hvor ofte var/er i ved jordemoder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.499 visninger
21 svar
0 synes godt om
19. december 2010

betiinsen

Undrede mig over min jordemoder. Var til første undersøgelse i uge 16, hvor vi kun snakkede.

derefter sagde hun at jeg kun skulle til 2 undersøgelser mere som lå i uge 35 og 37... Så er det bare jeg tænker, hvad så med alt den tid der går mellem uge 16 - 35? er det ikke normalt man er ved jordemoder mindst en gang der? knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

AnneBJ

Ved ikke hvor du går til JM...

Hos min havde jeg første besøg da jeg var 16+1. Så skulle jeg egentlig først have haft efter to mdr. (altså ca. 25. uge) men pga. massiv kvalme fik jeg kontrolbesøg allerede ved uge 20. I uge 25 skulle jeg til læge (2. læge unds.), så JM syntes ikke jeg også skulle op til hende. Det skal jeg så mellem jul og nytår, når jeg er 28+1... Ved ikke hvor mange flere besøg eller hvornår

Anmeld

19. december 2010

SussieThyssen

betiinsen skriver:

Undrede mig over min jordemoder. Var til første undersøgelse i uge 16, hvor vi kun snakkede.

derefter sagde hun at jeg kun skulle til 2 undersøgelser mere som lå i uge 35 og 37... Så er det bare jeg tænker, hvad så med alt den tid der går mellem uge 16 - 35? er det ikke normalt man er ved jordemoder mindst en gang der? knus

Joe..det skulle jeg da mene, men der er jo også lægebesøgene imellem, så jeg ved ikke helt hvordan det er fordelt. Men vil antage, at det også afhænger af hvilken rerion man bor i, og der er vel også nedskæringer på det område, som så mange andre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. december 2010

betiinsen

AnneBJ skriver:

Ved ikke hvor du går til JM...

Hos min havde jeg første besøg da jeg var 16+1. Så skulle jeg egentlig først have haft efter to mdr. (altså ca. 25. uge) men pga. massiv kvalme fik jeg kontrolbesøg allerede ved uge 20. I uge 25 skulle jeg til læge (2. læge unds.), så JM syntes ikke jeg også skulle op til hende. Det skal jeg så mellem jul og nytår, når jeg er 28+1... Ved ikke hvor mange flere besøg eller hvornår

ja netop.. synes også der er langt fra uge 16-35.. kan slet ikke forstå det

Anmeld

19. december 2010

betiinsen

SussieThyssen skriver:

Joe..det skulle jeg da mene, men der er jo også lægebesøgene imellem, så jeg ved ikke helt hvordan det er fordelt. Men vil antage, at det også afhænger af hvilken rerion man bor i, og der er vel også nedskæringer på det område, som så mange andre.

Kærligst
Sussie

nej, men synes der er langt i mellem.. tænk hvis jeg føder en måneds tid før, så har jeg faktisk kun været til et jordemoderbesøg, hvor vi kun snakkede i 10 min. hun har ikke målt, vejet, eller noget som helt. synes det virker mærkeligt

Anmeld

19. december 2010

Benjamins'mor

Jeg ved det ikke rigtigt. Men jeg ved at jeg skal afsted for sidste gang på onsdag, og der er jeg 39+1.

Anmeld

19. december 2010

SussieThyssen

betiinsen skriver:

nej, men synes der er langt i mellem.. tænk hvis jeg føder en måneds tid før, så har jeg faktisk kun været til et jordemoderbesøg, hvor vi kun snakkede i 10 min. hun har ikke målt, vejet, eller noget som helt. synes det virker mærkeligt

Ja, det lyder da lidt sølle.
Jeg ville da ringe og forhøre mig omkring hvordan, hvorledes og hvornår.

Anmeld

19. december 2010

Mette 28

I Odense hvor jeg bor er man 3 gange, 4 hvis man går overtid.

Var i uge 16 skal igen uge 28 og øhm mener omkring 36-38 stykker. og så skal man  i 40 hvis man ikke har født.

Så er der læge i uge 24 og 32.

Anmeld

19. december 2010

Benjamins'mor

Jeg var afsted første gang i uge 24. Anden gang i uge 26. Tredje gang i uge 35. Fjerde gang i uge 37. Så skal jeg igen på onsdag, der er jeg 39+1, medmindre jeg har født inden.

Anmeld

19. december 2010

betiinsen

okay tak for svar ringer også til hende og forhører mig af... det lyder som om de fleste også har været i perioden imellem start og slutning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.