Feriepenge udbetalt på barsel (på kontanthjælp)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Ann.

Du får dem ikke udbetalt - heller ikke selvom du er på barsel. Og det er af den grund at det stadig hedder kontanthjælp, selvom du er på barsel. Så nej - dem får du ikke uden de bliver modregnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

A.

milopilo skriver:

Nå ok jamen så er det da mærkelig at andre får afvide de ikke kan få udbetalt dem.. Burde da ikke være forskelligt..

det er nok fordi det afhænger af hvornår deres barsel slutter?

Anmeld

18. december 2010

Ni-ko-li-ne

milopilo skriver:

Jamen har hørt noget tidligere om at man kan krydse af bagpå ferie kortet at man har barsel.. Og at det ikke længere er kommunen som skal skrive under.. så man kan få pengene.. Hmm må prøve snakke med min sagsbehandler..

Hvis du er ansat under en overenskomst der siger du har ret til løn under barsel, så skal arb giveren underskrive så længe du får løn, når man så overgår til barselsdagpenge skal ydelsescenteret underskrive. Man skal dog være OBS på at f.eks Feriekonto først udbetaler dem når man er så tæt på fristen for udløb, at man ikke kan "nå" at få et job og afholde ferien

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

Ni-ko-li-ne skriver:

Hvis du er ansat under en overenskomst der siger du har ret til løn under barsel, så skal arb giveren underskrive så længe du får løn, når man så overgår til barselsdagpenge skal ydelsescenteret underskrive. Man skal dog være OBS på at f.eks Feriekonto først udbetaler dem når man er så tæt på fristen for udløb, at man ikke kan "nå" at få et job og afholde ferien

Jamen jeg kommer ikke på barselsdagpenge da jeg ikke havde job inden, hvor jeg også har været på kontanthjælp.. så jeg får kontanthjælp som forsørger..

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

TrineLærke skriver:

Du får dem ikke udbetalt - heller ikke selvom du er på barsel. Og det er af den grund at det stadig hedder kontanthjælp, selvom du er på barsel. Så nej - dem får du ikke uden de bliver modregnet.

Hmm ok.. synes bare jeg høre meget forskelligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.