Nogen, som har været i fødsel uden de almindelige tegn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

FamilenStorm

SeptemberBaby skriver:

Tak for svar 

Som jeg skriver et andet sted, er det mit andet barn, jeg venter, og plukkeveerne er ligeså kraftige som mine begyndende fødselsveer ved barn nr. et ...  

Hov det var lige glippet for mig :-)Er da spændene om der er noget i gære så ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Frk. Himmelblå

Heidibh skriver:

Hov det var lige glippet for mig :-)Er da spændene om der er noget i gære så ;-)

Ja, lige netop, men det tør jeg nu ikke håbe på... Har kun haft regelmæssige i et par timer, og synes (heldigvis/uheldigvis - vælg selv, hehe), at de er ved at tage af nu.

Det er bare det der med at være så tæt på termin,  så kan man ikke undgå hver gang at tænke - gad vide, om det er nu? 

Jeg må hellere bare slå koldt vand i blodet. For som du også skriver, når først det FOR ALVOR er i gang, så er man i hvert fald ikke i tvivl længere.

Anmeld

18. december 2010

Frk. Himmelblå

MarianneSonne skriver:

Jeg hverken blødte, ingen slimprop og ingen vandafgang under min sidste fødsel. Mine veer varede kun 30-45 sekunder og var ikke særlig slemme. Dog lidt forskellige var de 10000 vis af plukveer jeg havde haft, da de var meget regelmæssige. Jeg gik i flere timer og beroligede min søster som var hos mig. Hun mente jeg skulle rige til fødegangen, jeg skulle have en jm ud, da jeg skulle føde hjemme. Men jeg sagde bare, at det skulle blive meget værre og at det her slet ikke var sådan rigtig fødsel. Pludselig gik det stærkt og da jm kom var jeg 7 cm åben. 40 min efter var min datter født

Marianne

www.stjerneleg.dk

Haha, fantastisk historie! Suverænt ikke at opdage, man er i fødsel .

Jeg tænker også lidt, at jeg da ender med at gå glip af det første forløb af min fødsel, for jeg har efterhånden lært mig selv at ignorere (plukke)veerne, selv når de ER regelmæssige, TAGER pusten fra mig og GØR nas! Indtil videre har det jo været falsk alarm, men det kan det jo for filan ikke blive ved med at være .

Anmeld

18. december 2010

Pige2009

SeptemberBaby skriver:

Ja, jeg tænker, om der er nogen mødre derude, som har prøvet at få effektive veer uden hverken forudgående

-vandafgang

-slimprop-afgang

-tegnblødning

(Jeg spørger, da jeg, som før nævnt, har sindsygt mange plukkeveer, men de har indtil nu ikke været effektive... Så nu tænker jeg, om jeg bare kan "ignorere" dem så længe, jeg ikke har andre tegn...)

Det er svært at sige. De rigtige veer starter bare lige pludselig

Anmeld

18. december 2010

Benjamins'mor

Det er faktisk ikke ret tit man hører at vandet går som noget af det første. De fleste får veerne først.

Anmeld

18. december 2010

Muffinmus

det er jo ret normalt med mange plukveer til sidst:-)

-havde dem selv med begge unger de sidste 3 uges tid før fødslen gik i gang. Den første der gik plukveerne over i veer om natten. Vågnede og kunne bare mærke de var heeeeelt anderledes, kraftige og tog fuldstændigt pusten fra mig på en helt anden måde en de onde plukveer havde gjort.Plukveerne kunne godt gøre ondt til sidst,men ikke som veerne synes jeg...de var lige som meget kraftige menssmerter der bare lev værre for hver time der gik.

Anmeld

18. december 2010

FamilenStorm

SeptemberBaby skriver:

Ja, lige netop, men det tør jeg nu ikke håbe på... Har kun haft regelmæssige i et par timer, og synes (heldigvis/uheldigvis - vælg selv, hehe), at de er ved at tage af nu.

Det er bare det der med at være så tæt på termin,  så kan man ikke undgå hver gang at tænke - gad vide, om det er nu? 

Jeg må hellere bare slå koldt vand i blodet. For som du også skriver, når først det FOR ALVOR er i gang, så er man i hvert fald ikke i tvivl længere.

Kan godt huske det.. Man mærker alt lige lidt mere end normalt, og tænk nu hvis.. Men hvis de er ved at aftage lidt, får du nok din nattesøvn i nat ;-) men krydser fingre for dig at der snart sker noget, med mindre du gerne vil have julen overstået først ;-€

Anmeld

18. december 2010

Mi

SeptemberBaby skriver:

Haha, fantastisk historie! Suverænt ikke at opdage, man er i fødsel .

Jeg tænker også lidt, at jeg da ender med at gå glip af det første forløb af min fødsel, for jeg har efterhånden lært mig selv at ignorere (plukke)veerne, selv når de ER regelmæssige, TAGER pusten fra mig og GØR nas! Indtil videre har det jo været falsk alarm, men det kan det jo for filan ikke blive ved med at være .

Bagefter er det også lidt mærkeligt at alt gik så stærkt. Faktisk skulle min veninde have være der hele tiden, men jeg ville ikke ringe til hende da jeg jo ikke rigtig var i fødsel, så hun kom først samme tid som jm. Jeg har lige set en film hun optagede lige da jeg havde født min datter, og alt var bare så roligt og harmonisk  Det bedste var at det kun gjorde rigtig ondt i 5-10 min

Anmeld

18. december 2010

komodo

MarianneSonne skriver:

Jeg hverken blødte, ingen slimprop og ingen vandafgang under min sidste fødsel. Mine veer varede kun 30-45 sekunder og var ikke særlig slemme. Dog lidt forskellige var de 10000 vis af plukveer jeg havde haft, da de var meget regelmæssige. Jeg gik i flere timer og beroligede min søster som var hos mig. Hun mente jeg skulle rige til fødegangen, jeg skulle have en jm ud, da jeg skulle føde hjemme. Men jeg sagde bare, at det skulle blive meget værre og at det her slet ikke var sådan rigtig fødsel. Pludselig gik det stærkt og da jm kom var jeg 7 cm åben. 40 min efter var min datter født

Marianne

www.stjerneleg.dk

Jeg har haft en lignende oplevelse da jeg fødte min anden søn, mine udvidelsesveer gjorde slet ikke ondt og vidste kun jeg var i fødsel fordi de kørte en kurve der viste veer, den blev lavet ved 22 tiden om aftenen, han skulle også fødes hjemme og jordemoderen kom ud, de troede det var gået i stå fordi jeg slet ingen smerter havde, men udvidede mig som jeg skulle og da jeg var 9 cm. åben tog hun mit vand, og så skulle jeg lige love for jeg fik ondt, men kun i de 18 minutter det tog at presse ham ud, og klokken 03.58 kom min dejlige knægt til verdenen.

Det var vildt flippet fordi jeg med min første søn havde ondt hele vejen igennem fødslen, som heldigvis kun tog 6 timer , den startede for øvrigt med vandafgang klokken ca. 14.15 og fik min allerførste ve kl.00.00 og 06.08 var han ude..

Men som jeg har forstået er langt de fleste slet ikke i tvivl om at de er i fødsel og er man det mindste i tvivl så hellere blive tjekket en gang for meget end en gang for lidt

Anmeld

19. december 2010

Mi

komodo skriver:

Jeg har haft en lignende oplevelse da jeg fødte min anden søn, mine udvidelsesveer gjorde slet ikke ondt og vidste kun jeg var i fødsel fordi de kørte en kurve der viste veer, den blev lavet ved 22 tiden om aftenen, han skulle også fødes hjemme og jordemoderen kom ud, de troede det var gået i stå fordi jeg slet ingen smerter havde, men udvidede mig som jeg skulle og da jeg var 9 cm. åben tog hun mit vand, og så skulle jeg lige love for jeg fik ondt, men kun i de 18 minutter det tog at presse ham ud, og klokken 03.58 kom min dejlige knægt til verdenen.

Det var vildt flippet fordi jeg med min første søn havde ondt hele vejen igennem fødslen, som heldigvis kun tog 6 timer , den startede for øvrigt med vandafgang klokken ca. 14.15 og fik min allerførste ve kl.00.00 og 06.08 var han ude..

Men som jeg har forstået er langt de fleste slet ikke i tvivl om at de er i fødsel og er man det mindste i tvivl så hellere blive tjekket en gang for meget end en gang for lidt

Ja, det hellere ringe en gang for meget som en gang for lidt.

Men det er da fedt når det ikke er slemt at føde. Det er som at smutte mandler, har min mor altid sagt

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.