Rockertand skriver:
Tak for at du også belyser den anden side - men dine historier kan være alt fra sandhed til at være én fjer, der bliver til 5 høns, og faktum er, at der er rigtig mange, der har helt igennem suveræne dagplejemødre, der ville gøre alt for "deres" børn.
Nå ja, - og du arbejder jo så også lige som pædagog, det kan man ikke ligefrem sige er grundlag for at være upartisk, da der tit og ofte er uoverensstemmelser mellem hverdagen i f.eks. en vuggestue og hos en dagplejer (for slet ikke at snakke om holdningen hos mange pædagoger; JEG er uddannet pædagog, DE er bare ansat til at passe børn..), jeg er "kun" forælder og er overlykkelig for min dagplejemor, jeg har aldrig - som i never-ever - oplevet, at mit barn ville med hjem igen eller var ked af at være hos hende, hun har været med til at udvikle og drage omsorg for mit barn, når jeg var på arbejde, og hun har gjort et kanon stykke arbejde - hun har selv 3 børn og har behandlet alle dagplejebørn som sine egne.
Min mand og jeg har fravalgt at have uddannede pædagoger (i flertal, det er aldrig de samme, der er der hele dagen) til at passe vores børn, vi prioriterer trygheden og de faste holdepunkter, og at den der har passet vores barn hele dagen også kan fortælle, hvordan barnet har haft det, når vi afhenter - har prøvet større pasningstilbud 1 uge, hvor svaret var "øhm, det ved jeg ikke, jeg mødte først til middag" - doh, hvad skal jeg bruge DET til?
Der findes bestemt også dygtige dagplejere, men skal lige siges at bortset fra den historie min veninde fortalte mig, så har jeg selv oplevet de andre, og der er mere hvor det kommer fra, desværre. Der kan også fortælles historier om pædagoger, det vil jeg bestemt ikke modsige. Men jeg oplever bare at vi kollegaer holder et kritisk øje på hinanden og pædagogikken, og det ikke er usædvanligt, at man lige prikker hinanden på skulderen og tager en snak om situation som kunne have været tackel anderledes.
Vi har faktisk også fravalgt institutioner, så helt farvet af mit fag er jeg ikke. Jeg går hjemme og passer min pige på 2 år selv, og de store er ikke i SFO. Vi havde også ung pige i huset til dem, indtil de skulle i børnehave. Så jeg er ikke institutionsfanatiker