forsættelse på. Det piner mig at se hende...hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2010

jannebjerre

Nu er lactulose jo ikke farligt...!!

Det er jo ikke noget de på noget måde bliver afhængige af eller er en kunstig måde for dem at skide på...!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

Skouboe

Lactulose er bare mælkesukker og hjælper med til at trække væske til tarmen så afføringen bliver tyndere. Det er "vanedannende" på den måde at du skal trappe langsomt ud, ellers kommer kroppen til at mangle den ekstra væske og de bliver forstoppede. Kroppen skal selv lære at øge produktionen.

Noget helt andet er at jeg ikke ville give lactulose, når hun har afføring dagligt, men hellere prøve med flere bøvsepauser når hun spiser og generelt bruge en masse tid på at bøvse hende.

Nogen har god effekt af zoneterapi - vi havde ikke, men det er værd at prøve. Ellers hvis du gerne vil give hende noget mod luft i maven, så køb Mylicon på apoteket. Det er i håndkøb, men vend den lige med læge eller SP alligevel.

Anmeld

19. december 2010

Kongmulle

Emilie2010 skriver:

forige brev:

min datter har stadig luft i maven, og det har stået på i snart 14 dage. Hun Prutter, Presser, og bliver helt rød i hovedet! og til tider græder hun når hun prutter. Det PINER mig at se.... Hun har 1 stor afføring hver dag, og ikke små klatter, kun denne ene afføring om dagen, og sådan har dette været den sidste uges tid.

HUN ER 5 UGER gammel ! BLIVER AMMET og er lige startet med Allomin ZYRNET 3 gange daglig af 40 ml pr gang, supleret med 40 ml udmalket modermælk (natten)

jeg har masseret mave, cyklet med ben Osv osv ... Intet hjælper mig

Hjælp...

FORSÆTTELSE: HVOR LÆNGE HAR DE LUFT I MAVEN, DETTE HAR SOM SKREVET STÅET PÅ 14 DAGE SNART, OG HUN ER SÅÅÅÅ FORPINT

Hej

Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe dig,MEN jeg har prøvet det samme og ville lige komme med mit bidrag.

Punkt 1) så kan det du drikker/spiser altså give hende rigtig ondt i maven. mange siger at det er en skrøne man ikke må spise og drikke hvad som helst,men det er det ikke.

Min dreng kunne feks ikke tåle jeg drak juice og min anden dreng kunne ikke tåle jeg drak sodavand og de fleste babyer kan ikke tåle man spiser feks stærk mad.

Chokolade og vindruer kan også gøre det.

Jeg siger ikke det er for alle,men for nogen. så du kan prøve dig frem.

Punkt 2) så kan man købe nogle dråber der hedder Mylicon dråber, de er lavet til bla. kolik børn og hjælper lige præcis mod luft i maven.

Punkt 3) så kan hun godt være forstoppet selvom hun kommer af med 1 gang afføring pr dag. Du kan give hende laktulose fast feks 4 gange pr døgn og se så om ikke det hjælper

held og lykke

Hilsen Mulle

Anmeld

19. december 2010

AnneL

Inden du løber afsted på apoteket efter lactulose... Vores dreng har fået det i flere uger... Lige i starten gav det ham en tyndere afføring, men efter nogle dage stoppede virkningen... Vi har efterfølgende været til børnelægen med ham, og der fik vi beskeden, at lactulose altså godt kan give de små ondt i maverne... Lige pt. forsøger vi os med Mylicon, det virker umiddelbart bedre for os. Til forskel fra laktulosen (som er affæringsmiddel) hjælper Mylicon mod luft i mavsen... Men du skal naturligvis tale med lægen før du giver den lille noget som helst

Anmeld

19. december 2010

Mor1012

FANTASTISK!!!!!!!!!!!! DER VAR EN SOM SKREV JEG SKULLE TAGE ET TERMOMETER OG "DRILLE" LIDT MED VED ENDETARMEN, OG GANSKE RIGTIG, DER KOM LUFT Í STOR STIL, OG AFFØRING OG AFFØRING OG AFFØRING I LANGE BANER, DER VAR VILDT SÅ MEGET DER KOM. DET VAR MEGET TYNDT OG MEGET LYST????????? BETYDER DET NOGET? HENDES MAVE ER HELT BLØD NU

Anmeld

19. december 2010

jannebjerre

Emilie2010 skriver:

FANTASTISK!!!!!!!!!!!! DER VAR EN SOM SKREV JEG SKULLE TAGE ET TERMOMETER OG "DRILLE" LIDT MED VED ENDETARMEN, OG GANSKE RIGTIG, DER KOM LUFT Í STOR STIL, OG AFFØRING OG AFFØRING OG AFFØRING I LANGE BANER, DER VAR VILDT SÅ MEGET DER KOM. DET VAR MEGET TYNDT OG MEGET LYST????????? BETYDER DET NOGET? HENDES MAVE ER HELT BLØD NU

Det var godt - så er hun af med det :-) gør det hver gang maven føles hård

Anmeld

19. december 2010

Mor1012

TUSINDE TAK FOR DIT RÅD!!!!!!!!!!! ER SÅÅÅÅÅ GLAD

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.