lorte vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. december 2010

Anonym trådstarter

hej alle

jeg har lidt jeg vil dele med jer..

jeg kom hjem i torsdags og fik af vide nogen ik så rare ting der var sket i vuggestuen hvor min datter går..

min kæreste sku hente min datter og det han gjort tit.. men da han kom der hen så det lukket ud og det var underligt da der var over en time til de lukkede..

han gik hen til døren og der var lidt lys og gik ind.. og der var ingen lige i nærheden.. han gik ved mellem stuerne og ja stadig ingen. så gik han tilbage og der dukkede en mand op med 2 børn og så spurgte han efter vores datter og han sagde jamen hun er da blevet hentet og nej det er hun ik da jeg jo står her..

og de gik ind på den ene stue og lige pludselig ku de høre en græde og ja det var så min datter som lå udenfor i kryben og græd og var iskold..

han viste ik hun lå der.. ingen fortalt ham det.. fuck hva sker der for folk..

er så sur og vred..

hva vis de 2 børn var blevet hentet så havde hun ligget der og ja vil ik tænkte på hva der så ville ha sket..

nu græd hun så måske havde han hørt hende inden han gik men vis hun ik gjorde og sov..

fuck jeg er sur og vil ik være der mere..

og jeg ringet og klaget over det..

og taget snak med lederen..

synes ik helt de har sagt undskyld nok..

nu jeg snakket med plasanvisning og andre om det og fået en ny plads..  nok heldig.. men stoler ik på den der over..

synes der sker mange fejl i vuggestuer og børnehavner...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

Tdittmann

hvilken pasningsform har du så fået tilbudt.

Lidt af samme situation som du har skrevet har gjort at jeg har valgt dagpleje til mine børn og været rigtig glad for det.

Kan godt forstå du ikke er tilfreds med vuggestuen - håber snart at du finder en bedre løsning

Anmeld

20. december 2010

Sjl-msl-Mkl

Hold da op, Jeg havde ringet til kommunen med det samme.. Det hvade jeg bare ikke fundet mig i, de må sgu have bedre styr på det end som så. FØJ hvor ville jeg ikke sende hende afsted mere.

Netop af sådan en grund valgte jeg dagpleje til mit barn. Der er bare lidt mere styr på det..

Anmeld

20. december 2010

Rockertand

Nemlig - hvis du får den helt rigtige dagplejemor, hvor kemi og temperament passer, så er der intet, der slår den omsorg og kærlighed og udvikling, en dagplejemor kan give dit barn...taler af egen erfaring og glæder mig til at aflevere min yngste til hende

Anmeld

20. december 2010

dorthemus

Puha, som mor gør det ondt helt ind i hjertet og som pædagog skammer jeg mig på deres vegne..det er helt igennem uacceptabelt

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

det var dog utroligt.

Eiii jeg var flegnet helt ud 
Jeg kan da virkeligt godt forstå du har klaget, men du skal også gøre det skriftligt, og faktisk ville jeg endda have gået et skridt videre og have skrevet et læserbrev til både den lokale og regionsaviserne.

Kan du ikke få en dagpleje i stedet for en vuggestue??
Så er der da mere hold på tingene og ikke den store fare for at dit barn bliver glemt mellem de andre børn.
Jeg har ikke så meget mere at sige andet end at jeg sender dig 1000 knus.
Godt at småbørn ikke husker den slags ting, men at du aldrig vil kunne glemme det, kan jeg kun hjertens godt forstå.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2010

Lolli

Guuuuud nej da. Sider næsten og tuder, så ondt gør det i mit hjerte. Stakkels lille pus. Jeg havde godt nok heller ikke kunne aflevere mit barn der igen. Godt at du har fået noget andet.

Anmeld

20. december 2010

Sildefisk

Uha sikke en oplevelse, kan godt forstå du er vred og ked, det er helt uacceptabelt 

Men når det er sagt, er jeg lidt ked af det billede mange har af vs. Min søn er MEGET glad for sin vs og pædagogerne er super sympatiske, opmærksomme og fagligt dygtige ! Vi har tværtimod haft dumme oplevelser med en dp, men det får mig  ikke til at skære alle dp´er over i en kam Ved jo der helt sikkert findes super dpér derude, vi fik bare ikke en af dem

Knus myr der selv er pædagog og elsker sit erhverv med alle de dejlige unger men som også er mor, der selv var blevet vred og ked af et glemt barn.

Anmeld

20. december 2010

Mi

Nu bliver dp lovprist, så må bare lige dele med jer, at hvad der sker bag dp lukkede dør ved ingen. Gennem mit arbejde som pædagog har jeg mødt mange dagplejer og set forfærdelige ting.

En bekendt som er dagplejer siger, at hun aldrig ville sætte sine egne børn i dagpleje, for man ved aldrig hvad man får. Hun havde set at en kollega havde et barn som græd rigtig meget hele tiden, og til sidst var det blevet for meget for en af de andre dp i legestuen. Hun havde så sat det er 1 årige barn i en højstol med hovedet ind mod væggen og sagt, at der kunne barnet så blive siddende indtil det var færdig med at græde

Så en dagplejer som sad på et tæppe og spiste med nogle små børn (det er altså en motorisk udfordring for 1-2 årige). Da det ene barn vælter sin kop ved et uheld får pigen at vide af dp, at så må hun ikke få mere at drikke

En dagplejer jeg mødte gennem mit arbejde pralede med at hendes børn sagtens kunne gå langt. Så fortalte hun en rute de ofte gik på ca 4 km  Det er bare alt for langt for sådan nogle små ben

Min pointe er blot at der er rådne mennesker alle steder, men i en vuggestue er der dog en vis kontrol fordi der er flere på arbejde samtidig.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

20. december 2010

Rockertand

MarianneSonne skriver:

Nu bliver dp lovprist, så må bare lige dele med jer, at hvad der sker bag dp lukkede dør ved ingen. Gennem mit arbejde som pædagog har jeg mødt mange dagplejer og set forfærdelige ting.

En bekendt som er dagplejer siger, at hun aldrig ville sætte sine egne børn i dagpleje, for man ved aldrig hvad man får. Hun havde set at en kollega havde et barn som græd rigtig meget hele tiden, og til sidst var det blevet for meget for en af de andre dp i legestuen. Hun havde så sat det er 1 årige barn i en højstol med hovedet ind mod væggen og sagt, at der kunne barnet så blive siddende indtil det var færdig med at græde

Så en dagplejer som sad på et tæppe og spiste med nogle små børn (det er altså en motorisk udfordring for 1-2 årige). Da det ene barn vælter sin kop ved et uheld får pigen at vide af dp, at så må hun ikke få mere at drikke

En dagplejer jeg mødte gennem mit arbejde pralede med at hendes børn sagtens kunne gå langt. Så fortalte hun en rute de ofte gik på ca 4 km  Det er bare alt for langt for sådan nogle små ben

Min pointe er blot at der er rådne mennesker alle steder, men i en vuggestue er der dog en vis kontrol fordi der er flere på arbejde samtidig.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Tak for at du også belyser den anden side - men dine historier kan være alt fra sandhed til at være én fjer, der bliver til 5 høns, og faktum er, at der er rigtig mange, der har helt igennem suveræne dagplejemødre, der ville gøre alt for "deres" børn.

Nå ja, - og du arbejder jo så også lige som pædagog, det kan man ikke ligefrem sige er grundlag for at være upartisk, da der tit og ofte er uoverensstemmelser mellem hverdagen i f.eks. en vuggestue og hos en dagplejer (for slet ikke at snakke om holdningen hos mange pædagoger; JEG er uddannet pædagog, DE er bare ansat til at passe børn..), jeg er "kun" forælder og er overlykkelig for min dagplejemor, jeg har aldrig - som i never-ever - oplevet, at mit barn ville med hjem igen eller var ked af at være hos hende, hun har været med til at udvikle og drage omsorg for mit barn, når jeg var på arbejde, og hun har gjort et kanon stykke arbejde - hun har selv 3 børn og har behandlet alle dagplejebørn som sine egne.

Min mand og jeg har fravalgt at have uddannede pædagoger (i flertal, det er aldrig de samme, der er der hele dagen) til at passe vores børn, vi prioriterer trygheden og de faste holdepunkter, og at den der har passet vores barn hele dagen også kan fortælle, hvordan barnet har haft det, når vi afhenter - har prøvet større pasningstilbud 1 uge, hvor svaret var "øhm, det ved jeg ikke, jeg mødte først til middag" - doh, hvad skal jeg bruge DET til?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.