merle2010 skriver:
min datter er 7 mdr og en meget bestemt dame... hun NÆGTER at sove til middag, og falder kun i søvn, hvis jeg ligger og holder om hende.. og så sover hun max 1 time... hvad pokker skal jeg gøre?? når jeg ligger hende skriger hun helt uhæmmet, og bliver ved... hun er møg træt, og hvis hun så endelig falder i søvn, så sover hun max 1 time..
hun skriger, græder og pylrer dagen lang... og går helt amok, hvis jeg ikke er lige i nærheden.. kan ikke lege selv mere, kun hvis jeg leger med hende... hun styrer jo snart hele huset.. føler ikke jeg kan lave andet end at hænge med hende...
hun skal begynde i vuggestue her 1 februar, og jeg frygter det sååå meget, når nu hun er så mor pattet... mangler sku nogle gode råd, da jeg ikke kan holde ud at høre hende brokke og pylre dagen lang... hvis bare hun ville sove altså.. 1 time om dagen er jo bestemt ikke nok til sådan en lille størrelse...
please.. hjælp mig
Ak ja..sådan var min den ældste også.
Fra hun var 10 mdr holdt hun helt op med at sove om dagen.
Men jeg gjorde altså det, at jeg lagde hende ind i sin seng i halvanden time til frokost, uanset hvad. Så sørgede jeg for at der var legetøj i sengen og gik så og lukkede døren.
Ja, det tog noget skrigeri, men jeg gik kun ind til hende ca engang hvert kvarter..og uden snak tjekkede jeg op på hende, gav hende al legetøjet tilbage og gik igen. Ingen snak, ingen underholdning.
Efter få dage blev det en vane, og jeg kunne så få lidt morkvalitetstid for mig selv, den halvanden time.
Til gengæld så sov hun fra halv 7 om aftenen og til halv 7 næste morgen i flere år.
Men...nu havde jeg hende jo også hjemme til hun skulle i skole, så tingene var en hel del anderledes dengang.
Nu skal din jo så snart starte i institution, og jeg vil da anbefale, at du stille og roligt tager den derfra.
Den omvæltning kan sagtens køre hende træt, og så synes jeg, at du sammen med pædagogerne, skal se om du kan få indkørt en ny rytme med hende, som du så også kan køre i weekenderne.
Men hvis jeg var dig, så ville jeg jo nok trække den lidt fra nu af..og så må hun altså tage nogle arrigflip over ikke at kunne hundse rundt med mor hele tiden.

Kærligst
Sussie