Sættes igang før tid pga ar der trækker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

963 visninger
19 svar
0 synes godt om
18. december 2010

Den lykkelige

Jeg er 29+5 idag.. Så der er jo en del tid til termin..

Men da jeg var 7 år blev jeg opereret i flere omgange i maven og endte med et ca 30 cm langt ar lige under navlen (ca 2 cm under).. det er meget tykt (arvævet) i stregen da jeg blev åbnet i mange omgange og lukket i samme ar..

Jeg vokser en del nu og har bare SÅ ondt i arret.. Det trækker, svier og det som om jeg ikke kan være i min egen hud der hvor arret er.. Det niver og jeg føler det springer op..  Man kan også se at huden er mere "sart" rundt om arret, fordi der springer strækmærker udfra "stregen"..

Tænker at der jo stadig er 10 uger endnu  Nogen som der ved om man kan blive sat igang.. tror godt det her kunne gå hen og blive virkelig ubehageligt hvis det bliver værre endnu, og gør det jo da jeg vokser, vokser og vokser for tiden!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

GUSO

Hej.. Ved intet om det men vil da lige give et med på vejen.. Det lyder rigtig ubehageligt :0( håber da det ikke fortsætter resten af tiden så bliver den da laaang.. Kunne man evt smøre noget creme af en eller anden art på?? Måske noget der er lidt lokalbedøvende?? Håber du finder en løsning.. Camilla

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

GUSO skriver:

Hej.. Ved intet om det men vil da lige give et med på vejen.. Det lyder rigtig ubehageligt :0( håber da det ikke fortsætter resten af tiden så bliver den da laaang.. Kunne man evt smøre noget creme af en eller anden art på?? Måske noget der er lidt lokalbedøvende?? Håber du finder en løsning.. Camilla

Tak for

Ja det er bare så ubehagelig.. nogle gange når jeg skal sove er jeg bare græde færdig fordi det er så ubehageligt..

Jeg smør med creme 2 gange dagligt, men hjælper ikke og har også hørt fra min læge, jordemoder og apotektet at intet vil hjælpe på det.. Lægen sagde endda at huden ikke kan trække sig sammen efter det pga arret  Så der vil komme til at hænge to "hud poser".. Bare så trist man skal gå med sådan noget.. Så ser vist ud til jeg kan "se frem" til 10 uger i helvede og en mega grim mave bagefter

Anmeld

18. december 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
hej..
Det er bare ikk rart med et stort ar under graviditet - jeg har også et stort ar ned af maven..
Og det både klør og gør pokkers ondt..!
Desværre tror jeg ikk der er så meget at gøre.. de ville ikk gøre noget for mig da jeg ventede Sofie - kun hvis der var en reel risiko for enten hendes eller mit liv.. Og hun havde det jo godt derinde i maven..
Mit ar er bestemt ikk særlig pænt efter graviditeten, og huden lige omkring arret er også temmelig ødelagt..
Så jeg vil bare lige give dig et klem med på vejen..
Anja..

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

AnjaM skriver:

hej..
Det er bare ikk rart med et stort ar under graviditet - jeg har også et stort ar ned af maven..
Og det både klør og gør pokkers ondt..!
Desværre tror jeg ikk der er så meget at gøre.. de ville ikk gøre noget for mig da jeg ventede Sofie - kun hvis der var en reel risiko for enten hendes eller mit liv.. Og hun havde det jo godt derinde i maven..
Mit ar er bestemt ikk særlig pænt efter graviditeten, og huden lige omkring arret er også temmelig ødelagt..
Så jeg vil bare lige give dig et klem med på vejen..
Anja..

Årh det lyder jo som jeg frygtede det

Er ked af du også har været det igennem..  Hvor lang tid siden er det du har født?? Og hvor sidder dit? Samt hvor langt???

Ihh det irriterende man skal gå med sådan noget.. Også skal man endda også hænge på vildt grimt ar/mave efter.. Min kæreste har sagt jeg "bare" kan få en mave operation.. men koster jo kassen..

Anmeld

18. december 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
jeg sys du skull prøve, at tale med din jm eller læge alligevel.. det kan jo være, at de har nogle gode forslag..
Jeg blev opereret i januar 2001 og fødte Sofie i oktober 2008.. Og venter nu en lillesøster til april..
Mit ar går lige fra under brystbenet til ca 4 cm under navlen.. Og det har aldrig været et 'pænt' ar, men graviditeten har bestemt heller ikk hjulpet..
Her anden gang er det ikk så slemt med smerter, men det er garanteret fordi huden slet ikk har trukket sig sammen fra første graviditet..
Jeg havde noget aloe vera-gelé, som jeg smurte med ind i mellem.. Det var ikk meget det hjalp, men lidt..
Har din jm slet ikk spurgt til dit ar når du har været til konsultation..?
Anja..

Anmeld

18. december 2010

SussieThyssen

milopilo skriver:

Jeg er 29+5 idag.. Så der er jo en del tid til termin..

Men da jeg var 7 år blev jeg opereret i flere omgange i maven og endte med et ca 30 cm langt ar lige under navlen (ca 2 cm under).. det er meget tykt (arvævet) i stregen da jeg blev åbnet i mange omgange og lukket i samme ar..

Jeg vokser en del nu og har bare SÅ ondt i arret.. Det trækker, svier og det som om jeg ikke kan være i min egen hud der hvor arret er.. Det niver og jeg føler det springer op..  Man kan også se at huden er mere "sart" rundt om arret, fordi der springer strækmærker udfra "stregen"..

Tænker at der jo stadig er 10 uger endnu  Nogen som der ved om man kan blive sat igang.. tror godt det her kunne gå hen og blive virkelig ubehageligt hvis det bliver værre endnu, og gør det jo da jeg vokser, vokser og vokser for tiden!!!

Uf da...det lyder rigtigt ubehageligt.
Men jeg synes bestemt du lige skal snakke med lægen om det.
Ellers vil jeg anbefale at du køber noget fed creme og smørrer og masserer området grundigt en gang om dagen, så skindet smidiggøres mest muligt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. december 2010

Den lykkelige

AnjaM skriver:

jeg sys du skull prøve, at tale med din jm eller læge alligevel.. det kan jo være, at de har nogle gode forslag..
Jeg blev opereret i januar 2001 og fødte Sofie i oktober 2008.. Og venter nu en lillesøster til april..
Mit ar går lige fra under brystbenet til ca 4 cm under navlen.. Og det har aldrig været et 'pænt' ar, men graviditeten har bestemt heller ikk hjulpet..
Her anden gang er det ikk så slemt med smerter, men det er garanteret fordi huden slet ikk har trukket sig sammen fra første graviditet..
Jeg havde noget aloe vera-gelé, som jeg smurte med ind i mellem.. Det var ikk meget det hjalp, men lidt..
Anja..

Ok så det også et "rimelig nyt" ar i for hold til mit som er 20 år gammelt.. Ved ikke om det kan gøre nogen forskel i forhold til det med at smøre det.. For jeg synes ikke det hjælper..

Min jm har intet sagt om det andet end at det nok bliver grimt og svært at trække sig sammen

Anmeld

19. december 2010

Den lykkelige

SussieThyssen skriver:

Uf da...det lyder rigtigt ubehageligt.
Men jeg synes bestemt du lige skal snakke med lægen om det.
Ellers vil jeg anbefale at du køber noget fed creme og smørrer og masserer området grundigt en gang om dagen, så skindet smidiggøres mest muligt.

Kærligst
Sussie

Ja må lige snakke med lægen.. men fed creme hjælper ikke  har smurt 2-3 gange daglig i den fedeste creme de havde på apoteket..

Anmeld

19. december 2010

Den lykkelige

AnjaM skriver:

Anja..

Men så er dit lodret.. Mit er vandret.. Må også gøre nas når det er lodret  Av...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.