Nu er jeg i tvivl., siser hun for meget..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

716 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. december 2010

Mille83

Altså, Nicoline har altid spist meget meget lidt, men for 3-4 uger siden (er på barsel, så tæller ikke altid dage)  fik vi en madplan af vores sundhedsplejerske, den handlede om at hun KUN måtte spise på bestemte tidspunkter, og hvis hun viste tegn på sult før, så måtte hun få vand eller kamillete.

Den har funget super godt og for første gang i Nicolines 7 mdrs liv spiser hun faktisk, men her de sidste par dage kommer der rigtig meget op igen når hun ligger og leger, også tænker jeg på spiser hun for meget.

Her er dagsplanen som den ser ud ligenu.

kl 7.00 Øllebrød hun spiser ca 1.dl nu

kl 8.30 flaske hun drikker det hele 200 ml, derefter sover hun¨

kl 11.30 lidt forskelligt mad, men ca 1 dl eller et stk rugbrød

kl 14.30 en flaske 200 ml, derefter sover hun

kl 17.00 kartoffelmos 1 1/2 dl

kl 18.30 200 ml flaske, sover derefter

Så er det jeg tænker når hun nu tømmer alle de flasker, måske jeg skulle smide mindre i dem, for hun sutter jo til den er tom...

Andre hvis 7 mdr babyer gylper meget, for det er virkelig meget der kommer op igen...??

Hun vejer 7,6 kg og er 70 cm lang...

Og rigtig god jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Eliza/lykke

Åhhh også dig............ jeg har også et barn som bare ikke spiser ret meget. Hun er 7 mrd og 1 uge :-) Vores følges vist ad.

Jeg tror, at hun drikker for meget MME. Det andet er fast føde, og dermed bliver det nemmere der, hvor det skal hi hi

Det er en god ide, som SP kom med. Sådan kører vi faktisk også herhjemme.

Men vi giver ikke flaske mere.

7.00 ½ dl grød med frustmos og sødmælk

9.00 sødmælk i kop  og måske lidt frugtmos

12.00 frokost, alt muligt og sødmælk

16.00 MME max 50 ml i tudekop og A38

18.00 aftensmad, alt muligt og sødmælk

19.30 MME max 60 ml i tudekop og frugtmos

Hun vil ikke have mere, og vi har et hys barn hver gang, vi sætter hende i en højestol - hun vil bare IKKE spise. Og jeg tror, at hun får for lidt kalk. SP kommer på onsdag.

Men jeg må også prøve at tage det stille og roligt. Hun skal jo nok spise, hvis hun bliver sulten. Men alligevel - mad gir jo energi - og dermed et glad barn. Så det er ret irreterende for os allen.

Har hun fået flere tænder?

Lone

Anmeld

18. december 2010

Mille83

Eliza/lykke skriver:

Åhhh også dig............ jeg har også et barn som bare ikke spiser ret meget. Hun er 7 mrd og 1 uge :-) Vores følges vist ad.

Jeg tror, at hun drikker for meget MME. Det andet er fast føde, og dermed bliver det nemmere der, hvor det skal hi hi

Det er en god ide, som SP kom med. Sådan kører vi faktisk også herhjemme.

Men vi giver ikke flaske mere.

7.00 ½ dl grød med frustmos og sødmælk

9.00 sødmælk i kop  og måske lidt frugtmos

12.00 frokost, alt muligt og sødmælk

16.00 MME max 50 ml i tudekop og A38

18.00 aftensmad, alt muligt og sødmælk

19.30 MME max 60 ml i tudekop og frugtmos

Hun vil ikke have mere, og vi har et hys barn hver gang, vi sætter hende i en højestol - hun vil bare IKKE spise. Og jeg tror, at hun får for lidt kalk. SP kommer på onsdag.

Men jeg må også prøve at tage det stille og roligt. Hun skal jo nok spise, hvis hun bliver sulten. Men alligevel - mad gir jo energi - og dermed et glad barn. Så det er ret irreterende for os allen.

Har hun fået flere tænder?

Lone

Hehe ja har set du har kommenteret før, de følges virkelig sammen de to

Måske jeg bare skulle prøve og smide 140 ml el sådan noget i flasken istedet for 200 ml

Faktisk har hun aldrig været glad for flaske, men efter den her madplan er kommet, elsker hun den... - ved du hvor meget sødmælk de må få? Og ved du hvornår man skal stoppe med og proppe MME i grød osv..?

Ja hun har 3 tænder nu, vi fik en recept på dolodent til hende da hun simpelthen blev ved og være hys...... Det hjalp heldigvis..

Anmeld

19. december 2010

Eliza/lykke

Så var det en tand, som gjorde hende ked af det :-) Elizabeth har også en på vej i overmunden - vi venter og venter....

Hun får sødmælk til alle måltiderne, ellers vand i mellem. Hun får MME til mellemmåltiderne, men det er kun 50-60 ml og så A38 eller frugtmos.

De må ikke få så meget sødmælk, før de er 9 mrd., så kan man nøjes med sødmælk frem for MME. Så jeg vil stadig bruge MME i grøden, det indeholder meget mere nærig :-)

Jeg ville også putte mindre og mindre i hendes flaske, hvis jeg var dig. Så ville jeg give hende lidt A38 med sukker på og så lidt MME - og langsomt trappe ned på flasken.

Jeg ved fra min store dreng, at han elskede flasken frem til han var 1 år, så kunne jeg næsten ikke tage den fra ham igen. Det var ikke så godt. Så jeg har gjort det lidt anderledes med Elizabeth. Hun får slet ikke flaske mere. MME putter jeg i hendes kop eller tudekop.

Når de begynder at røre sig noget mere, vil de nok gerne spise mere og mere - det glæder jeg mig til :-). Og så tror jeg, at det er vigtigt, at det er fast føde de får der.

Så lidt mindre i flasken og så noget surmælksprodukter, frugtmos (man kan få noget med fuldkorn til 8 mrd. det er rigtig godt). Vi køber også nogle kiks, som hedder HIPP - de indeholder også nogle gode stoffer. Og ikke sukker.

Knus

Anmeld

19. december 2010

Mille83

Eliza/lykke skriver:

Så var det en tand, som gjorde hende ked af det :-) Elizabeth har også en på vej i overmunden - vi venter og venter....

Hun får sødmælk til alle måltiderne, ellers vand i mellem. Hun får MME til mellemmåltiderne, men det er kun 50-60 ml og så A38 eller frugtmos.

De må ikke få så meget sødmælk, før de er 9 mrd., så kan man nøjes med sødmælk frem for MME. Så jeg vil stadig bruge MME i grøden, det indeholder meget mere nærig :-)

Jeg ville også putte mindre og mindre i hendes flaske, hvis jeg var dig. Så ville jeg give hende lidt A38 med sukker på og så lidt MME - og langsomt trappe ned på flasken.

Jeg ved fra min store dreng, at han elskede flasken frem til han var 1 år, så kunne jeg næsten ikke tage den fra ham igen. Det var ikke så godt. Så jeg har gjort det lidt anderledes med Elizabeth. Hun får slet ikke flaske mere. MME putter jeg i hendes kop eller tudekop.

Når de begynder at røre sig noget mere, vil de nok gerne spise mere og mere - det glæder jeg mig til :-). Og så tror jeg, at det er vigtigt, at det er fast føde de får der.

Så lidt mindre i flasken og så noget surmælksprodukter, frugtmos (man kan få noget med fuldkorn til 8 mrd. det er rigtig godt). Vi køber også nogle kiks, som hedder HIPP - de indeholder også nogle gode stoffer. Og ikke sukker.

Knus

Hun bliver ved og gylpe rigtig meget, så tror jeg vil fjerne en af flaskerne og erstatte med a38 som du siger også mme i en kop istedet for, men ikke 200 ml, tror bare hun syntes det er rigtig hyggeligt og ligge ved mor og derfor tømmer hele flasken

Anmeld

19. december 2010

Sasja77

Mille83 skriver:

Altså, Nicoline har altid spist meget meget lidt, men for 3-4 uger siden (er på barsel, så tæller ikke altid dage)  fik vi en madplan af vores sundhedsplejerske, den handlede om at hun KUN måtte spise på bestemte tidspunkter, og hvis hun viste tegn på sult før, så måtte hun få vand eller kamillete.

Den har funget super godt og for første gang i Nicolines 7 mdrs liv spiser hun faktisk, men her de sidste par dage kommer der rigtig meget op igen når hun ligger og leger, også tænker jeg på spiser hun for meget.

Her er dagsplanen som den ser ud ligenu.

kl 7.00 Øllebrød hun spiser ca 1.dl nu

kl 8.30 flaske hun drikker det hele 200 ml, derefter sover hun¨

kl 11.30 lidt forskelligt mad, men ca 1 dl eller et stk rugbrød

kl 14.30 en flaske 200 ml, derefter sover hun

kl 17.00 kartoffelmos 1 1/2 dl

kl 18.30 200 ml flaske, sover derefter

Så er det jeg tænker når hun nu tømmer alle de flasker, måske jeg skulle smide mindre i dem, for hun sutter jo til den er tom...

Andre hvis 7 mdr babyer gylper meget, for det er virkelig meget der kommer op igen...??

Hun vejer 7,6 kg og er 70 cm lang...

Og rigtig god jul

Jeg synes ikke du skal tage noget af maden/mælken fra hende, for hun ville selv sige fra hvis ikke hun ville have det Til gengæld tænker jeg lidt mht at gylpe at du måske har en sut på med for stort suttehul? Vi kunne herhjemme ikke følge alderen på suttehovederne for så begyndte hun at gylpe ( det kom for hurtigt i mavsen ) så vi brugte mindre suttehoveder en alderen påpegede, på den måde kunne hun også ligesom selv mærke hvornår hun var mæt

KH

Sasja

Anmeld

20. december 2010

Eliza/lykke

Mille83 skriver:

Hun bliver ved og gylpe rigtig meget, så tror jeg vil fjerne en af flaskerne og erstatte med a38 som du siger også mme i en kop istedet for, men ikke 200 ml, tror bare hun syntes det er rigtig hyggeligt og ligge ved mor og derfor tømmer hele flasken

Ja, jeg ville nok erstatte noget af flasken med A38 - det skader ikke. Hun spiser jo mere og mere som voksne, og spiser sig mæt i den faste føde - flasken er et tilskud mellem hendes måltider. Så hvis hun er meget sulten, siger hun til - og spiser nok mere til aftensmaden - ellers vil hun brokke sig. Og så er det spørgsmålet om man skal give hende de 200 ml i flasken, eller om man skal give hende lidt let grød - så rykker hun måske sin aftensmad til kl. 18.00, og kan spise sammen med jer.

Men det er dejligt, at hun vil tage flasken - det er hyggeligt.

Anmeld

20. december 2010

Mille83

Eliza/lykke skriver:

Ja, jeg ville nok erstatte noget af flasken med A38 - det skader ikke. Hun spiser jo mere og mere som voksne, og spiser sig mæt i den faste føde - flasken er et tilskud mellem hendes måltider. Så hvis hun er meget sulten, siger hun til - og spiser nok mere til aftensmaden - ellers vil hun brokke sig. Og så er det spørgsmålet om man skal give hende de 200 ml i flasken, eller om man skal give hende lidt let grød - så rykker hun måske sin aftensmad til kl. 18.00, og kan spise sammen med jer.

Men det er dejligt, at hun vil tage flasken - det er hyggeligt.

Vi snakkede selv om igår at vi ville prøve og få rykket hendes aftensmad så vi kunne spise sammen, men hvis vi nu spiser kl 18 og hun skal i seng kl 19.00 så er der vel ingen grund til og putte hende med en flaske eller??

Anmeld

20. december 2010

Eliza/lykke

Sådan gør vi - altså har rykket hendes måltid.

Hun får lidt A38 og MME kl. 16.30 eller deromkring, hvor jeres får sin aftensmad.

Så spiser vi alle kl. 18.00 og forsøger at hygge med det hi hi. Så ser hun Teletubbies i 15 min., mens jeg lige ordnet lidt kaffe og MME og frugtmos til hende. Så i nattøjet, og inde i stuen og hygge med MME og frugtmos med fuldkorn i - bare en lille skål. Så børster vi tænder og så iseng. Det fungerer rigtig godt. Jeg tror også, at hun godt kan lide at vi alle spiser sammen :-)

Anmeld

20. december 2010

Mille83

Eliza/lykke skriver:

Sådan gør vi - altså har rykket hendes måltid.

Hun får lidt A38 og MME kl. 16.30 eller deromkring, hvor jeres får sin aftensmad.

Så spiser vi alle kl. 18.00 og forsøger at hygge med det hi hi. Så ser hun Teletubbies i 15 min., mens jeg lige ordnet lidt kaffe og MME og frugtmos til hende. Så i nattøjet, og inde i stuen og hygge med MME og frugtmos med fuldkorn i - bare en lille skål. Så børster vi tænder og så iseng. Det fungerer rigtig godt. Jeg tror også, at hun godt kan lide at vi alle spiser sammen :-)

Hmmm...Måske det også er det vi skal til.......? - må lige se hvordan det kommer til og fungere, idag fik hun flaske her kl 15 da hun var sååååååå træt så ville ikke til og igang med a38 idag, men regner med hun først skal spise omkring kl 18, hun kan godt holde sig 3 timer på en hel flaske......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.