Vænne barnet af med mad om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2010

SussieThyssen

Carina1984 skriver:

Godt at høre tak for svar

Det var så lidt.
Forresten, så vil han da helt sikket vokse fra det med tiden, men det skyldes ikke altid en uvane, at de gør sådan, men ganske enkelt den at kemien i kroppen dikterer det...hvis du kan følge mig!?!
Irriterende er det helt sikkert, men jeg tror det er vigtigere at du ser på, at din lille søn måske vitterligt vågner fordi han ER sulten...og vi ved jo alle hvor ubehageligt det er, at have den der sultfornemmelse, der ligefrem kan give krampe i maven.
Jeg går ud fra at du giver ham en flaske med kamillete???
Så vænd ham til at flasken allerede er i sengen, så han selv bare kan tage den, når han vågner.
Stil den ned i hjørnet af sengen inden du selv går i seng.
Jeg har selv gjort sådan med mine, og det har været på den måde jeg har løst problemet med nattevågning med et par af dem i den alder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

>>Carina<<

SussieThyssen skriver:

Det var så lidt.
Forresten, så vil han da helt sikket vokse fra det med tiden, men det skyldes ikke altid en uvane, at de gør sådan, men ganske enkelt den at kemien i kroppen dikterer det...hvis du kan følge mig!?!
Irriterende er det helt sikkert, men jeg tror det er vigtigere at du ser på, at din lille søn måske vitterligt vågner fordi han ER sulten...og vi ved jo alle hvor ubehageligt det er, at have den der sultfornemmelse, der ligefrem kan give krampe i maven.
Jeg går ud fra at du giver ham en flaske med kamillete???
Så vænd ham til at flasken allerede er i sengen, så han selv bare kan tage den, når han vågner.
Stil den ned i hjørnet af sengen inden du selv går i seng.
Jeg har selv gjort sådan med mine, og det har været på den måde jeg har løst problemet med nattevågning med et par af dem i den alder.

Jeg har hele tiden holdt på at drengen ER sulten men flere har sagt at det bare er en dum vane. Han får vælling pt om natten.Smart at vænne ham til at flasken står i sengen. Men hvordan lærer han det???Og og og hva nu når han karter rundt i sengen om natten og ligger på tværs og i den ene og anden ende. Så tror jeg nok han ska få væltet flasken

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Carina1984 skriver:

Jeg har hele tiden holdt på at drengen ER sulten men flere har sagt at det bare er en dum vane. Han får vælling pt om natten.Smart at vænne ham til at flasken står i sengen. Men hvordan lærer han det???Og og og hva nu når han karter rundt i sengen om natten og ligger på tværs og i den ene og anden ende. Så tror jeg nok han ska få væltet flasken

Jeg tror du skal stoppe med vællingen og bare give ham kamille i stedet, det burde han kunne klare sig på.

Han lærer hurtigt at den står i hjørnet af sengen, hvis du et par gange går ind, når han vågner, og viser ham hvor den står.
Jeg gjorde det, at jeg tog en stofble og lavede en lille pose i hjørnet hvor den stod nede i. Jeg tror også, du kan bruge et viskestykke eller et gammelt tørkæde, som du binder fast i hjørnet. Så skal flasken naturligvis lige stikke lidt op, så han kan se den.
Når du har vist ham den et par gange, så kan han sagtens selv finde den, det er han stor nok til 

Anmeld

20. december 2010

>>Carina<<

SussieThyssen skriver:

Jeg tror du skal stoppe med vællingen og bare give ham kamille i stedet, det burde han kunne klare sig på.

Han lærer hurtigt at den står i hjørnet af sengen, hvis du et par gange går ind, når han vågner, og viser ham hvor den står.
Jeg gjorde det, at jeg tog en stofble og lavede en lille pose i hjørnet hvor den stod nede i. Jeg tror også, du kan bruge et viskestykke eller et gammelt tørkæde, som du binder fast i hjørnet. Så skal flasken naturligvis lige stikke lidt op, så han kan se den.
Når du har vist ham den et par gange, så kan han sagtens selv finde den, det er han stor nok til 

Super. Tak det vil jeg prøve

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Carina1984 skriver:

Super. Tak det vil jeg prøve

Det var så lidt

Anmeld

20. december 2010

SHERO

Jeg har lige været møllen igennem. Min søn sov igennem fra han var 3½ månede ca, og begyndte for 2½ månede siden at vågne om natten, tilsidst var han vågen mellem  3-15 gange iløbet af natten, og så var han ellers bare træt og pyldret hele dagen...

Jeg tog en næsten kold tyrker. Han kom ind til mig og sove da han vågnede første gang, og så trøstede jeg ham der, han var heeelt hysterisk første nat, blev ammet en enkelt gang, næste nat slet ikke, efter 2 virkelig hårde nætter med meeget gråd, fandt han ud af han ikke skulle spise om natten, og har sovet igennem de sidst 4 nætter... krydser fingre for det forsætter, selvom vi står op klokken 5 nu

Tror du skal mærke efter om det er vane eller fordi han rent faktisk er sulten.. hvis det er det første er der ikke andet for end at bryde den, er det sult så er det bare at vente til det vænner... i hvert fald mit bud...

Anmeld

21. december 2010

>>Carina<<

SussieThyssen skriver:

Det var så lidt

Jubiii han har sovet hele natten uden at sku ha andet end sutten

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Carina1984 skriver:

Jubiii han har sovet hele natten uden at sku ha andet end sutten

Weeee...hvor dejligt 

Anmeld

21. december 2010

Maise

åhhh det er ikke bare mig kan jeg høre der er oppe hver nat og give flaske. Her falder hun også i søvn med det samme bagefter. jeg kan nøjes med en meget fortyndet flaske mælk, så svarer bare til lun væske. prøvede at trappe ud i oktober. efter 10 nætter med grædende baby i op til 1,5 time skreg og græd sig i søvn, gav jeg op. jeg tænkte at hun jo måtte have bru for den siden det tog så lang tid og jeg ikke kunne vænne hende af. jeg skal til at forsøge igen. hun spiser meget mere nu, men er ved at tage middagsflasken fra hende nu, så venter lige lidt til det er overstået. held og lykke

Anmeld

21. december 2010

Tulle28

Maise skriver:

åhhh det er ikke bare mig kan jeg høre der er oppe hver nat og give flaske. Her falder hun også i søvn med det samme bagefter. jeg kan nøjes med en meget fortyndet flaske mælk, så svarer bare til lun væske. prøvede at trappe ud i oktober. efter 10 nætter med grædende baby i op til 1,5 time skreg og græd sig i søvn, gav jeg op. jeg tænkte at hun jo måtte have bru for den siden det tog så lang tid og jeg ikke kunne vænne hende af. jeg skal til at forsøge igen. hun spiser meget mere nu, men er ved at tage middagsflasken fra hende nu, så venter lige lidt til det er overstået. held og lykke

Ajjj det havde jeg slet ikke kunne holde til!! Men når hun fortsætter med at græde så mange nætter, tror du så ikke også det er fordi hun vitterlig ER sulten?

Knus Tulle, som også fodrer sin næsten 9 mdr. gamle datter et par gange om natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.