Har i det også sån???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

Lolli

Den var sgu ikke gået hos os. Hvis han har det så dårligt med depression at han ikke kan orke det derhjemme, burde han satme da ikke gå på arbejde. Jeg har efterhånden fået forklaret min mand at det altså er drønhårdt med et lille barn derhjemme.

Men den glipper for ham nogle gange: fx. da han proklamerede at hans job da var mere fysisk hårdt end at være på barsel. Hans begrundelse: "hvor meget kan en lille baby veje? Jeg slæber rundt på tunge kasser hele dagen". WHAT???  Tror nu lidt det var en tanketorsk, men han ville da ikke tage det i sig igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Pige2009

SaraLM skriver:

Jeg synes der mangler noget empati her; du skriver at manden er stresset og depressiv og har været sygemeldt med det - ved du egentligt hvad det vil sige at være depressiv og stresset?Samtidig skriver du at han nu arbejder rigtigt mange timer dagligt og uden nogle rigtige fridage, og det er altså hårdt at starte op efter at have været så syg som han har og i øvrigt er det to diagnoser hvor man ved at det tager rigtig, rigtigt lang tid før man er helt ovenpå og sig selv igen efterfølgende.Så jeg synes faktisk du skal give ham credit for at forsøge at genoptage sit arbejde igen OG give ham fri på sine fridage i julen så skam du se, dem vil han nok helt naturligt bruge på at være mere sammen med jeres barn.Ift at tage barnet om natten, så har jrg også tidligere et andet sted skrevet at det mener jrg virkeligt ikke at han skal når det er ham der arbejder og dig der er hjemme på barsel, og det står jeg ved endnu!Det er straks noget andet når begge forældre arbejder, lige nu må du så tage en lur i løbet af dagen når den lille også tager et hvil...

Jeg er helt enig her. Det er meget alvorligt at være diagnosticeret med stress såvel som en depression, da det ikke bare er noget man skal tage sig sammen til at komme over. Min ekskæreste har haft stress mens vi boede sammen og jeg forstod bare ikke, hvorfor han ikke bare kunne stå ud af sengen og komme i sving. Nu forstår jeg imidlertid, hvordan han havde det og det eneste middel er, at tage fri og drosle ned på arbejdet. Det tager rigtig lang tid...

Anmeld

21. december 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Jeg er simpelthen så træt af det hele for tiden,  jeg sjkal lave alt.

Jeg har barsel med vores søn på 5 måneder, som så snart har været syg i 2 måneder. og har også selv været smittet et par gange, men alligevel skal jeg lave mad til manden kommer hjem+ alt det huslige...

Når med til problemet min mand arbejder rigtig meget fre 8-ca19 og er derfor selvfølgelig træt når han kommer hjem, men jeg er altså også træt. det skal så lige siges at han ikke har en eneste fridag i denne her måned så bære over med ham.

Han har stress og en mindre deprassion, så er derfor forsigtig med hvad jeg siger... Men det hele handler om ham, hvad han vil og hvad han bør gøre af ting for ikke at få det dårligt igen, fair nok, men hvad med os???

Han kommer hjem spiser ( Tager sig selvfølgelig af vores søn når jeg skal vaskeop osvm med mindre han ikkelige synes han har overskud..) Derefter lader han alt stå, sætter sig i sofaen og ser tv computer osv. så kan jeg stå med opvask, putnig af barn, lave flasker osv imens han bare sidder der...

Han kan ikke engang finde ud af at gi hundene og kattene mad og vand eller tømme bakken...

han smider vasketøj overdet hele, han opføre sig som en teenager. og mager det bare ikke mere... Siger så til ham at jeg glæder mit til jul når han har fri for så kan han da tage vores søn bare en af nætterne, så siger han bare, det er jo mine eneste fridage, hvornår skal jeg så slappe af...

Altså hvad med mig???

Er det også sån hos jer andre???

Det blev lidt langt og roddet, og har nok glemt en del :-)

vil bare lige komme med et godt råd til vasketøjet.

min mor havde engang en kæreste som arbejde i et pizzaria. han kunne heller ikke finde ud af at smide snavsetøj i vasketøjskurven, så det lå også over det hele. min mor var så træt af det og havde sagt det flere gange det altsp skulle i vasketøjskurven hvis det kunne vasket. manden forstod det ikke, så istedet begyndte hun at lægge hans snavsetøj sammen og ind i klædeskabet... så en dag da han stod og skulle på arbejde og ikke have noget rent tøj og derfor måtte tage beskidt tøj på, ja så kunne han finde ud af at smide det i snavsetøjs kurven.

måske det kunne hjælpe på det problem 

Anmeld

21. december 2010

Na-Wi

mor-til-vanessa skriver:

vil bare lige komme med et godt råd til vasketøjet.

min mor havde engang en kæreste som arbejde i et pizzaria. han kunne heller ikke finde ud af at smide snavsetøj i vasketøjskurven, så det lå også over det hele. min mor var så træt af det og havde sagt det flere gange det altsp skulle i vasketøjskurven hvis det kunne vasket. manden forstod det ikke, så istedet begyndte hun at lægge hans snavsetøj sammen og ind i klædeskabet... så en dag da han stod og skulle på arbejde og ikke have noget rent tøj og derfor måtte tage beskidt tøj på, ja så kunne han finde ud af at smide det i snavsetøjs kurven.

måske det kunne hjælpe på det problem 

Hahaaaa nice  den må da afprøves

Anmeld

21. december 2010

mor-til-vanessa

Naannaa87 skriver:

Hahaaaa nice  den må da afprøves

ja synes også den var god.

ville ønske min mor havde fortalt den da jeg var sammen med min eks, han skulle nemlig heller ikke finde ud af det.

ved ikke hvad det er med mænd og at de aldrig kan finde vasketøjskurven. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.