Har i det også sån???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.273 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Anonym trådstarter

Jeg er simpelthen så træt af det hele for tiden,  jeg sjkal lave alt.

Jeg har barsel med vores søn på 5 måneder, som så snart har været syg i 2 måneder. og har også selv været smittet et par gange, men alligevel skal jeg lave mad til manden kommer hjem+ alt det huslige...

Når med til problemet min mand arbejder rigtig meget fre 8-ca19 og er derfor selvfølgelig træt når han kommer hjem, men jeg er altså også træt. det skal så lige siges at han ikke har en eneste fridag i denne her måned så bære over med ham.

Han har stress og en mindre deprassion, så er derfor forsigtig med hvad jeg siger... Men det hele handler om ham, hvad han vil og hvad han bør gøre af ting for ikke at få det dårligt igen, fair nok, men hvad med os???

Han kommer hjem spiser ( Tager sig selvfølgelig af vores søn når jeg skal vaskeop osvm med mindre han ikkelige synes han har overskud..) Derefter lader han alt stå, sætter sig i sofaen og ser tv computer osv. så kan jeg stå med opvask, putnig af barn, lave flasker osv imens han bare sidder der...

Han kan ikke engang finde ud af at gi hundene og kattene mad og vand eller tømme bakken...

han smider vasketøj overdet hele, han opføre sig som en teenager. og mager det bare ikke mere... Siger så til ham at jeg glæder mit til jul når han har fri for så kan han da tage vores søn bare en af nætterne, så siger han bare, det er jo mine eneste fridage, hvornår skal jeg så slappe af...

Altså hvad med mig???

Er det også sån hos jer andre???

Det blev lidt langt og roddet, og har nok glemt en del :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Nalle

Måske han skulle tage en pause fra hans arbejde, hvis han både har stess og en form for depression?

Har ikke andet råd end at lade hans l*rt ligge, så lær de det på et tidspunkt. Og så begynder de selv at vaske deres tøj, og rydde op efter dem.

Nu er jeg selv en af dem på barsel med min søn på 6 måneder, jeg laver også alt, dog uden brok, da det ikke gør mig noget

Anmeld

21. december 2010

Anonym trådstarter

Han har været sygemeldt længe...

Jeg plejer også at lave det hele, med kun nogen enkelte krav som at smide tøjet i vaskekurven...

Men når man er så mange timer alene om det hele, o´g en syg dreng så kunne han da i det mindste hjælpe til og vente med tv til den lille bliver puttet.

Anmeld

21. december 2010

Benjamins'mor

Jeg er også på barsel, har så ikke født endnu. Men har det på samme måde, at jeg skal gøre ALT. Men håber virkeligt det ændrer sig når jeg har født. For det er hårdt, og bliver endnu hårdere med en lille. Så vil jeg skide på han har arbejde.

Anmeld

21. december 2010

lucas<3

jeg kender det alt for godt såen er min kæreste næsten os. og så brokker han sig over det hver dag. tror ikke de mænd ved hvor hårdt det er og ha sådan en lille en når man os har det hjemlige og passe.  

Anmeld

21. december 2010

Anonym trådstarter

Så er det nok bare sån det er....

men man kunne jo ligeså godt være alene, så skal man da ikke rydde op efter ham

Anmeld

21. december 2010

SaraLM

Jeg synes der mangler noget empati her; du skriver at manden er stresset og depressiv og har været sygemeldt med det - ved du egentligt hvad det vil sige at være depressiv og stresset?Samtidig skriver du at han nu arbejder rigtigt mange timer dagligt og uden nogle rigtige fridage, og det er altså hårdt at starte op efter at have været så syg som han har og i øvrigt er det to diagnoser hvor man ved at det tager rigtig, rigtigt lang tid før man er helt ovenpå og sig selv igen efterfølgende.Så jeg synes faktisk du skal give ham credit for at forsøge at genoptage sit arbejde igen OG give ham fri på sine fridage i julen så skam du se, dem vil han nok helt naturligt bruge på at være mere sammen med jeres barn.Ift at tage barnet om natten, så har jrg også tidligere et andet sted skrevet at det mener jrg virkeligt ikke at han skal når det er ham der arbejder og dig der er hjemme på barsel, og det står jeg ved endnu!Det er straks noget andet når begge forældre arbejder, lige nu må du så tage en lur i løbet af dagen når den lille også tager et hvil...

Anmeld

21. december 2010

Anonym trådstarter

SaraLM skriver:

Jeg synes der mangler noget empati her; du skriver at manden er stresset og depressiv og har været sygemeldt med det - ved du egentligt hvad det vil sige at være depressiv og stresset?Samtidig skriver du at han nu arbejder rigtigt mange timer dagligt og uden nogle rigtige fridage, og det er altså hårdt at starte op efter at have været så syg som han har og i øvrigt er det to diagnoser hvor man ved at det tager rigtig, rigtigt lang tid før man er helt ovenpå og sig selv igen efterfølgende.Så jeg synes faktisk du skal give ham credit for at forsøge at genoptage sit arbejde igen OG give ham fri på sine fridage i julen så skam du se, dem vil han nok helt naturligt bruge på at være mere sammen med jeres barn.Ift at tage barnet om natten, så har jrg også tidligere et andet sted skrevet at det mener jrg virkeligt ikke at han skal når det er ham der arbejder og dig der er hjemme på barsel, og det står jeg ved endnu!Det er straks noget andet når begge forældre arbejder, lige nu må du så tage en lur i løbet af dagen når den lille også tager et hvil...

Tror mig det gør jeg også... det jeg skriver her er kun noget jeg selv går med... udover det med at tage en nat... problemet er bare at jeg har været ved at udvikle en fødselsdep, og er sgu ved at være bange for at jeg er nået dertil igen, for jeg magter snart ikke mere.

Anmeld

21. december 2010

Fru'Rugaard

Det problem har min kæreste og jeg os lige været igennem.
Han arbejder fra 17:00 til 6-7:00 om morgenen, men holder så allerede weekend onsdag morgen, fordi at han starter søndag..
De første 6-7 måneder af vores datter's liv, der skiftede han hende aldig, han havde aldrig haft hende i bad, givet hende mad få gange, han havde aldrig været alene med hende, aldrig passet hende, og hvis han endelig sku passe hende, så var det fordi at jeg skulle i bad eller ordne noget andet, og hvert 5 min. kom han hen til mig for at se hvor langt jeg var nået, fordi at han havde andet at give sig til..
En dag så sagde jeg bare stop! Jeg havde søgt på lejligheder osv, og var faktisk klar til at flytte, så fik vi snakket om det en nat, og lige siden, har han været en fantastisk far for vores datter, vi skiftes til at gøre alt! Så mit råd er altså, bank i bordet, og sig at nu må han fanme tage sig sammen, for det er altså os hans barn! Også er det altså lige meget om han har en depression, det har man bare ik "tid" til når man har barn.. Og, der er sku ik rigtig noget der hedder "hvornår ska jeg slappe af" - I må slappe af sammen når den bette sover - og hvis i leger, begge sammen med den bette, begge sidder ved bordet, når der skal gives mad, så føltes det heller ik som om at det kun er dig der gør det hele.

det var mit råd Håber du kan bruge det.

Rikke - Mor til Maja på 9 mdr.

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er simpelthen så træt af det hele for tiden,  jeg sjkal lave alt.

Jeg har barsel med vores søn på 5 måneder, som så snart har været syg i 2 måneder. og har også selv været smittet et par gange, men alligevel skal jeg lave mad til manden kommer hjem+ alt det huslige...

Når med til problemet min mand arbejder rigtig meget fre 8-ca19 og er derfor selvfølgelig træt når han kommer hjem, men jeg er altså også træt. det skal så lige siges at han ikke har en eneste fridag i denne her måned så bære over med ham.

Han har stress og en mindre deprassion, så er derfor forsigtig med hvad jeg siger... Men det hele handler om ham, hvad han vil og hvad han bør gøre af ting for ikke at få det dårligt igen, fair nok, men hvad med os???

Han kommer hjem spiser ( Tager sig selvfølgelig af vores søn når jeg skal vaskeop osvm med mindre han ikkelige synes han har overskud..) Derefter lader han alt stå, sætter sig i sofaen og ser tv computer osv. så kan jeg stå med opvask, putnig af barn, lave flasker osv imens han bare sidder der...

Han kan ikke engang finde ud af at gi hundene og kattene mad og vand eller tømme bakken...

han smider vasketøj overdet hele, han opføre sig som en teenager. og mager det bare ikke mere... Siger så til ham at jeg glæder mit til jul når han har fri for så kan han da tage vores søn bare en af nætterne, så siger han bare, det er jo mine eneste fridage, hvornår skal jeg så slappe af...

Altså hvad med mig???

Er det også sån hos jer andre???

Det blev lidt langt og roddet, og har nok glemt en del :-)

Du må sige til ham at du arbejder mere end fuld tid derhjemme og så sæt dig ned med ham og lav en udregning af dit arbejde i forhold til hans, og lad ham så kigge på listen.
Og så sig til ham at du ikke har brug for to babyer, men at han må være på tæerne lige så mange timer i døgnet som du, hvis det skal være fair, så I begge kan holde fri samtidigt.
Sig også at han dælme skal rydde op efter sig, for du har ikek brug for en teenager i huset.
Og så synes jeg da bare du skal tage dig nogle fritimer engang om ugen.
Kan du ikke få mor, svigermor/inde eller en veninde eller noget til at tage den bette nogle timer, sådan at du kan få lidt fred og komme ud af huset?
det er ofte sådan et lille pusterum, der kan højne hele moralen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.