Er man pludselig bare alle mandseje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Du er IKKE sær...!!!

Det er utroligt at ens krop skal blive offentligt skue

Folk fik hurtigt af vide at fødslen var for barnets far og jeg.. Men der havde jeg heller ikke problemer med det som sådan... Hvis min far havde kørt mig til sygehuset (som han var på vej til, men blev hentet af ambulance i stedet), så havde han sikkert måtte få et ordentligt los i røven!!!

Første gang jeg skulle amme, hvor der var mennesker til stede, bad jeg dem pænt om at smutte ud af værelset (det var på hospitalet). Min far fattede som det sidste pointen, men gik dog ud.. bare ikke sammen med "svigerfamilien"... som så sad og undrede sig over hvorfor min far ville sidde og glo på mig amme *LOL*

Men sæt dine grænser og skid på de andres mening...

dejligt at vide andre har det lige sådan og har oplevet lignende tilfælde. Føler mig lidt som hende den "underlige" syntes nemlig ikke jeg er voldsom snerpet. Men er træt af direkte bede folk om at gå.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Mi

Anonym skriver:

Efter flere gange at have læst om og oplevel div. ting, blir jeg nød til at finde ud af om det bare er mig der er sart!

Kan det virkelig være rigtigt at bedsteforældre, søskende eller andre i omgangskredsen kan tillade sig at ligge press på en gravid kvinde får at få lov at deltage i hendes fødsel?
Jeg mener helt ærligt at det er en meget privat ting som maan skal have lov at have for sig selv.
Er ens krop blevet alle mandseje i og med man er gravid, fødene eller ammende?

Er det så underligt man ikke gider at have tilskuer på når man ammer?
Hvis man ikke ammede er der da få der ville accepter at familie/venner nærmest sad med hovedet nede i patten (undskyld mit sprog).
Ja jeg kunne blive ved

Forsvinder retten til at være privat med sin krop virkelig?

Knus en undrende og fustret første gangs mor der bare har fået nok af at blive stemplet som sær.

Ja det er som om kvindes krop ændre sig fra at være hendes til at være et redskab i forhold til barnet, og derfor også noget der må kigges på, røres ved og kommenteres på.

Heldigvis kan man jo sige nej til at lade andre deltage i fødslen, gå ind for sig selv og amme og vifte nysgerrige hænder væk. Omvendt findes der jo cafeer hvor man ikke må amme sine børn og det er da også lidt mærkeligt. Omvendt forstår jeg godt de mænd, måske især dem som ikke har børn selv, som syntes at det er lidt grænseoverskridende at en kvinde sidder med brysterne fremme til offentlig skue.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

17. december 2010

Anonym trådstarter

281210 skriver:

Jeg forstår det heller ikke. Godtnok skal min mor med til min fødsel. Men sad hun og over gloede mine patter, så ville jeg godtnok blive sur!

Det er da kun godt hun vil med når du beder hende om det
havde selv min veninde med som praktisgris omend det tog lidt tid at få hende overtalt

Anmeld

17. december 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Efter flere gange at have læst om og oplevel div. ting, blir jeg nød til at finde ud af om det bare er mig der er sart!

Kan det virkelig være rigtigt at bedsteforældre, søskende eller andre i omgangskredsen kan tillade sig at ligge press på en gravid kvinde får at få lov at deltage i hendes fødsel?
Jeg mener helt ærligt at det er en meget privat ting som maan skal have lov at have for sig selv.
Er ens krop blevet alle mandseje i og med man er gravid, fødene eller ammende?

Er det så underligt man ikke gider at have tilskuer på når man ammer?
Hvis man ikke ammede er der da få der ville accepter at familie/venner nærmest sad med hovedet nede i patten (undskyld mit sprog).
Ja jeg kunne blive ved

Forsvinder retten til at være privat med sin krop virkelig?

Knus en undrende og fustret første gangs mor der bare har fået nok af at blive stemplet som sær.

Det tror jeg de fleste oplever. Du må sige fra og lad dem vide, at de ikke skal blande sig i det - det gjorde jeg og så forstod folk budskabet

Anmeld

17. december 2010

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Ja det er som om kvindes krop ændre sig fra at være hendes til at være et redskab i forhold til barnet, og derfor også noget der må kigges på, røres ved og kommenteres på.

Heldigvis kan man jo sige nej til at lade andre deltage i fødslen, gå ind for sig selv og amme og vifte nysgerrige hænder væk. Omvendt findes der jo cafeer hvor man ikke må amme sine børn og det er da også lidt mærkeligt. Omvendt forstår jeg godt de mænd, måske især dem som ikke har børn selv, som syntes at det er lidt grænseoverskridende at en kvinde sidder med brysterne fremme til offentlig skue.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Lige præcis. Syntes det er så underligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.