Måtte sige farvel :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. december 2010

Bom

Ja et lille trist indlæg fra mig, på denne ellers flotte sne aften..

Vi har desværre måttet tage afsked med vores kære hest Musse..  Han var ved og være en ældre herre på ca. 25 år (vi ved det ikke præcis, da vi er 3 el 4 ejer) Han har i et par dage haft lidt ondt i det ene for ben, men vi troede at det var fordi han var gledet ude på marken, men da vi kom over og skulle fodre dyrerne her til aften, lå han ned og kunne ikke komme op..  Så vi tog den svære beslutning og ringede efter dyrelægen kl 18, som så først kom kl 18.45.. Puha det var længe.. Musse fik dommen, forfangenhed, og det vidste jeg inderst inde godt, og derfor valgte vi og få ham aflivet, da han aldrig ville kunne få et værdigt liv på trods af han høje alder..
Musse fik 2½ gode år her hos os..

RIP Musse, håber du har det godt i heste himmelen nu..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

mom <3

Det er jeg ked af at høre.. Men det var også en flot alder! Håber han havde et godt liv. Tænk på de gode minder. Mange tanker herfra. Knuser

Anmeld

20. december 2010

Hasselnødden

The Rainbow Bridge

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor. Those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by. The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.

They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent. His eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

Then you cross The Rainbow Bridge together.... 

http://www.youtube.com/watch?v=JoBO6kJCBvw 

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Tulle Mus skriver:

Ja et lille trist indlæg fra mig, på denne ellers flotte sne aften..

Vi har desværre måttet tage afsked med vores kære hest Musse..  Han var ved og være en ældre herre på ca. 25 år (vi ved det ikke præcis, da vi er 3 el 4 ejer) Han har i et par dage haft lidt ondt i det ene for ben, men vi troede at det var fordi han var gledet ude på marken, men da vi kom over og skulle fodre dyrerne her til aften, lå han ned og kunne ikke komme op..  Så vi tog den svære beslutning og ringede efter dyrelægen kl 18, som så først kom kl 18.45.. Puha det var længe.. Musse fik dommen, forfangenhed, og det vidste jeg inderst inde godt, og derfor valgte vi og få ham aflivet, da han aldrig ville kunne få et værdigt liv på trods af han høje alder..
Musse fik 2½ gode år her hos os..

RIP Musse, håber du har det godt i heste himmelen nu..

Ja det er hårdt at sige farvel til sine elskede kæledyr.
Jeg måtte få aflivet begge mine heste på en og samme dag, men værst var det med min gamle ven Vizir, som blev 42 år.
Vi havde fulgtes ad gennem hele livet, han var 8 mdr da jeg fik ham og jeg var 3 år.
Min OX araberhoppe Arabella, måtte også aflives, hun var 21 år og måtte også afsted, da hun ikke kunne være alene og desuden også var en gammel tøs (OX'ere bliver normalt ikke ret gamle)
Heldigvis var jeg der for dem begge to, og jeg holdt min gamle vens hoved i mit skød og så ham glide stille og fredeligt bort.
Et kort sekund kunne jeg følges med ham mod lyset, men måtte så vende om.
Jeg savner ham og vil altid gøre det, men når det først bliver en plage at leve og uværdigt, så er det bedst at lade dem gå.
Jeg vil tænde et lys for din søde ven og sende både dig og ham en kærlig tanke.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2010

Pia.

Det gør mig frygteligt ondt for jer... Føler virkelig med jer....

Har selv haft to store tab med dyr - min gamle vallak og min elskede hund som jeg mistede sidste år... Det kommer jeg mig aldrig over... Mine dyr betyder alverden for mig ...

De bedste tanker til jer i en svær tid...

Anmeld

20. december 2010

twinboys

Bliver så ked af det når jeg læser sådanne indlæg

Anmeld

21. december 2010

Hasselnødden

SussieThyssen skriver:

Jeg måtte få aflivet begge mine heste på en og samme dag, men værst var det med min gamle ven Vizir, som blev 42 år.
Vi havde fulgtes ad gennem hele livet, han var 8 mdr da jeg fik ham og jeg var 3 år.
Min OX araberhoppe Arabella, måtte også aflives, hun var 21 år og måtte også afsted, da hun ikke kunne være alene og desuden også var en gammel tøs (OX'ere bliver normalt ikke ret gamle)
Heldigvis var jeg der for dem begge to, og jeg holdt min gamle vens hoved i mit skød og så ham glide stille og fredeligt bort.
Jeg savner ham og vil altid gøre det, men når det først bliver en plage at leve og uværdigt, så er det bedst at lade dem gå.

Kærligst
Sussie

Det må ikke have været nemt, men for smukt var afskeden ikke Bliver helt rørt.

Anmeld

21. december 2010

2721

årh stakkels du. Det er så hårdt at skulle sige farvel til et højt elskede dyr.

Anmeld

21. december 2010

Miamaja

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

42 aar? Det er da virkelig lang tid at have med et dyr.

Jeg kan bedst leve rart hvis jeg har et eller andet dyr omkring mig, saadan har jeg altid haft det. de giver mig en ro og glaede som mennesker ikke kan give, og jeg knytter mig helt sikkert saa jeg kan sagtens saette mig ind i savnet naar de gaar bort.

De er en form for familiemedlemmer. stort knus herfra

Anmeld

21. december 2010

slettet_7530

håber Musse har det godt i hestehimlen.

Ved i om den fejlede andet end forfangehed? det er jo en følgesygdom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.