kan jeg tillade mig at blive sur og ked af det????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. december 2010

Anonym trådstarter

heej alle..

her i nat vågnede lille pigen og ville have mad, fint nok tænkte jeg og tog hende op og gav hende mad.. manden har weekende så tækte jeg a han da godt li ku skifte hende efter som jeg jo gav hende mad og har været oppe med hende hele ugen om natten... så spørger ham pænt om ikk han li gider a skifte hende.. jo siger han og vender sig på om på den anden side og sover videre...

når jeg vækker ham så li en gang til for a spørge pænt... og han siger igen jo, men sover bar videre..

lille pigen er på dette tidspunkt MEGET utilfreds med den store gevins i hendes ble, så jeg tager hende op og skifter..

siger så på den mest provokerende måde jeg kan : tak for hjælpen skat, det er dejligt du gider a vise interesse for din datter...

og han siger bar : det var så lidt, kommer du ikk ind under dynen og putter lidt..

er så tosset så eg ligger mig lidt med ryggen til ham... begynder a få tåre i øjnene så sætter mig ud i stuen.. og nu sidder jeg her og små tuder over den manglende hjælp fra ham..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

Misa

Kan det ikke være han bare var ekstrem træt??

Min mand, kan også finde på at komme med sådanne kommentare, og når vi så snakker om det næste morgen så kan han ikke huske det.. 

Ved ikke.. du kender self din mand bedst..

Men snak med ham om det i morgen..  

Anmeld

19. december 2010

SaraLM

Nej, det synes jeg faktisk ikke at du kan tillade dig.Du er alligevel oppe og vågen for at give mad, hvorfor så ikke bare skifte samtidig og så ellers smutte under dynen igen?Jeg forstår faktisk ikke, at han skal vækkes for at skifte bare fordi han har weekend?Hvis du vil have ham til at overtage nogle af nætterne så synes jeg du skal tage en stille og rolig snak med ham om det når han er VÅGEN og lave nogle aftaler omkring mad og bleer om natten...Inden for rimelige rammer naturligvis da han arbejder og jeg formoder du er på barsel... Det lyder hårdt måske men jeg synes at den der er hjemme på barsel har hovedopgaven med natteroderiet så længe den anden arbejder.Når begge er enten hjemme eller udearbejdende så er det helt fair at man deles 50/50 om opgaverne...Selvfølgelig skal den der har hovedansvaret aflastes men det må være på andre tidspunkter IMO (og det er ikke aflastning når du allerede i forvejen er oppe og har givet mad... For så kan du lige så godt fortsætte opgaven)

Anmeld

19. december 2010

mortilflere

Jeg syntes det er underligt at vække den anden , når man er vågen 

Så længe tager et ble skift jo ik

Anmeld

19. december 2010

LIZO

jeg synes ikke det er noget grund til at vække sin mand når man alligvel er oppe.. 

her hjemme har manden aldrig været god til at stå op om natten.. han sover alt for tungt. hvilket os er fair nok kan han jo ikke lave om på. men vi har aftale at han tar den første halvdel natten, han er ofte oppe for at se film. så tar den sidste del af natten.. det gør tid vi får ihvertfald 4 timer søvn i træk.. det hjælper rigtig meget..  skal lige siges at jeg ammet ud til liam så han fik både bryst og flaske. zoey fortræk af blive ammet liggene.. så hvis jeg sov lagde han hende over og åbnet så hun kunne få mad.. og så fjernet hende igen når hun var færdig.. fungeret super hos os..

Anmeld

19. december 2010

sarahb

jeg kan slet ikke se grunden til din mand skal vækkes for at skifte når du alligevel er oppe for at give mad, det giver ikke mening for mig. Lad da manden sove hvis du alligevel er oppe...

OG hans kommentar lyder som om det kommer fra en der er mega træt og bare ikke kan vågne ordenligt.
Jeg ville slet ikke tage det tungt eller tænke over det.

Anmeld

19. december 2010

Oliver,Troia&Wictor

SaraLM skriver:

Nej, det synes jeg faktisk ikke at du kan tillade dig.Du er alligevel oppe og vågen for at give mad, hvorfor så ikke bare skifte samtidig og så ellers smutte under dynen igen?Jeg forstår faktisk ikke, at han skal vækkes for at skifte bare fordi han har weekend?Hvis du vil have ham til at overtage nogle af nætterne så synes jeg du skal tage en stille og rolig snak med ham om det når han er VÅGEN og lave nogle aftaler omkring mad og bleer om natten...Inden for rimelige rammer naturligvis da han arbejder og jeg formoder du er på barsel... Det lyder hårdt måske men jeg synes at den der er hjemme på barsel har hovedopgaven med natteroderiet så længe den anden arbejder.Når begge er enten hjemme eller udearbejdende så er det helt fair at man deles 50/50 om opgaverne...Selvfølgelig skal den der har hovedansvaret aflastes men det må være på andre tidspunkter IMO (og det er ikke aflastning når du allerede i forvejen er oppe og har givet mad... For så kan du lige så godt fortsætte opgaven)

Anmeld

19. december 2010

PernilleB

Anonym skriver:

heej alle..

her i nat vågnede lille pigen og ville have mad, fint nok tænkte jeg og tog hende op og gav hende mad.. manden har weekende så tækte jeg a han da godt li ku skifte hende efter som jeg jo gav hende mad og har været oppe med hende hele ugen om natten... så spørger ham pænt om ikk han li gider a skifte hende.. jo siger han og vender sig på om på den anden side og sover videre...

når jeg vækker ham så li en gang til for a spørge pænt... og han siger igen jo, men sover bar videre..

lille pigen er på dette tidspunkt MEGET utilfreds med den store gevins i hendes ble, så jeg tager hende op og skifter..

siger så på den mest provokerende måde jeg kan : tak for hjælpen skat, det er dejligt du gider a vise interesse for din datter...

og han siger bar : det var så lidt, kommer du ikk ind under dynen og putter lidt..

er så tosset så eg ligger mig lidt med ryggen til ham... begynder a få tåre i øjnene så sætter mig ud i stuen.. og nu sidder jeg her og små tuder over den manglende hjælp fra ham..

Du er ikk alene...!!!! min kæreste gør det osse..!! jeh bruger 1½.3 timer hver dag på a vække ham!!! hvis ci slak noget vigtigt så gegynder jeg 4 timer før vi skal køre...

Jeg har haft vores datter hver nat i hele hendes levetid... 1 nat måtte han gøre det, og det var han sur over. jamen tak for lort... vær nu lidt med, tak... og siges man noget til ham når han vågner kan han INTET huske...!!!

Anmeld

19. december 2010

Mormilla

Anonym skriver:

heej alle..

Som du selv siger har du været oppe hele uge og gi hende mad. Han vågner nok osse hver gang hun vågner og det kan godt gøre en meget træt!!! Så jeg ville ikke blive sur!

Her hjemme gad jeg ikke vække min mand for at han skulle skifte ble fordi jeg var jo helt vågen efter at jeg har ammet. Min mand havde jo os været på arbejde hele ugen...

Anmeld

19. december 2010

K&S

mortilflere skriver:

Jeg syntes det er underligt at vække den anden , når man er vågen 

Så længe tager et ble skift jo ik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.