Måtte sige farvel :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

SiLiMiMa

nåhr det er jeg ked af at læse

kram heise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

SussieThyssen

Miamaja skriver:

42 aar? Det er da virkelig lang tid at have med et dyr.

Jeg kan bedst leve rart hvis jeg har et eller andet dyr omkring mig, saadan har jeg altid haft det. de giver mig en ro og glaede som mennesker ikke kan give, og jeg knytter mig helt sikkert saa jeg kan sagtens saette mig ind i savnet naar de gaar bort.

De er en form for familiemedlemmer. stort knus herfra

Ja..han var også igennem flere år Danmarks ældste hest, og var skam i tv med Poul Thomsen.
Ganske hyggeligt.
Men ja...man bliver knyttet til dem.
Jeg har altid elsket mine dyr, men har alligevel også kunnet bevare den distance, der skal til og erkende at når det er slut så er det slut, selvom man savner dem helt vildt. Men du skulle have oplevet min far, han var ligesom Grisehandler Larsen fra Matador når en af hans katte skulle aflives, og det var gerne mig der måtte gøre det, fordi han var knust i flere dage.
Da mine heste skulle afsted, var jeg sikker på at nu døde min far også, men...han kom da igennem det.
Men jeg savner stadig min gamle ven og vores liv og oplevelser sammen. Et dyr der gennem så mange år har fulgtes med en er ikke kun en ven men også en bror, og savnet er ligefuldt så smertefyldt.

Anmeld

21. december 2010

sara4

Tulle Mus skriver:

Ja et lille trist indlæg fra mig, på denne ellers flotte sne aften..

Vi har desværre måttet tage afsked med vores kære hest Musse..  Han var ved og være en ældre herre på ca. 25 år (vi ved det ikke præcis, da vi er 3 el 4 ejer) Han har i et par dage haft lidt ondt i det ene for ben, men vi troede at det var fordi han var gledet ude på marken, men da vi kom over og skulle fodre dyrerne her til aften, lå han ned og kunne ikke komme op..  Så vi tog den svære beslutning og ringede efter dyrelægen kl 18, som så først kom kl 18.45.. Puha det var længe.. Musse fik dommen, forfangenhed, og det vidste jeg inderst inde godt, og derfor valgte vi og få ham aflivet, da han aldrig ville kunne få et værdigt liv på trods af han høje alder..
Musse fik 2½ gode år her hos os..

RIP Musse, håber du har det godt i heste himmelen nu..

åhh det er bare så trist når man står og skal sige farvel til sin dejlige hest/pony. Jeg måtte osse ta den svære beslutning sidste år med min elskede pony som har været min i 25 år. mine to dejlige rideheste har jeg osse måttet gøre det ved efter mange dejlige år på konkurrence banerne. ikke på samme tid men for dem begge skete der det, at de fik grimme ben skader. den ene på folden og den anden pga gigt. får helt tårer i øjnene på dine vejne, og oss lidt for mig selv da minderne vender stærkt tilbage. det er jo godt vi kan ta det valg, at sende vores elskede heste til heste himlen, men det gør bare mega nas. jeg synes i tog den helt rigtige beslutning for jeres aldrene pony. forfangenhed er et sandt smerte helvede.  RIP til alle vores elskede og savnede hypper

Anmeld

21. december 2010

Miamaja

SussieThyssen skriver:

Ja..han var også igennem flere år Danmarks ældste hest, og var skam i tv med Poul Thomsen.
Ganske hyggeligt.
Men ja...man bliver knyttet til dem.
Jeg har altid elsket mine dyr, men har alligevel også kunnet bevare den distance, der skal til og erkende at når det er slut så er det slut, selvom man savner dem helt vildt. Men du skulle have oplevet min far, han var ligesom Grisehandler Larsen fra Matador når en af hans katte skulle aflives, og det var gerne mig der måtte gøre det, fordi han var knust i flere dage.
Da mine heste skulle afsted, var jeg sikker på at nu døde min far også, men...han kom da igennem det.
Men jeg savner stadig min gamle ven og vores liv og oplevelser sammen. Et dyr der gennem så mange år har fulgtes med en er ikke kun en ven men også en bror, og savnet er ligefuldt så smertefyldt.

ja, det er en helt usaedvanlig alder - han maa have haft det godt

Det lyder iovrigt som min far - han elsker dyr og da han i sin tid arbejdede paa 'Loeven' (hvor de bl.a har/havde forsogs dyr saa smuglede han nogle gange en kattekilling med hjem derfra - Det maa man bestemt ikke og det er vist ulovligt, men han havde det saa svaert med at se forsogsdyrene derhenne og hvis han kunne redde en af dem, saa var det aabenbart det vaerd - Min mor var tosset paa ham og os unger GLADE!! Det blev til 3 stks katte derfra. Lidt sjovt at taenke paa...

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Miamaja skriver:

ja, det er en helt usaedvanlig alder - han maa have haft det godt

Det lyder iovrigt som min far - han elsker dyr og da han i sin tid arbejdede paa 'Loeven' (hvor de bl.a har/havde forsogs dyr saa smuglede han nogle gange en kattekilling med hjem derfra - Det maa man bestemt ikke og det er vist ulovligt, men han havde det saa svaert med at se forsogsdyrene derhenne og hvis han kunne redde en af dem, saa var det aabenbart det vaerd - Min mor var tosset paa ham og os unger GLADE!! Det blev til 3 stks katte derfra. Lidt sjovt at taenke paa...

I guder jeg havde bortført alle dyrene lige på stedet...kan bare ikke have den slags. Men man ved jo godt det foregår og at det er pga dyrene at mennesker kan blive helbredt...det gør bare så ondt på mig, hvad de små stakler skal gennemgå.

Anmeld

21. december 2010

Miamaja

SussieThyssen skriver:

I guder jeg havde bortført alle dyrene lige på stedet...kan bare ikke have den slags. Men man ved jo godt det foregår og at det er pga dyrene at mennesker kan blive helbredt...det gør bare så ondt på mig, hvad de små stakler skal gennemgå.

der er meget kontrol og sikkerhedsforanstaltninger. min far havde det virkelig svaert med det ogsaa. saa ham og en kollega smuglede dem ud i deres lommer, naar forsogsdyrene fik unger. men det var ret svaert at komme til det.

Anmeld

22. december 2010

Hasselnødden

Ja, havde bestemt også gjort mit for at få dem alle væk - men det kræver at jeg nogensinde satte mine ben lovligt på sådan et sted og det sker ikke. Jeg ville ikke kunne arbejde der.

Til trådskriver med far på LOEVEN (hvad det så end er?) Apropos, så elsker jeg din far på stedet! Tre er stadigvæk virkelig dejligt at tænke på , selvom det da næsten må have givet lidt sundhedsproblemer hvis deres mødre var blevet testet for alt muligt, noget af det må have gået i generne hos de små - og så tænker jeg, hvordan i alverden tillod de kattene at blive gravide på det sted mens de undergik forsøg?

Ja det er forfærdeligt det eksistere, er sikker på der er andre måder at forske på end at skulle forsøge sig med dyr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.