Myggestik nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.529 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Bryndis

Kan man godt få myggestik nu på den her årstid? Burde myggene ikke være døde?

Det her vågnede jeg op med i morges..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Diana...

Den på armen ligner mere en hestebremser synes jeg. Men jeg har tænkt det samme jeg ser nogen gange en ude på badeværelset og de godt store. Og jeg har også fået et her til vinter. 

Anmeld

21. december 2010

FrkT

Altså du kan godt få dem på denne årstid, det har jeg fået en del gange i mit liv (myggene ELSKER mit blod), og jeg er så oveni købet meget meget allergisk overfor dem, så det er ikke det fedeste.

Det er noget med at de kan ligge i hi (eller hvad man nu kalder det)  og så pludselig komme ind til jer.

Så det kan sagtens være det.

Ellers kan det også være et loppebid, har I dyr? (hunde eller katte?).... for så kan det også være det, det ligner nemlig myggestik til forveksling.

Anmeld

21. december 2010

twinny

det er sikkert den sidste overlevende myg i år... det kan være den har haft et godt skjule sted i jeres soveværelse...

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Bryndis skriver:

Kan man godt få myggestik nu på den her årstid? Burde myggene ikke være døde?

Det her vågnede jeg op med i morges..

Ja...man kalder dem i folkemunde "vintermyg".
Det er en overvintrende hunmyg, som kan være kommet ind i huset med noget gran, lidt brænde, noget frugt, kartofler eller ligenende.
den har siddet i dvale et sted og er så "tøet" op inde i varmen og er derfor meget sulten, og tror det er forår, ergo jawer den snablen i en eller anden
Den dør hurtigt, for den kan ikke komme af med sine æg.
Man kan opleve det samme med fluer...vi kender vist alle sammen udtrykket en "juleflue"...samme princip

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. december 2010

Bryndis

Diana... skriver:

Den på armen ligner mere en hestebremser synes jeg. Men jeg har tænkt det samme jeg ser nogen gange en ude på badeværelset og de godt store. Og jeg har også fået et her til vinter. 

Hvad er en hestebremser?

Anmeld

21. december 2010

Bryndis

FrkT skriver:

Altså du kan godt få dem på denne årstid, det har jeg fået en del gange i mit liv (myggene ELSKER mit blod), og jeg er så oveni købet meget meget allergisk overfor dem, så det er ikke det fedeste.

Det er noget med at de kan ligge i hi (eller hvad man nu kalder det)  og så pludselig komme ind til jer.

Så det kan sagtens være det.

Ellers kan det også være et loppebid, har I dyr? (hunde eller katte?).... for så kan det også være det, det ligner nemlig myggestik til forveksling.

Nej vi har ingen dyr. Det er nok en myg der er kommet med ind sammen med noget brænde. Men de er også ude i vores vaskerum. Det er et stort køligt rum som vi bruger til opbevaring af barnevogne, havemøbler og så hænger vores vasketøj der ude.

Anmeld

21. december 2010

FrkT

Bryndis skriver:

Nej vi har ingen dyr. Det er nok en myg der er kommet med ind sammen med noget brænde. Men de er også ude i vores vaskerum. Det er et stort køligt rum som vi bruger til opbevaring af barnevogne, havemøbler og så hænger vores vasketøj der ude.

Det lyder i hvert fald meget sandsynligt 

Anmeld

21. december 2010

Diana...

Bryndis skriver:

Hvad er en hestebremser?

Jamen det er noget alla en bi bare større og de laver sådan nogen kæmpe myggestik agtigt noget men det gør ond og få sådan en. 

Men det er nok en myg de kan jo også blive store.

Anmeld

21. december 2010

Low

SussieThyssen skriver:

Ja...man kalder dem i folkemunde "vintermyg".
Det er en overvintrende hunmyg, som kan være kommet ind i huset med noget gran, lidt brænde, noget frugt, kartofler eller ligenende.
den har siddet i dvale et sted og er så "tøet" op inde i varmen og er derfor meget sulten, og tror det er forår, ergo jawer den snablen i en eller anden
Den dør hurtigt, for den kan ikke komme af med sine æg.
Man kan opleve det samme med fluer...vi kender vist alle sammen udtrykket en "juleflue"...samme princip

Kærligst
Sussie

Det lyder meget rigtigt, du er jo så klog 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.