er ved at være brugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2010

Eliza/lykke

Jeg tænker lidt på, om hun sover for meget i løbet af dagen?

Hvor gammel er hun?

Ungerne i Elizabeths vuggestue på 11 mrd og 1,5 år sover alle sammen kl. 11.30 til kl. 15.00 - nogen gange får de en lille morfar kl. 10.00, hvis de har været oppe siden kl. 05.00. Ellers ikke.

Nogle af mødrene beder lige frem om, at deres barn max må sove 3 timer, ellers kan de ikke sove om natten.

Det kan også være en forkølelse, men det plejer ikke at være så slemt. Ørerne skal tjekkes - men hvis hun sover om dagen, så burde der ikke være noget galt der.

Jeg tror, at hun er alt for udhvilet pga. 5 timers søvn om dagen.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

mor-til-vanessa

Mette. skriver:

Ja, det ville sikkert være rart for jer begge, så du kan få lidt overskud igen. det tager hvertfald hårdt på kræfterne.

Måske du også lige skulle stikke hovedet forbi lægen, bare for at udelukke ørene osv ikke fejler noget. Jeg synes hvertfald det var rart at vide det ikke er fordi de har ondt de opføre sig mindre pænt..

ja det er også rigtig. man har jo lidt svært ved at være bestemt når man ikke ved om de har ondt.

vi skal til lægen i morgen, så må vi se om der er noget

Anmeld

20. december 2010

mor-til-vanessa

LilyMarleen skriver:

Har hverken råd eller erfarring på området endnu. Men vil lige skrive :

Hold kæft hvor er din datter smuk!!!

tusind tak

det er dejligt at høre, så det er helt i orden du skriver det hæhæ

Anmeld

20. december 2010

mor-til-vanessa

lotchen skriver:

Nej, Oliver har faktisk meget sjældent feber, har kun oplevet det 3 gange...

Hvis hun ofte er forkølet, kan det jo også skyldes allergi... Mon ikke det også kan give dårlig nattesøvn, hvis hun hele tiden er stoppet til?

hun har asmatisk bronkitisk, men det får hun maske for. men der kan jo selvfølgelig være noget andet også.

jeg skal til lægen i morgen, så må vi se hvad han siger

Anmeld

20. december 2010

mor-til-vanessa

Eliza/lykke skriver:

Jeg tænker lidt på, om hun sover for meget i løbet af dagen?

Hvor gammel er hun?

Ungerne i Elizabeths vuggestue på 11 mrd og 1,5 år sover alle sammen kl. 11.30 til kl. 15.00 - nogen gange får de en lille morfar kl. 10.00, hvis de har været oppe siden kl. 05.00. Ellers ikke.

Nogle af mødrene beder lige frem om, at deres barn max må sove 3 timer, ellers kan de ikke sove om natten.

Det kan også være en forkølelse, men det plejer ikke at være så slemt. Ørerne skal tjekkes - men hvis hun sover om dagen, så burde der ikke være noget galt der.

Jeg tror, at hun er alt for udhvilet pga. 5 timers søvn om dagen.

Knus

hun er 1 år ( blev hun her den 11 )

det er meget forskelligt hvordan hun sover, oftes sover hun ikke om morgenen, men først der til middag, og det er som regel 12-14 hun sover. nogen gange til 15. men her i weekenden har hun sovet længere, så kan godt være det er for meget men hun har nok haft brug for det, nu hun ikke sover så godt om natten.

idag i dp har hun kun sovet fra 12-13 og vi stod op kl 06.30. hun kom i seng til nat kl 18.30 og der var hun død træt. men det har været det samme her til aften, med gråd. hun har fået en panodil og nogle saltvandsdråber til næsen, men jeg er stadig derinde og trøste.

vi skal til lægen i morgen, så vi må bare se hvad han siger.

Anmeld

21. december 2010

Maise

mor-til-vanessa skriver:

de grå poser under min øjne bliver mere og mere tydelige... er SÅ træt.

vanessa sover så dårligt for tiden og det har snart stået på i 3 uger. lægger hende i seng omkring kl 19 og hun falder for det meste i søvn med det samme. fra kl 19 til jeg selv går i seng, omkring kl 22 kan jeg godt være inde ved hende 10 gange!!!! så græder hun lidt og piver, rejser eller sætter sig op i sengen. tit giver jeg hende lige et glas vand og så godnat igen. og det hjælper også.

nogle nætter er jeg også inde ved hende engang i time, og nu gider jeg snart ikke mere.

tænker der må være noget galt og overvejer at tage til lægen, med ved ikke hvad jeg skal sige. hun er jo ikke syg.

hun sover fint til middag, både hjemme og i dp. i går sov hun 4 timer til middag og idag 3 timer.

nogen gode råd...???? er selv løbet tør

har lige været igennem den fase og vola 2 tænder er kommet. har dog også været snottet, haft halsvirus med feber, vaccine og to tænder. har hørt fra flere at omkring 1 års alderen har de perioder hvor de sover dårligt. Der sker så meget i ders små hoveder og de er jo ved at lære at gå. Clara sover også skønt om dagen, dog stadig to lure, må ofte vække hende om eftermiddagen, for ellers sover hun først ved. 21-22 tiden. hun har lavet helt om på sove rytmen i december pga sygdom mm. hun starter i vuggetsue den 3. håber det hjælper lidt på et eller andet. vi var dernede igår og hilse på i 1 time og hun legede med de andre børn. hun kom så ud og sove kl. 14.30. en time senere end hun plejer da kl. var 17 måtte jeg vække hende. hun sov først 21.15. tog mig 1/2 time at få hende til at sove. har prøvet at lave det om til en lu om dagen. går fint om dagen, men så vågner hun ved 21-22 tiden og er super frisk.

Synes bare det er så svært med dens søvn altså. Er bange for jeg brænder sammen når jeg starter job 17 januar. Så du har altså en træt søster herude bag din skærm der ligner L... og sover lur flere dage om ugen for tiden, puha. skal dælme ikke have en unge før om et par år. God JUl dig og smukke Nessa.

Anmeld

21. december 2010

mor-til-vanessa

Maise skriver:

har lige været igennem den fase og vola 2 tænder er kommet. har dog også været snottet, haft halsvirus med feber, vaccine og to tænder. har hørt fra flere at omkring 1 års alderen har de perioder hvor de sover dårligt. Der sker så meget i ders små hoveder og de er jo ved at lære at gå. Clara sover også skønt om dagen, dog stadig to lure, må ofte vække hende om eftermiddagen, for ellers sover hun først ved. 21-22 tiden. hun har lavet helt om på sove rytmen i december pga sygdom mm. hun starter i vuggetsue den 3. håber det hjælper lidt på et eller andet. vi var dernede igår og hilse på i 1 time og hun legede med de andre børn. hun kom så ud og sove kl. 14.30. en time senere end hun plejer da kl. var 17 måtte jeg vække hende. hun sov først 21.15. tog mig 1/2 time at få hende til at sove. har prøvet at lave det om til en lu om dagen. går fint om dagen, men så vågner hun ved 21-22 tiden og er super frisk.

Synes bare det er så svært med dens søvn altså. Er bange for jeg brænder sammen når jeg starter job 17 januar. Så du har altså en træt søster herude bag din skærm der ligner L... og sover lur flere dage om ugen for tiden, puha. skal dælme ikke have en unge før om et par år. God JUl dig og smukke Nessa.

det er da dejligt jeg ikke er den eneste men en "træls" unge... hihi det lyder lidt forskert.

ja der sker jo rigtig meget, så det er nok også det, + alt snotten i næsen. det må heller ikke være rart.

er clara begyndt at gå endnu. nessa tør ikke rigtig, men hun har rigtig god balance, hun mangler bare lige modet.

tror også det bliver vildt hårdt, skal starte med at læse 3,jan så skal op kl 5 hver dag. øvøv

var clara glad for dpén? 

håber også i får en rigtig god jul

knus

Anmeld

21. december 2010

Maise

mor-til-vanessa skriver:

det er da dejligt jeg ikke er den eneste men en "træls" unge... hihi det lyder lidt forskert.

ja der sker jo rigtig meget, så det er nok også det, + alt snotten i næsen. det må heller ikke være rart.

er clara begyndt at gå endnu. nessa tør ikke rigtig, men hun har rigtig god balance, hun mangler bare lige modet.

tror også det bliver vildt hårdt, skal starte med at læse 3,jan så skal op kl 5 hver dag. øvøv

var clara glad for dpén? 

håber også i får en rigtig god jul

knus

ja snotten er næsten det værste, den tager livet af mig og hosten, åhh mand.

hun var så glad for at være på besøg ned i vuggestuen igår. legede rundt med andre børn og var så træt at hun sov 2,5 eftermiddagslur. jeg måtte vække hende kl 17 for at kunne få hende i seng  senest ved. 21 tiden. Skal bare ahve rettet den søvn tilbage igen. alt den sygsom har rykket på den.

Hun står tit i luften uden at holde med legetøj i hænderne. går flere X dagligt et par skridt, meen så bliver det for farligt. det længste hun har gået er 5 skridt. men hun synes altså det er lidt farligt. men synes der langsomt sker mere og mere. tænker hun lærer det i julen eller når hun starter i vuggestue.

jeg starter job 17 januar og skal også op kl. 5 som dig, puhaaaaaaa. hvad skal du studere ??

maise

Anmeld

21. december 2010

mor-til-vanessa

Maise skriver:

ja snotten er næsten det værste, den tager livet af mig og hosten, åhh mand.

hun var så glad for at være på besøg ned i vuggestuen igår. legede rundt med andre børn og var så træt at hun sov 2,5 eftermiddagslur. jeg måtte vække hende kl 17 for at kunne få hende i seng  senest ved. 21 tiden. Skal bare ahve rettet den søvn tilbage igen. alt den sygsom har rykket på den.

Hun står tit i luften uden at holde med legetøj i hænderne. går flere X dagligt et par skridt, meen så bliver det for farligt. det længste hun har gået er 5 skridt. men hun synes altså det er lidt farligt. men synes der langsomt sker mere og mere. tænker hun lærer det i julen eller når hun starter i vuggestue.

jeg starter job 17 januar og skal også op kl. 5 som dig, puhaaaaaaa. hvad skal du studere ??

maise

det var dejligt. tror de er godt brugte efter sådan en dag i dp.der sker jo en masse nye ting som der ikke sker hjemme.

og hvor er hun dygtig hun sådan har taget sine første skrid. tror det kommer til at gå hurtigt når de først har gjort det. min niece som er 11 mdr ( 1år den 2 jan ) tog sine første skridt som 10 mdr, og efter en måned gik hun overalt og til alt. så modig er nessa ikke endnu.

det er noget træls noget med sygdom og rytme som forvinder. vanessa er holdt op med at sove om morgenen for ca 2 mdr siden. men engang imellem kunne hun godt have brug for den alligevel og så fik hun det. men her de sidste par hun har hun kun sovet til middag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.