Gammel lugt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2010

AnneBJ

Albertesmor skriver:

Vil lige sige at du kan få noget i Brugsen som er en efterligning af Rodalon der hedder minus lugt mener jeg, det virker som rodalon det ser ud som rodalon det lugter som rodalon og det indeholder det samme som rodalon det koster bare kun en treidedel af hvad rodalon koster

Topnice - tak for tippet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

SussieThyssen

Cris skriver:

En 40 graders vask med eddike, bare alm. billigst hvide eddike

Lige mine ord..så ingen grund til at gentage dig
Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2010

Pena

AnneBJ skriver:

Fedt! Det er nemlig temmelig meget tøj - og stofbleer! - og det fylder jo... har kun en alm. opvaskebalje... Så det skal helt sikkert afprøves!

Jamen det er jo godt. Mht hvor meget rodalon du skal bruge, ja så vil jeg sige en medium squis. Hehe. Måler det ikke, men vil gætte på en lille dl. Rodalon koster lidt, men er bestemt det værd. Du behøver ikke bruge skyllemiddel bagefter hvis du ikke vil. Bare du vasker det med sæbe efter rodalonen i forvasken.

Ja men så ved du da hvad du skal lave de næste dage. Min kat havde et seriøst uheld for en uge siden. Uden at komme for meget i detaljer så vaskede jeg 7-10 vaske på to dage, og brugte vel en hel flaske rodalon. Yummi

Anmeld

20. december 2010

Cris

SussieThyssen skriver:

Lige mine ord..så ingen grund til at gentage dig
Kærligst
Sussie

Jeg ville først prøve med eddike, da jeg bedre kan lide, at det ikke er giftig... Rodalon ville være min planB   Jeg bruger faktisk meget tit eddike til vores tøj (i stedet for skyllemiddel)

Forresten! I superbrugsen sælger de noget der hedder Soda. Det er også harmløs. Du putter 1 spsk i stedet for vaskepulver og så eddike i stedet for skyllemiddel og dit nyt gamle tøj bliver dejlig frisk og blød. Jeg vasker altid brugt tøj på den måde inden vi bruger det  

Anmeld

20. december 2010

Pena

AnneBJ skriver:

Topnice - tak for tippet!

Det er korrekt det hun skriver om minus lugt.

Det var faktisk også det jeg brugte sidst. Der står på flasken man ikke må bruge det i vaskemaskinen, men det har jeg altså gjort, og maskinen virker da endnu. Meen hvis du er usikker på om det skader maskinen, skulle du måske lige undersøge det lidt.

Anmeld

20. december 2010

Kongmulle

AnneBJ skriver:

Nu har jeg altså brug for et husmoderråd... Vi har købt noget tøj brugt her igår, og jeg er 100% overbevidst om, at tøjet er vasket dengang det blev lagt væk - max et par år siden.

Men det lugter gammelt. Sådan lugtede der også i sælgernes hus, selvom det var helt tydeligt at der var rent og pænt! Jeg er stødt på sådan en lugt før, men vi lugter jo alle forskelligt, og det har ikke været noget problem.

Efter vi kom hjem med tøjet, kunne vi lugte det mere og mere i hele lejligheden. Jeg besluttede derfor at vaske det - bare lige på sådan et hurtigtprogram, med en ekstra centrifugering; det er jo ikke beskidt.
Det er vasket med alm. vaskemiddel og skyllemiddel, men det lugter stadig. Har I et godt råd? Jeg er ikke som sådan parfumeforskrækket (så havde jeg jo ikke brugt skyllemiddel) men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, når ikke engang vaskemiddel der dufter + skyllemiddel hjælper...

Du kan tage en spand/balje/babybadekar og lave en blanding med Rodalon(husk det skal være til indendørs) og vand og lægge det i blød i. Det er super godt.

held og lykke

Hilsen Mulle

Anmeld

20. december 2010

AnneBJ

Cris skriver:

Jeg ville først prøve med eddike, da jeg bedre kan lide, at det ikke er giftig... Rodalon ville være min planB   Jeg bruger faktisk meget tit eddike til vores tøj (i stedet for skyllemiddel)

Forresten! I superbrugsen sælger de noget der hedder Soda. Det er også harmløs. Du putter 1 spsk i stedet for vaskepulver og så eddike i stedet for skyllemiddel og dit nyt gamle tøj bliver dejlig frisk og blød. Jeg vasker altid brugt tøj på den måde inden vi bruger det  

Tror du det tager lugten? Hmm.. det er self værd at prøve, og så have rodalon som plan b..

Anmeld

20. december 2010

AnneBJ

Hvor er I altså gode! Tusind tak for råddene, de skal helt sikkert afprøves!

Anmeld

20. december 2010

Benjamins'mor

Hvis du evt. har et badekar kan du ligge det i blød der.

Anmeld

20. december 2010

AnneBJ

281210 skriver:

Hvis du evt. har et badekar kan du ligge det i blød der.

Har hverken badekar, babybadekar, spand eller noget... udover en opvaskebalje... men hvis det ikke lykkes med SODA og eddike, køber vi bare babybadekarret lidt tidligere end beregnet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.