Rockertand skriver:
Ja, uden tvivl - men grænsen er hårfin........der var en sag for nogle år siden, hvor parret var i fertilitetsbehandling og havde æg/sæd
på lager (uh, er på dybt vand, kender ikke noget til behandlingsmetoder), og manden døde så, og kvinden ville have et barn ud af "lageret", jeg kan ikke huske, hvordan sagen ender, men der var en stor debat om det, for i princippet kunne man jo ikke være sikker på, at de ikke var raget uklar kort før hans død, og at det dermed ikke var hans ønske, at de skulle have flere børn.
Det husker jeg godt, sådan lidt i det flerne..
En note kan være, at da vi startede i behandling skulle v begge skrive under på, at gik vi fra hinanden blev æggene som vi måske ville få i fryseren, destrueret. Vi ville kun få de æg røet op og brugt, hvis vi stadig var sammen. Vi behøvede ikke at blive gift inden (vi er forlovede) men vi skulle være par. Dør den ene, frafalder retten også den anden.
Emnet... hmm... Ganske kort, så tror jeg personligt hellere jeg vil have barn med en død mand jeg elskede af hele mit hjerte, end med en anonym donor.... Og det skal ikke forståes som om jeg ikke acceptere de der vælger anonym donor. Det vil jeg lige fastslå ikke er tilfældet. Jeg synes det er en fantastisk mulighed! Virkelig!! Men havde jeg valget mellem de to, altså den døde eller en donor.. Ja, så giver det i min verden sig selv..
Jeg håber ikke jeg har kaget helt rundt i det
Anmeld