Brugerbetaling???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Agnete

Miia90 skriver:

TAK for info

nu skal jeg i IVF lang, har du en ide om hvor mange penge jeg kommer til og bruge pr forsøg ?

Jeg ved ikke hvad udgiften er til medicin ved IVF. Har selv været i IUI behandling. Men under alle omstændigheder bliver det max 15.000 for medicin pr. år. Så en god ide at brænde sine 3 forsøg af INDEN for et år, ellers kan det godt nok blive rigtig dyrt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Miia90

Agnete skriver:

Jeg ved ikke hvad udgiften er til medicin ved IVF. Har selv været i IUI behandling. Men under alle omstændigheder bliver det max 15.000 for medicin pr. år. Så en god ide at brænde sine 3 forsøg af INDEN for et år, ellers kan det godt nok blive rigtig dyrt

ja, men man må vel også gerne få mere en 3, hvis det ikk lykkes og året ikk er gået ?

Anmeld

17. december 2010

Agnete

Miia90 skriver:

ja, men man må vel også gerne få mere en 3, hvis det ikk lykkes og året ikk er gået ?

Som det er nu, er det 3 ægoplægninger i det offentlige. Det tror jeg ikke er ændret. Men jeg er da ikke sikker

Anmeld

17. december 2010

frksiff

Kruse90 skriver:

Hej dejlige kvinder<3

Jeg kunne godt tænke mig at læse om det der brugerbetaling, nu hvor det er vedtaget.
Er der nogle der ligger inde med et link?
EJ JEG SYNTES DET ER NOGET ØV!

Hej

Jeg har været inde og læse lidt på forskellige sider omkring fertilitetsbehandling og lovforslaget, da jeg selv skal begynde i behandling til jan. Den side jeg synes der var nemmest at læse var den her:

http://www.odense-ivf.dk/filer/LOVFORSLAG.pdf

Jeg ved godt at der står at det er et udkast, men det er det, som blev vedtaget.

Udover det tilbyder sygeforsikring Danmark, 100 % tilskud til medicin til fertilitetsbehandling ( nyt), jeg er selv mellem og for mit vedkomne vil det kræve et gruppe skift. Om man kan få tilskud hvis man ikke allerede er medlem ved jeg ikke noget om, men det er da værd at undersøge. Jeg har ikke selv fået tilskud endnu så ved ikke om hvordan og hvorledes det virker i praksis, men igen det jo værd at prøve.

Håber det kan hjælpe lidt

Kram fra en der også synes det her, er temmelig forvirrende

Anmeld

18. december 2010

Kruse90

terne81 skriver:

Hej

Jeg har været inde og læse lidt på forskellige sider omkring fertilitetsbehandling og lovforslaget, da jeg selv skal begynde i behandling til jan. Den side jeg synes der var nemmest at læse var den her:

http://www.odense-ivf.dk/filer/LOVFORSLAG.pdf

Jeg ved godt at der står at det er et udkast, men det er det, som blev vedtaget.

Udover det tilbyder sygeforsikring Danmark, 100 % tilskud til medicin til fertilitetsbehandling ( nyt), jeg er selv mellem og for mit vedkomne vil det kræve et gruppe skift. Om man kan få tilskud hvis man ikke allerede er medlem ved jeg ikke noget om, men det er da værd at undersøge. Jeg har ikke selv fået tilskud endnu så ved ikke om hvordan og hvorledes det virker i praksis, men igen det jo værd at prøve.

Håber det kan hjælpe lidt

Kram fra en der også synes det her, er temmelig forvirrende

hej

Tak for dit indlæg.
Jeg syntes det er så uretfærdigt!

Hvad hvis manden er i Danmark? Hjælper det så?
Det er noget LORT, at jeg ikke er i Danmark
Nu hvor de støtter med 100%

Anmeld

18. december 2010

Miia90

du kan da bare melde dig ind i Danmark

Anmeld

18. december 2010

Kruse90

Miia90 skriver:

du kan da bare melde dig ind i Danmark

der er jo noget med, at man ikke får hjælp det første år. og hvis man ved man skal have hjælp til noget, så er det ''ulovligt'' at melde dig ind, og udnøtte systemet på den måde

Anmeld

18. december 2010

Miia90

Kruse90 skriver:

der er jo noget med, at man ikke får hjælp det første år. og hvis man ved man skal have hjælp til noget, så er det ''ulovligt'' at melde dig ind, og udnøtte systemet på den måde

hvorfor er det det. folk som bruger briller og sådan kan jo godt melde sig ind alligevelet

Anmeld

18. december 2010

Kruse90

Miia90 skriver:

hvorfor er det det. folk som bruger briller og sådan kan jo godt melde sig ind alligevelet

mener bare at det var noget om det der stod. Har været inde og kigge med min svigermor
Og der fandt vi ud af, at hvis man skulle melde sig ind, skal man være rask( er jeg jo også ) men jeg ved jo vi skal i behandling, og så kunne man jo heller ikke

Hvis der er andre der ved noget, så skriv endelig!

Anmeld

18. december 2010

frksiff

Kruse90 skriver:

hej

Tak for dit indlæg.
Jeg syntes det er så uretfærdigt!

Hvad hvis manden er i Danmark? Hjælper det så?
Det er noget LORT, at jeg ikke er i Danmark
Nu hvor de støtter med 100%

Jeg synes også det bund uretfærdigt

Det er bange at det ikke gør, men ved det faktisk ikke.

Jeg er stadig igang med at undersøge det, men da jeg ringede til dem og spurgte til det, bekraftigede de det med de 100 % tilskud til medecin

Dengang jeg meldte mig ind måtte man ikke "fejle" noget inden for det sidste år, hvis man gjorde det kunne man ikke få medlemskab, men det er en del år siden.

Når man melder sig ind i en gruppe kan man først skifte til en anden 12 mdr. efter. Jeg regnet lidt på det og det vil koste ca. 3000 kr om året og være i den gruppe der tilbyder tilskudet.

Men som sagt kan jeg ikke sige noget med 100 % sikkerhed, men synes det er værd at udersøge

Men prøv og ring til dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.