hvor meget barsel har jeg--

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

673 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Anonym trådstarter

ret til på kontanthjælp.

nogle siger et år andre siger 10 måneder, hvad er sandt? kan simpelhen ikke finde ud af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Noneother

Anonym skriver:

ret til på kontanthjælp.

nogle siger et år andre siger 10 måneder, hvad er sandt? kan simpelhen ikke finde ud af det

Så vidt jeg ved er det: 4 uger før termin, 46 uger efter fødsel.

Ellers får jeg da en kæmpe overraskelse lige pludselig  

Anmeld

17. december 2010

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

ret til på kontanthjælp.

Du har vel ret til lige så meget som os andre . og det er jo 1 år - men ellers ring op på kommunen mandag og spøger

Anmeld

17. december 2010

Benjamins'mor

Hvis du allerede er på KH, så er det 4 uger før termin og 46 uger efter. Men starter du først på KH når du har født, ligesom jeg gør. Så har du 52 uger fra du meddeler ydelseskontoret om at du har født.

Anmeld

17. december 2010

Anonym trådstarter

sytes bare de sagde på kommunen da jeg var oppen og melde jeg havde født at jeg kun havde 10 måneders,   men vil prøve at ringe mandag for kan simpelhen ikke hitte ud af det her,

men havde ikke 4 uger før og det mente de kke jeg skulle have da jeg var under 18?  

Anmeld

17. december 2010

DK

Anonym skriver:

sytes bare de sagde på kommunen da jeg var oppen og melde jeg havde født at jeg kun havde 10 måneders,   men vil prøve at ringe mandag for kan simpelhen ikke hitte ud af det her,

men havde ikke 4 uger før og det mente de kke jeg skulle have da jeg var under 18?  

Det er fordi det ikke er "rigtig" kontanthjælp du får så. Man kan nemlig normalt kun få kontanthjælp når man er over 18 år. Når man er under 18 år skal ens forældre jo forsørge en

Så derfor kan der sagtens være andre regler der gælder for dig! Men ring derned og spørg igen! Få dem til at sende dig en bekræftigelse per brev på hvad du må få!

Anmeld

17. december 2010

Den lykkelige

Anonym skriver:

ret til på kontanthjælp.

Jeg er selv på kontant hjælp, desværre.. Jeg er gravid i 30 uge og går på barsel 4 uger før.. derudover har jeg 46 uger.. Der er ikke noget med om du er under 18 eller ej.. du SKAL have 4 uger inden!!

Anmeld

17. december 2010

Anonym trådstarter

milopilo skriver:

Jeg er selv på kontant hjælp, desværre.. Jeg er gravid i 30 uge og går på barsel 4 uger før.. derudover har jeg 46 uger.. Der er ikke noget med om du er under 18 eller ej.. du SKAL have 4 uger inden!!

fik ikke 4 uger inden

Anmeld

17. december 2010

Den lykkelige

milopilo skriver:

Hov skrev lige forkert.. det er da under 25 år.. ja ved ikke når du er under 18

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.