Hver femte mener det er okay at slå sine børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Pia.

mor-til-vanessa skriver:

okay det var mange.

men hvordan difenere du at slå???

snakker vi om en lille røvfuld ( et klap i numsen der ikke gør ondt ) når man virkelig har været uartig eller snakker vi om lussinger og bank???

for jeg synes det er ok at få et klap i numsen, ikke hver dag og kun hvis ikke andet virker. ja det har jeg selv fået en gang eller 3. 

ved godt jeg nok bliver overfaldet nu...

Jamen et "klap i numsen" det er at slå - når du lægger hånd på et barn så slår man og det er ligegyldigt om det er en lusing eller et klap i numsen  !!!! Det er ulovligt at slå sine børn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Maise

What???????? og jeg som har det så skidt over de få gange jeg har vrisset lidt.

JA generalt er der bare alt for mange børn der er udsat for vold, misbrug, omsorgsvigt. og dertil de forældre der lige kan skjule for kommunen at de egentlig ikke er egnet som forældre af forskellige årsager. Tænker bare selv på alle dem man har mødt i sin opvækst, puha.

Anmeld

17. december 2010

Maise

mor-til-vanessa skriver:

okay det var mange.

snakker vi om en lille røvfuld ( et klap i numsen der ikke gør ondt ) når man virkelig har været uartig eller snakker vi om lussinger og bank???

for jeg synes det er ok at få et klap i numsen, ikke hver dag og kun hvis ikke andet virker. ja det har jeg selv fået en gang eller 3. 

Altså jeg har også fået et rap i røven et par gange og har bestemt ikke taget skade af det. Selvom det er forkeret at min mor gjorde, men jeg forstår hende, for hold da kæft jeg var ekstrem fræk indimellem. men det gjorde ikke ondt.

Anmeld

17. december 2010

mor-til-vanessa

Maise skriver:

Altså jeg har også fået et rap i røven et par gange og har bestemt ikke taget skade af det. Selvom det er forkeret at min mor gjorde, men jeg forstår hende, for hold da kæft jeg var ekstrem fræk indimellem. men det gjorde ikke ondt.

jeg har også fået klaps i numsen. og jeg har heller ikke taget skade. jeg er vokset op i en "normal" og stabil familie med masser af kærlighed.

jeg synes et klaps i numsen er ok, ikke at jeg ville gøre det mod vanessa, men synes det er ok. synes der er ting der er langt værre end et klap i numsen.

og ærlig talt så synes jeg der er så mange snot forkælet børn idag, som ingen respekt har for deres forældre og de kunne måske godt bruge et klap eller to

Anmeld

17. december 2010

mor-til-vanessa

Pia. skriver:

Jamen et "klap i numsen" det er at slå - når du lægger hånd på et barn så slår man og det er ligegyldigt om det er en lusing eller et klap i numsen  !!!! Det er ulovligt at slå sine børn...

jeg ved godt det er ulovligt. det er jo bare forskelligt hvordan man definerer at slå.

jeg synes der er ting der er langt værre end et klap i måsen

Anmeld

17. december 2010

Pia.

mor-til-vanessa skriver:

jeg ved godt det er ulovligt. det er jo bare forskelligt hvordan man definerer at slå.

jeg synes der er ting der er langt værre end et klap i måsen

Det er helt korrekt og det er heller ikke fordi vi skal diskutere det - jeg er bare af den holdning man SKAL kunne klare sig verbalt - man kommer ingen vegne med at slå også selvom det kun er et lille klap i numsen - jeg mener man giver sine børn nogle forkerte signaler .... Men som jeg også skrev højere opoe er psykisk vold i mine øjne lige så slemt - man øddelægger børnene med begge dele - det giver voldsomt dybe ar i sjælen...

Anmeld

17. december 2010

Dictes mor

mor-til-vanessa skriver:

okay det var mange.

Der er snak om lussinger. Men jeg tænker, at det er jo hele befolkningen, der er blevet spurgt, deriblandt mange ældre, og der var det jo almindeligt at slp børn, så det kan måske afspejles lidt i målingen, jeg ved det ikke.

Anmeld

17. december 2010

mor-til-vanessa

Dictes mor skriver:

Der er snak om lussinger. Men jeg tænker, at det er jo hele befolkningen, der er blevet spurgt, deriblandt mange ældre, og der var det jo almindeligt at slp børn, så det kan måske afspejles lidt i målingen, jeg ved det ikke.

okay, jeg har slet ikke set den undersøgelse. men synes bestemt ikke lusinger er i orden.

ja måske lidt dobbelt moralsk

Anmeld

17. december 2010

Dictes mor

Pia. skriver:

Det er helt korrekt og det er heller ikke fordi vi skal diskutere det - jeg er bare af den holdning man SKAL kunne klare sig verbalt - man kommer ingen vegne med at slå også selvom det kun er et lille klap i numsen - jeg mener man giver sine børn nogle forkerte signaler .... Men som jeg også skrev højere opoe er psykisk vold i mine øjne lige så slemt - man øddelægger børnene med begge dele - det giver voldsomt dybe ar i sjælen...

Anmeld

17. december 2010

Dictes mor

mor-til-vanessa skriver:

okay, jeg har slet ikke set den undersøgelse. men synes bestemt ikke lusinger er i orden.

ja måske lidt dobbelt moralsk

Jeg har kun hørt det i radio nyhederne, hvor der ligefrem er en mor, der siger, at hvis barnet er vokset op i en god og sund familie, så tager det ikke skal af at få en lussing i ny og næ, men undskyld mig, så er det sgu da ikke en god og sund opvækst, ikke i mine øjne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.