bavianis skriver:

Hej alle

Jeg tror simpelthen jeg har en tand der kræver en rodbehandling... Jeg er jo gravid, og vil derfor ikke tage Panodil. Jeg tænker bare - hvis det nu gør mega ondt i lang tid bagefter, så er det bare virkelig træls...

Jer der har fået en rodbehandling - gør det ondt bagefter?? Og gør det ondt under behandlingen?

Æv din stakkel.. jeg er igang med og få lavet en - skal afsluttes d. 28.

Jeg fik bedøvelse og fortryder jeg ikke!
Tror ikk det er særlig rart uden..

Men det er ikke sikkert du må få rodbehandling foretaget mens du er gravid - blot til info. Det måtte jeg ihvertfald ikke.
Jeg fik noget nervehalløj ned imellem tiden.

Anmeld

21. december 2010

Bavianis

Lou87 skriver:

Æv din stakkel.. jeg er igang med og få lavet en - skal afsluttes d. 28.

Jeg fik bedøvelse og fortryder jeg ikke!
Tror ikk det er særlig rart uden..

Men det er ikke sikkert du må få rodbehandling foretaget mens du er gravid - blot til info. Det måtte jeg ihvertfald ikke.
Jeg fik noget nervehalløj ned imellem tiden.

Skal rodbehandlingen foretages over flere gange??

Og kan du ikke lige uddybe hvorfor du ikke kunne få en imens du var graivd og hvad det der nerve-halløj er for noget?

Anmeld

21. december 2010

Carina1977

Bavianis skriver:

Hej alle

Jeg har oplevet det forskelligt. En af gangene havde jeg ondt i flere dage efter, og en anden gang mærkede jeg ingen smerte overhovedet. Jeg tror også det handler om, hvor irriteret tanden har været. Altså ved en rodbehandling bliver nerverne til tanden jo dræbt, men man kan jo stadig godt have et irriteret tandkød. men altså....jeg synes godt man kan klare smerten uden smertestillende, skulle jeg mene. Men det handler jo også lidt om ens smertetærskel. Jeg får f.eks. aldrig bedøvelse, når jeg skal have lavet et hul. De eneste tidspunkter jeg har fået bedøvet tanden, er ved rodbehandling og tandudtrækning.

Anmeld

21. december 2010

Bavianis

Berta skriver:

JA - det gør mega ondt. Har fået lavet en (over 4 tandlægebesøg).

Tager det 4 gange??? Og hvornår gør det ondt??

Anmeld

21. december 2010

Berta

Bavianis skriver:

Tager det 4 gange??? Og hvornår gør det ondt??

Normalt tror jeg man lavet det over 2 gange. Men det blev bare ved med at gøre ondt - og så længe nerven ikke er død kan man ikke lukke færdig. Det gjorde meget ondt under behandlingen (særlig 2 og 3 gang - skyldes nok delvis at jeg var lidt nervøs ved det, da det også havde været slemt første gang (2,5 time i stolen - dog hos en nyuddannet - så det forklarer lidt at tiden). Jeg havde brug for smertestillende de første dage efter hvert besøg - ellers kunne jeg ikke sove. Er ellers ikke så pivet - men har aldrig prøvet noget lignende. Det lange og trælse forløb skyldes måske også den nyduddannede, men i øvrigt meget søde, tandlæge.

Håber det går mere glat for dig..

Anmeld

21. december 2010

Lou87

Bavianis skriver:

Skal rodbehandlingen foretages over flere gange??

Og kan du ikke lige uddybe hvorfor du ikke kunne få en imens du var graivd og hvad det der nerve-halløj er for noget?

Hmm jeg ved ikke præcist hvorfor den skal tages over flere gange..
Nok mere hvor omstændigt det er og hvor længe man skal sidde.
Første gang jeg var der sad jeg nok halvanden time!
Så kan godt være de deler det op for patientets skyld også..
Man ka jo ikk blive ved med og sidde og gabe højt jo
Og tænker det måske også er noget med bedøvelsens længde og gøre. Men er som sagt ikke sikker..

Det var noget nervedæmpende.. Altså så jeg ku holde ud at være til imens jeg ventede på jeg ikke var gravid mere :-) Så lagde hun det ned i tanden og så ku jeg gå lidt længere.
Hun sagde ikke hvorfor hun ikke ville gøre det mens jeg var gravid, men hun var bare ikk meget for det.. Tænker det måske enten var pga jeg ville ha bedøvelse og man måske helst ikk må få det imens ? eller andre stoffer som kan være skadelige.

Men hvis du er i tvivl om tandlægen gør det rigtige, så kan du jo bare spørge om der ikk er noget farligt ved det nu du er gravid, da du har hørt en anden sku vente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.