Hpv vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Gaia

Malthes mor skriver:

Er der nogen herinde, som er HPV vaccineret eller overvejer at blive det? Eller overhovedet ikke mener det er nødvendigt?

Har I taget stilling?

Og hvad med jer, som har piger, skal de vacceneres?

Og til jer, som ikke lige ved hvad jeg mener, så er det vaccination mod livmoderhalskræft.

Jeg spørger, da jeg i julegave i år, har ønsket mig penge til at blive vaccineret for.

Så i det nye år, vil jg bestille en tid til at få de tre stik.

Din alder taget i betragtning ( uden at synes du er gammel , absolut ikke). Vil jeg sige du med ret stor sandsynlighed allerede har hpv i dig. Spørgsmålet er så hvilken en af de mange mange typer du har. Du har jo givet at du ikke har haft celleforandringer en hpv med lav risiko. Hvilket vil sige du godt kan lade dig vacc. Ved bare ik hvor godt den sikre, når man har været seksuel aktiv i mange år. Jeg har desværre celleforandringer og desværre også hov med høj risiko, så derfor kan det f.eks. Ikke betale sig for mig at få vacc. Dog sagde lægen på sygehuset at havde jeg ikke hpv i høj risiko, kunne det være en fordel med vacc. Selvom jeg eR 30 år. Hav helt sikkert fået den så. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Gaia

Nåja min datter skalheltsikkerthave vacc. Når den tid engang kommer! 

Anmeld

29. januar 2012

Sildefisk

Jeg har ikke fået den, da jeg allerede har hpv, så min historie kan fortælle lidt om hvordan det er -på den anden side.

I 2004, skal jeg som 23 årig til tjek for celleforandringer, som alle kvinder her i dk, bliver det tilbudt.

Jeg siger ja tak og tænker ikke mere over det.

Lægen ringer, beder mig komme og da jeg kommer, får jeg afvide jeg skal sætte mig ned 

Beskeden er at jeg har celleforandringer i sidste stadie før reel kræft og jeg skal derfor have et keglesnit- NU!

Jeg får mit keglesnit og efter nogen tid kommer der ro på, jeg bliver regelmæssigt tjekket hver 3. mdr.

Jeg bliver gravid i 2008 og alt går fint indtil uge 17-18, hvor jeg pludselig får stærke smerter og en fornemmelse af, at han er på vej ud.

Jeg bliver via egen læge, hasteindlagt og det viser sig at min livmoderhals er så forkortet (grundet mit store keglesnit) at jeg er ved at gå i fødsel  Får afvide jeg SKAL LIGGE og KUN LIGGE, det næste døgn og håbe på, at han bliver derinde, da de intet ville kunne gøre, hvis jeg gik i fødsel. Behøver jeg fortælle at jeg gennemlevede mit livs værste marridt 

Gudskelov blev han derinde, men jeg måtte forsat ligge ned indtil uge 34, hvor jeg måtte gå lidt frem til uge 37. Jeg blev scannet hver uge, for at tjekke LH, der blev mindre og mindre.

I alt lå jeg i sengen uafbrudt 15-16 uger og det satte sine spor på psyken og min krop.

Anden graviditet, var ligeså, dog måtte jeg lidt mere, da man jo vidste jeg kunne passe på mig selv.

Nu i 2011 har jeg fået konstateret celleforandringer igen  og denne gang kan man ikke nøjes med at lave keglesnit, hvis det viser sig at være slemt igen (venter på svar)

Så JA jeg ville have taget vaccinen og JA min datter skal have den.!

Anmeld

29. januar 2012

M&N

Malthes mor skriver:

Er der nogen herinde, som er HPV vaccineret eller overvejer at blive det? Eller overhovedet ikke mener det er nødvendigt?

Har I taget stilling?

Og hvad med jer, som har piger, skal de vacceneres?

Og til jer, som ikke lige ved hvad jeg mener, så er det vaccination mod livmoderhalskræft.

Jeg spørger, da jeg i julegave i år, har ønsket mig penge til at blive vaccineret for.

Så i det nye år, vil jg bestille en tid til at få de tre stik.

Hej, jeg har fået HPV vaccinen, men jeg nåede lige grænsen da det var gratis, så jeg  fik mine 3 stik gratis.

Jeg fik det anbefalet, tænkte ikke rigtig videre over det, men jeg er glad for den dag idag at jeg fik den alligevel 

Anmeld

29. januar 2012

An&Jo

jeg regner bestemt med at jeg skal have den når jeg har født..

og får jeg en datter, ja så skal hun helt klart os have den.. vi har så meget kræft i familien at jeg ikke tør at lade være.. :/

Anmeld

29. januar 2012

Clisolka

Jeg har ikke selv fået den, fordi jeg var for gammel da den kom ud. Men min datter skal have den.... 

Anmeld

29. januar 2012

Malthes mor

myr81 skriver:

Jeg har ikke fået den, da jeg allerede har hpv, så min historie kan fortælle lidt om hvordan det er -på den anden side.

I 2004, skal jeg som 23 årig til tjek for celleforandringer, som alle kvinder her i dk, bliver det tilbudt.

Jeg siger ja tak og tænker ikke mere over det.

Lægen ringer, beder mig komme og da jeg kommer, får jeg afvide jeg skal sætte mig ned 

Beskeden er at jeg har celleforandringer i sidste stadie før reel kræft og jeg skal derfor have et keglesnit- NU!

Jeg får mit keglesnit og efter nogen tid kommer der ro på, jeg bliver regelmæssigt tjekket hver 3. mdr.

Jeg bliver gravid i 2008 og alt går fint indtil uge 17-18, hvor jeg pludselig får stærke smerter og en fornemmelse af, at han er på vej ud.

Jeg bliver via egen læge, hasteindlagt og det viser sig at min livmoderhals er så forkortet (grundet mit store keglesnit) at jeg er ved at gå i fødsel  Får afvide jeg SKAL LIGGE og KUN LIGGE, det næste døgn og håbe på, at han bliver derinde, da de intet ville kunne gøre, hvis jeg gik i fødsel. Behøver jeg fortælle at jeg gennemlevede mit livs værste marridt 

Gudskelov blev han derinde, men jeg måtte forsat ligge ned indtil uge 34, hvor jeg måtte gå lidt frem til uge 37. Jeg blev scannet hver uge, for at tjekke LH, der blev mindre og mindre.

I alt lå jeg i sengen uafbrudt 15-16 uger og det satte sine spor på psyken og min krop.

Anden graviditet, var ligeså, dog måtte jeg lidt mere, da man jo vidste jeg kunne passe på mig selv.

Nu i 2011 har jeg fået konstateret celleforandringer igen  og denne gang kan man ikke nøjes med at lave keglesnit, hvis det viser sig at være slemt igen (venter på svar)

Så JA jeg ville have taget vaccinen og JA min datter skal have den.!

Jeg lavede dette indlæg tilbage i december 2010. I mellemtiden er der sket en del, og har nu bestilt tid til HPV om en uge. Og er heller ikke i tvivl om at begge mine drenge skal havde den, i samråd med lægen. Studier har vist at den også kan forebygge mange grumme ting hos drengene.

Og det om bliver igennem vaccinationsprogrammet eller vi selv må betale, så er der ingen tvivl!

Anmeld

29. januar 2012

Sildefisk

Malthes mor skriver:

Jeg lavede dette indlæg tilbage i december 2010. I mellemtiden er der sket en del, og har nu bestilt tid til HPV om en uge. Og er heller ikke i tvivl om at begge mine drenge skal havde den, i samråd med lægen. Studier har vist at den også kan forebygge mange grumme ting hos drengene.

Og det om bliver igennem vaccinationsprogrammet eller vi selv må betale, så er der ingen tvivl!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.