Feriepenge udbetalt på barsel (på kontanthjælp)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.854 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Den lykkelige

Jeg er i den uheldige situation at jeg er på kontanthjælp.. Jeg skal føde om 10 uger

Jeg vil ca have 6000 kr på feriekortet.. Mit spørgsmål er om jeg kan få det udbetalt når jeg er på kontant hjælp.. Jeg ville bruge dem til barnedåben nemlig..

Jeg var for nogle år siden også på kontanthjælp i 2 måneder, prøvede der at få udbetalt pengene.. men når man ikke har arbejdsgiver så skulle kommunen skrive under.. Så sagde hun at så ville det blive trukket i mim kontanthjælp, så hun rådede mig tl at vente til jeg fik job..

Men er det anderledes når man er på barsel??

For hvad hvis jeg ikke har fundet nyt job inden 1 maj 2012 hvor jeg kommer fra barsel og nyt ferie år starter, går de penge så tabt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

lisesp83

Hej..

Jeg har ca 7000 kr på mit ferie kort, dem må jeg vinke farvel til, pga barsel og kontanthjælp, desværre.

De trækker dem nemlig fra din kh, også selvom du er på barsel.

Det var det svar jeg fik fra kommunen.. Øv øv, men må leve med det,

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

lisesp83 skriver:

Hej..

Jeg har ca 7000 kr på mit ferie kort, dem må jeg vinke farvel til, pga barsel og kontanthjælp, desværre.

De trækker dem nemlig fra din kh, også selvom du er på barsel.

Det var det svar jeg fik fra kommunen.. Øv øv, men må leve med det,

Jamen har hørt noget tidligere om at man kan krydse af bagpå ferie kortet at man har barsel.. Og at det ikke længere er kommunen som skal skrive under.. så man kan få pengene.. Hmm må prøve snakke med min sagsbehandler..

Anmeld

18. december 2010

lisesp83

milopilo skriver:

Jamen har hørt noget tidligere om at man kan krydse af bagpå ferie kortet at man har barsel.. Og at det ikke længere er kommunen som skal skrive under.. så man kan få pengene.. Hmm må prøve snakke med min sagsbehandler..

Det har jeg ikke hørt.

Ville sku være fedt hvis man kan det.. Måske jeg igen skulle prøve at snakke med sagsbehandleren, for det er da lidt øv hvis man ikke kan modtage sine feriepenge

Anmeld

18. december 2010

A.

hvis du er stadig på barsel til maj der hvor feriepenge skal være brugt så får du dem udbetalt uden at de modragner kh har selv fået udbealtt mine fordi min barsel sluttede først i juli

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

A. skriver:

hvis du er stadig på barsel til maj der hvor feriepenge skal være brugt så får du dem udbetalt uden at de modragner kh har selv fået udbealtt mine fordi min barsel sluttede først i juli

Nå fedt..  Og de modregnede ikke?
Min barsel slutter midt i januar 2012, så jeg har indtil maj hvor jeg skal finde et job.. men ved hvor svært det er her hvor jeg bor.. så det var mere hvis jeg ikke når finde job på de 4,5 måneder..

Anmeld

18. december 2010

A.

milopilo skriver:

Nå fedt..  Og de modregnede ikke?
Min barsel slutter midt i januar 2012, så jeg har indtil maj hvor jeg skal finde et job.. men ved hvor svært det er her hvor jeg bor.. så det var mere hvis jeg ikke når finde job på de 4,5 måneder..

nej de modregner ikke jeg har selv fået udbetalt mine for 5 uger uden at de har modregnet

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

A. skriver:

nej de modregner ikke jeg har selv fået udbetalt mine for 5 uger uden at de har modregnet

Og du var nede på kommunen og skrive under eller?? Ja undskyld alle spørgsmålene..

Anmeld

18. december 2010

A.

milopilo skriver:

Og du var nede på kommunen og skrive under eller?? Ja undskyld alle spørgsmålene..

det er helt ok at du spørger ja de har skrevet under på kommunen

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

A. skriver:

det er helt ok at du spørger ja de har skrevet under på kommunen

Nå ok jamen så er det da mærkelig at andre får afvide de ikke kan få udbetalt dem.. Burde da ikke være forskelligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.