Er man pludselig bare alle mandseje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. december 2010

Anonym trådstarter

Efter flere gange at have læst om og oplevel div. ting, blir jeg nød til at finde ud af om det bare er mig der er sart!

Kan det virkelig være rigtigt at bedsteforældre, søskende eller andre i omgangskredsen kan tillade sig at ligge press på en gravid kvinde får at få lov at deltage i hendes fødsel?
Jeg mener helt ærligt at det er en meget privat ting som maan skal have lov at have for sig selv.
Er ens krop blevet alle mandseje i og med man er gravid, fødene eller ammende?

Er det så underligt man ikke gider at have tilskuer på når man ammer?
Hvis man ikke ammede er der da få der ville accepter at familie/venner nærmest sad med hovedet nede i patten (undskyld mit sprog).
Ja jeg kunne blive ved

Forsvinder retten til at være privat med sin krop virkelig?

Knus en undrende og fustret første gangs mor der bare har fået nok af at blive stemplet som sær.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

twinboys

Anonym skriver:

Efter flere gange at have læst om og oplevel div. ting, blir jeg nød til at finde ud af om det bare er mig der er sart!

Kan det virkelig være rigtigt at bedsteforældre, søskende eller andre i omgangskredsen kan tillade sig at ligge press på en gravid kvinde får at få lov at deltage i hendes fødsel?
Jeg mener helt ærligt at det er en meget privat ting som maan skal have lov at have for sig selv.
Er ens krop blevet alle mandseje i og med man er gravid, fødene eller ammende?

Er det så underligt man ikke gider at have tilskuer på når man ammer?
Hvis man ikke ammede er der da få der ville accepter at familie/venner nærmest sad med hovedet nede i patten (undskyld mit sprog).
Ja jeg kunne blive ved

Forsvinder retten til at være privat med sin krop virkelig?

Knus en undrende og fustret første gangs mor der bare har fået nok af at blive stemplet som sær.

Nej du skal da bare melde ud hvad du vil og ikke vil... og når du ammer kunne du jo gå ind i et andet rum og låse døren efter dig...

Majbritt

Anmeld

17. december 2010

Benjamins'mor

Jeg forstår på ingen måder at folk tror det er allemandseje.

Synes efterhånden også det er træls alle skal komme hen og røre ved ens mave.

Jeg ville nok lige overveje en gang at bede folk om at lade være med at stirre på mine patter mens jeg ammede. Det ville jeg delme ikke synes var specielt rart. Man ammer jo ligesom ikke for at flashe sig selv, men for at babyen kan få mad. Det synes jeg ikke der er noget sært i.

Anmeld

17. december 2010

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Nej du skal da bare melde ud hvad du vil og ikke vil... og når du ammer kunne du jo gå ind i et andet rum og låse døren efter dig...

Majbritt

Det gør jeg også. Men det har bare virkelig undret mig meget den seneste tid og så må jeg ærligt indrømme jeg er træt af kommentarene.
Og så tænkte jeg bare, er det virkelig bare mig der er sart?

Anmeld

17. december 2010

twinboys

Anonym skriver:

Det gør jeg også. Men det har bare virkelig undret mig meget den seneste tid og så må jeg ærligt indrømme jeg er træt af kommentarene.
Og så tænkte jeg bare, er det virkelig bare mig der er sart?

Nej det synes jeg ikke...

Anmeld

17. december 2010

Anonym trådstarter

281210 skriver:

Jeg forstår på ingen måder at folk tror det er allemandseje.

Synes efterhånden også det er træls alle skal komme hen og røre ved ens mave.

Jeg ville nok lige overveje en gang at bede folk om at lade være med at stirre på mine patter mens jeg ammede. Det ville jeg delme ikke synes var specielt rart. Man ammer jo ligesom ikke for at flashe sig selv, men for at babyen kan få mad. Det synes jeg ikke der er noget sært i.

årh ja hvor jeg husker det syntes det er noget underligt noget. Tror desværre mit indlæg kom til at fremstå meget surt men var nu meste for at finde ud af hvor da den gense holdning er til tingene. Ikke så meget får at sætte fokus på mig selv

Anmeld

17. december 2010

Benjamins'mor

Anonym skriver:

årh ja hvor jeg husker det syntes det er noget underligt noget. Tror desværre mit indlæg kom til at fremstå meget surt men var nu meste for at finde ud af hvor da den gense holdning er til tingene. Ikke så meget får at sætte fokus på mig selv

Jeg læste det skam heller ikke som et surt indlæg.

Jeg kan 110% godt følge dig i hvordan du har det. Ville godt nok også være træt af at folk sad og gloede direkte på mine patter, bare fordi jeg sad og ammede mit barn. Forstår slet ikke folk kan få sig selv til det, at de ikke kan se det ikke er helt normalt.

Anmeld

17. december 2010

eElak

Du er IKKE sær...!!!

Det er utroligt at ens krop skal blive offentligt skue

Folk fik hurtigt af vide at fødslen var for barnets far og jeg.. Men der havde jeg heller ikke problemer med det som sådan... Hvis min far havde kørt mig til sygehuset (som han var på vej til, men blev hentet af ambulance i stedet), så havde han sikkert måtte få et ordentligt los i røven!!!

Første gang jeg skulle amme, hvor der var mennesker til stede, bad jeg dem pænt om at smutte ud af værelset (det var på hospitalet). Min far fattede som det sidste pointen, men gik dog ud.. bare ikke sammen med "svigerfamilien"... som så sad og undrede sig over hvorfor min far ville sidde og glo på mig amme *LOL*

Men sæt dine grænser og skid på de andres mening...

Anmeld

17. december 2010

Anonym trådstarter

281210 skriver:

Jeg læste det skam heller ikke som et surt indlæg.

Jeg kan 110% godt følge dig i hvordan du har det. Ville godt nok også være træt af at folk sad og gloede direkte på mine patter, bare fordi jeg sad og ammede mit barn. Forstår slet ikke folk kan få sig selv til det, at de ikke kan se det ikke er helt normalt.

tak, det er jeg glad for.
Det har bare undret mig længe og når jeg så læser om og ser hvordan kommende og nybagt mødre bliver presset af familie og venner til at få lov at deltage i deres fødsel, eller som jeg fornyelig oplevede da jeg skulle skifte mit barn, en bedste mor der sad med hele hovedet nede i patte, mens den tydeligt usikre meget nybagte mor og blev ved med at som hun sagde "tjekke" om den lille havde fat. Nøj hvor syntes jeg ikke det var i orden. Hverken for moren det så dybt utilpas ud, eller det lille barn der blev forvirret og hele tiden trak sig væk og klynkede. Måtte skynde mig at gå inden jeg sagde noget

Anmeld

17. december 2010

Benjamins'mor

Anonym skriver:

tak, det er jeg glad for.
Det har bare undret mig længe og når jeg så læser om og ser hvordan kommende og nybagt mødre bliver presset af familie og venner til at få lov at deltage i deres fødsel, eller som jeg fornyelig oplevede da jeg skulle skifte mit barn, en bedste mor der sad med hele hovedet nede i patte, mens den tydeligt usikre meget nybagte mor og blev ved med at som hun sagde "tjekke" om den lille havde fat. Nøj hvor syntes jeg ikke det var i orden. Hverken for moren det så dybt utilpas ud, eller det lille barn der blev forvirret og hele tiden trak sig væk og klynkede. Måtte skynde mig at gå inden jeg sagde noget

Jeg forstår det heller ikke. Godtnok skal min mor med til min fødsel. Men sad hun og over gloede mine patter, så ville jeg godtnok blive sur!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.