spørgsmål ang kontanthjælp stop???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.455 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. december 2010

Anonym trådstarter

Håber der nogen herinde der lige kan hjælpe mig

Jeg starter uddannelse 3 feb 2011... så jeg er jo egentlig ledig til d 31 jan 2010...

Men så sagde min sagsbehandler af jeg  stopper med kontanthjælp d 31 dec... hmmm ja for dem er det jo den bedste løsning... men jeg er vel i realiteten berettet i jan også...

hva siger i...???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jeg starter uddannelse 3 feb 2011... så jeg er jo egentlig ledig til d 31 jan 2010...

Men så sagde min sagsbehandler af jeg  stopper med kontanthjælp d 31 dec... hmmm ja for dem er det jo den bedste løsning... men jeg er vel i realiteten berettet i jan også...

hva siger i...???

det letteste ville da være at du ringede til din sagsbehandler og fik vedkommende til at forklare dig hvorfor du ikke kan få udbetaling til januar også?

eller om det er sådan at du får KH d. 31. dec som så skal bruges i januar jo

Anmeld

20. december 2010

ESB

Anonym skriver:

hva siger i...???

Det er fordi kh er bagud og su forud, så det er rigtig nok du ikke får sidst i januar for der får du su.. held og lykke med udd.

Anmeld

20. december 2010

Gittemor09

Anonym skriver:

hva siger i...???

grunden til at du ikke få for januar måned er at den jo er tilbageudbetalt og su er forudbetalt... dvs. at du kan ikke både få kontanthjælp og su 1. februar...

men du er jo så heller ikke berettiget til at møde op i en evt. aktivering i januar måned...

gav det lidt mening??

du kan prøve at snakke med din sagsbehandler, om du må få begge dele alligevel, i nogle tilfælde siger de altså ja...

Anmeld

20. december 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

det letteste ville da være at du ringede til din sagsbehandler og fik vedkommende til at forklare dig hvorfor du ikke kan få udbetaling til januar også?

eller om det er sådan at du får KH d. 31. dec som så skal bruges i januar jo

har også ringet hun var bare ikke tilstede lige nu..så ville bare lige benyttet vente tiden til lige af forhøre mig om jeg var heeeelt galt på den...

Anmeld

20. december 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

har også ringet hun var bare ikke tilstede lige nu..så ville bare lige benyttet vente tiden til lige af forhøre mig om jeg var heeeelt galt på den...

min kæreste er socialrådgiver uddannet, har lige spurgt ham... KH er bagud betalt, derved vil du få en udbetling i slutningen af dec, som du jo så skal bruge til januar

Anmeld

20. december 2010

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

grunden til at du ikke få for januar måned er at den jo er tilbageudbetalt og su er forudbetalt... dvs. at du kan ikke både få kontanthjælp og su 1. februar...

men du er jo så heller ikke berettiget til at møde op i en evt. aktivering i januar måned...

gav det lidt mening??

du kan prøve at snakke med din sagsbehandler, om du må få begge dele alligevel, i nogle tilfælde siger de altså ja...

Ja det helt rigtig var du skriver...

det giver os mening af det skulle være den sidste d 31 dec..og så alligevel ikke..

for jeg er jo ledig hele jan også... og ja su er jo fra feb... hmmm ja må jo bare ringe og hre..kunne være heldig...smiler

Anmeld

20. december 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

min kæreste er socialrådgiver uddannet, har lige spurgt ham... KH er bagud betalt, derved vil du få en udbetling i slutningen af dec, som du jo så skal bruge til januar

ja os det jeg tænkte først...blev bare i tvivl da en sagde af jeg jo faktisk var ledig i hele jan også og derfor berettet... men tak fordi du spurgte..han må jo i hvert fald vide det...

Anmeld

20. december 2010

ESB

Anonym skriver:

Ja det helt rigtig var du skriver...

det giver os mening af det skulle være den sidste d 31 dec..og så alligevel ikke..

for jeg er jo ledig hele jan også... og ja su er jo fra feb... hmmm ja må jo bare ringe og hre..kunne være heldig...smiler

Men det handler jo om at du får penge der hvor du også ville have skulle have kh...og kh udbetales KUN hvis ikke du har en anden indkomst og så er det lige meget hvilke måneder man får dem for, det handler om hvornår du får dem-

Jeg har selv stået i samme situation og fik kun su.. alt andet ville heller ikke være fair jo..

Anmeld

20. december 2010

maria87

ja du SKal os ha kontanthjælp i januar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.