er bare så brugt... please hjælp mig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2010

Na-Wi

merle2010 skriver:

min datter er 7 mdr og en meget bestemt dame... hun NÆGTER at sove til middag, og falder kun i søvn, hvis jeg ligger og holder om hende.. og så sover hun max 1 time... hvad pokker skal jeg gøre?? når jeg ligger hende skriger hun helt uhæmmet, og bliver ved... hun er møg træt, og hvis hun så endelig falder i søvn, så sover hun max 1 time..

hun skriger, græder og pylrer dagen lang... og går helt amok, hvis jeg ikke er lige i nærheden.. kan ikke lege selv mere, kun hvis jeg leger med hende... hun styrer jo snart hele huset.. føler ikke jeg kan lave andet end at hænge med hende...

hun skal begynde i vuggestue her 1 februar, og jeg frygter det sååå meget, når nu hun er så mor pattet... mangler sku nogle gode råd, da jeg ikke kan holde ud at høre hende brokke og pylre dagen lang... hvis bare hun ville sove altså.. 1 time om dagen er jo bestemt ikke nok til sådan en lille størrelse...

please.. hjælp mig

Øv altså! det er bare så skide hårdt

Men men da min søn startede i dagpleje, var jeg også nervøs for hvordan det ville komme til at gå, og om dagplejeren ville kunne klarer det.. Men hun fik lyn hurtigt kørt nye rutiner ind i ham så han sov til middag i sin barnevogn (han har aldrig været god til at sove i den) og nu hvor han er over 1 år kører det stadig på skinner, så lige på det punkt tror jeg ikke du skal være så nervøs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

PernilleB

merle2010 skriver:

hun får altid noget at drikke inden hun skal sove.. men kunne da godt være jeg skulle prøve at give hende lidt vand, når hun skriger sådan... det er bare så hårdt, fordi hun så er overtræt resten af dagen... hun skal jo altså osse sove til middag når hun starter i vuggestue... er bare på herrens mark

man kan jo altid prøve... min datter gider ikk vand..!!! kun mælk og saft... har din datter tænder..???

Anmeld

19. december 2010

merle2010

PernilleB skriver:

man kan jo altid prøve... min datter gider ikk vand..!!! kun mælk og saft... har din datter tænder..???

nej hun har ingen tænder endnu... så det kan jo osse være dem der er på vej... nogengange når hun får rugbrød, virker det osse som om, det gør ondt når hun tygger med gummerne.. det kan da godt være de er ved at være ømme.. har din datter nogen tænder??

Anmeld

20. december 2010

PernilleB

merle2010 skriver:

nej hun har ingen tænder endnu... så det kan jo osse være dem der er på vej... nogengange når hun får rugbrød, virker det osse som om, det gør ondt når hun tygger med gummerne.. det kan da godt være de er ved at være ømme.. har din datter nogen tænder??

ja hun fik 2 for 1½ uge siden... og alt det du beskriver sådan var hun... lige indtil tanden kom, BUM så var der ikk noget... så gik der... 1 dag tror jeg... så begyndte hun igen og 2 dage efter var der en mere... der kunne meget vel være... prøv a øv a du gern emå kigge hende i munen... massére hendes gummer med din finger... det er øjest sandsynligt i undermunden de kommer først..

Anmeld

20. december 2010

Eliza/lykke

Der er noget med de unger på 7 mrd. Elizabeth er 7 mrd og 1 uge, og ihhhhhhhhhhhh altså, jeg må indrømme at jeg nyder, når jeg afleverer hende i VS for tiden.

Hun er SÅ pirrelig, og gider ingenting. Hun sover 1 time formiddag og 1 time eftermiddag - og er DØDTRÆT, og dermed gider hun ikke at spise. Hun gider ikke at lege de lege, som vi plejer at lave sammen. Hun vil ikke nusses, eller ligge i arm eller noget som helst.

Jeg synes også, at det er pissehårdt. Jeg gruer for vores juleferie, hvor VS er lukket.

MEN, du skal ikke tænke på det med dagplejen. Det er først til feb., og til den tid er hun 9 mrd og verdens nemmeste og tillidsfulde barn, bare vent - det er jeg sikker på. Elizabeth er også meget morglad, og det tog lige et par dage i indkøringen i VS, før hun fattede, at jeg ikke var der. Nu kører det rigtig godt. Hun startede som 6 mrd.

Lige nu skal du overleve - og du har helt klart brug for aflastning. Den lille har måske også brug for en pause - det blir nemt en ondt cirkel, når man er kørt træt. Nu spør jeg uden hæmninger - kan du få rykket hendes  plads frem til 1. januar i stedet for? Så har du en længere indkøring, og får hurtigere aflastning. Måske er det en god ide.

Jeg aner ikke, hvorfor vores unger er sådan for tiden. Elizabeth har to tænder, men der er en på vej i overmunden. Jeg tror bestemt, at det er tænderne, som er skyld i deres dårlige humør. Hos os tog det 3 uger med de to første tænder, før vi fik vores glade datter tilbage. Det regner jeg også med denne gang - så vi er først på den anden side af jul, før tanden måske bryder igennem................

ØVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVv lad os holde sammen!

Anmeld

20. december 2010

Mumto3

først en kramme, det er super hårdt når børn ikke sover!!! -men dernøst må jeg også sige, at jeg tror ikke på at en lille baby kan NÆGTE at sove... så bevidste er de slet ikke og hvad skulle hun iøvrigt få ud af at nægte at sove??? Måske har hun svært ved at overgive sig til søvnen, alene. HVad med at tage et powernap med hende inde i dobbeltsengen indtil hun er kommet sig over denne fase. Så er du også meget mere friske til at være sammen med hende. -og så vil jeg anbefale en slynge, så hun kan være tæt på dig, og du kan få lavet de ting du gerne vil. Vutpi -og så blev jeres begge tos behov opfyldt på en gang!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.