Brugerbetaling???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.930 visninger
26 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Kruse90

Hej dejlige kvinder<3

Jeg kunne godt tænke mig at læse om det der brugerbetaling, nu hvor det er vedtaget.
Er der nogle der ligger inde med et link?
EJ JEG SYNTES DET ER NOGET ØV!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Pige2009

Kruse90 skriver:

Hej dejlige kvinder<3

Jeg kunne godt tænke mig at læse om det der brugerbetaling, nu hvor det er vedtaget.
Er der nogle der ligger inde med et link?
EJ JEG SYNTES DET ER NOGET ØV!

Åh, ja søde. Det kommer jo til at ramme jer Hvis du kan finde tråden fra igår, er der et link...

Anmeld

17. december 2010

Miia90

det er bare slet ikk fair  

Anmeld

17. december 2010

Wish upon a star

Jeg syntes også det er totalt unfair. Nu skal vi til at tage et lån i banken for at starte med ivf efter nytår engang. Penge som kunne bruges på barnevogn og andre baby ting (når det forhåbentlig vil lykkedes at lave en baby)

Anmeld

17. december 2010

Benjamins'mor

Jeg synes ikke det er helt fair for alle jer der ikke kan blive gravide af jer selv. Jeg føler virkeligt med jer. I kan jo ikke gøre for i ikke kan blive gravide uden hjælp. Så synes absolut ikke de kan være det bekendt. Det er jo nærmest som at straffe jer for ikke at kunne få børn?

Anmeld

17. december 2010

Mullefisen2011

Synes bare det er så unfair..

Hylede som en stukket gris igår da jeg læste det verden brød lige sammen for mig.. øv øv øv ..

Anmeld

17. december 2010

mor til 2 skønne piger .

synes det er noget svineri udenlige , det rammer folk som har det svært i forvejen  , og så lægger de lige en ekstra byrde ovenpå  ..

undskyld mit sure opstød .

Anmeld

17. december 2010

Miia90

Har de langt priserne fast ?

Anmeld

17. december 2010

Agnete

Miia90 skriver:

Har de langt priserne fast ?

Ja, det er de:

Lovændringen medfører, at der pr. 1. januar 2011 indføres brugerbetaling for kunstig befrugtning på de offentlige sygehuse, samt at der indføres egenbetaling for medicin med et loft på 15.000 kr om året. 

Betalingen for behandling på de offentlige sygehuse bliver som følger;

IVF/ICSI (reagensglasbefrugtning) med oplægning af friske æg: 5.000 kr,

Frysebehandling med oplægning af optøede embryoner: 3.000 kr.

Insemination: 1271 kr og hvis donor sæd skal anvendes skal udgiften til dette betales af patienten.

Anmeld

17. december 2010

Miia90

Agnete skriver:

Ja, det er de:

Lovændringen medfører, at der pr. 1. januar 2011 indføres brugerbetaling for kunstig befrugtning på de offentlige sygehuse, samt at der indføres egenbetaling for medicin med et loft på 15.000 kr om året. 

Betalingen for behandling på de offentlige sygehuse bliver som følger;

IVF/ICSI (reagensglasbefrugtning) med oplægning af friske æg: 5.000 kr,

Frysebehandling med oplægning af optøede embryoner: 3.000 kr.

Insemination: 1271 kr og hvis donor sæd skal anvendes skal udgiften til dette betales af patienten.

TAK for info

nu skal jeg i IVF lang, har du en ide om hvor mange penge jeg kommer til og bruge pr forsøg ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.